Poprilično hrabro. I inovativno. Revolucionarno i isplativo? To će pak pokazati vrijeme, no projekt koji su pokrenuli glazbenici Josip Valentić i Emir Mehić svakako je uzdrmao hrvatske glazbenike koji već godinama žuljaju novčanike brojnih ugostitelja, poduzetnika, vlasnika trgovačkih lanaca, obrtnika i restoratera.
Nije postajala specijalizirana domaća muzika za njihove objekte na koju se ne trebaju plaćati velika autorska prava, a onda su se pojavili Josip Valentić i Emir Mehić sa svojom idejom.
Kao glazbeni izvođači, budući da sviraju u bendu, osnovali su Produkcijski studio Centar poslovne glazbe i svoju glazbu, koja ne podliježe naknadama ZAMP-a, ponudili ugostiteljskim objektima, hotelima, velikim trgovačkim centrima.
Upola jeftiniji
Naravno, o svemu tome raspitali su se i kod Zavoda za intelektualno vlasništvo koji im je dao objašnjenje da je to što žele raditi potpuno u skladu sa Zakonom o autorskom pravu i srodnim pravima Republike Hrvatske.
I krenuli u posao.
- Koliko mi naplaćujemo? Pa recimo da našem klijentu kažemo da nam donese zadnji račun koji su platili i mi ga umanjimo za 50 posto. Dakle, ako plaćate 100 kuna, nama ćete dati 50 kuna, a uz to ćete dobiti mnoge druge pogodnosti. Vrijeme je krize, kada svatko gleda na svaku kunu i sve se nekako počelo kotrljati. Mala smo tvrtka, imamo toliko poziva na koje ne stignemo ni odgovoriti - počinje priču Josip Valentić.
Do danas su sklopili već 20 ugovora, među kojim s ponosom izdvajaju one s trgovačkim lancima kao što su Metro, Emmezeta, Mercatone, Vrtni centar Kalia, no dodaju kako svoju glazbu puštaju i u brojnim restoranima i kafićima po metropoli i Dalmaciji. Do sada imaju oko 3 tisuće minuta snimljene glazbe.
- Nije nam namjera krasti posao ZAMP-u jer mi to nismo ni u mogućnosti niti to želimo. Emir i ja u svojoj kući imamo tonski studio i godinama se bavimo snimanjem i izvođenjem glazbe. Dio kompozicija koje smo radili nisu bile za javno izvođenje, za radio i televiziju ili kao neka glazbena podloga izvođačima. Ti naši uradci odlično funkcioniraju kao podloga u javnim prostorima - kaže Valentić.
Veliko iskustvo
Kada je došlo to prosvjetljenje?
- Radio sam u jednoj velikoj trgovačkoj kući u kojoj sam instalirao interni radio za puno malih trgovina. U razgovoru s vlasnicima tih trgovina vidio sam kako ih trošak toga užasno nervira. Onda sam prije tri godine došao na ideju. ‘Josipe, napravi puno glazbenih matrica koje su tvoje vlasništvo, ponudi ih tom poslovnom subjektu, kafiću, restoranu i hotelu. Oni bi tako postali konkurentni, a ja bih tako mogao zaraditi”, prisjeća se.
- Za cementaru uopće nije bitna glazba za poslovanje, to jest važno je da ne bude iritantna. Za noćne klubove, cvjećarne i trgovačke lance to je iznimno važno - napominje Valentić.
Već 15-ak godina svira u party bendu Kužiš stari moj, dok je Mahić kao profesionalni glazbenik godinama svirao za Hari Mata Hari, Željka Samardžića, pa i za Terezu Kesoviju, Mišu Kovača i brojne druge.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....