ZAGREB - Još osamdesetih ondje je bio tobogan za klince i klub Kalypso u šumici, omiljeno mjesto mnogih obitelji. Rat i poraće donijeli su neke nove neugodne epizode, da bi 2002. godine poduzetna zagrebačka ekipa primijetila izoliranu plažu Zrće.
Gradonačelnik Novalje Ivan Dabo entuzijaste je saslušao i odobrio koncesiju. Jadran je dobio dva nova ljetna kluba, Papayu i Aquarius, i jednu novu, sasvim drukčiju turističku destinaciju . Atraktivni open-air klubovi, u kamenu, s palmama, bazenima i šankovima sa slamnatim krovovima, ubrzo su privukli cijeli svijet i (nepravedno) zadobili etiketu raskalašenih mjesta. Fotografije preplanulih mladih ljudi kako plešu po bazenima preplavile su medije i portale, i tako iz godine u godinu.
Ali, ovo nije ta priča. Između bikinija, šarenih koktela i glasne glazbe razvio se projekt Zrće i jedna intrigantna poslovna priča. Jer, to danas više nitko ne može poreći, Zrće je postalo svjetski brend, industrija koju netko studiozno vodi.
- Odlučili smo napraviti vedar plesni klub. Nismo htjeli ići u mračne smjerove jer to sužava publiku - započeo je priču Adnan Mehmedović Medo, promotor kluba Papaya, s kojim smo se našli u kasne ure, u jednom novaljskom kafiću.
- Godine 2005. napravili smo Papaya Day and Night Festival. Limitirani budžet, skromna reklama, ali klub se luđački napunio. Ubrzo smo uveli After Beach Party. Klub je ionako na plaži, zašto ne probati taj trend. Tada su valjda dva bara u cijeloj Hrvatskoj nudila koktele. Isfurali smo jumbo XXL koktel od litru, s desetak slamki, i podijelili kupone po plaži. Ubacili smo animatore, hostese i plesačice. Povratna informacija je bila odlična. Tada je publika bila domaća ekipa, Slovenci i pokoji Nijemac - prisjeća se Medo.
Svjetski eter
- Shvatili smo da nas glazbeni festivali mogu dovesti u svjetski eter. Odluka je pala, uzimamo najboljeg DJ-a na svijetu. Tada je, prema DJ Mag magazinu, treću godinu zaredom prvo mjesto držao DJ Tiesto. S njegovim smo agentima pregovarali punih šest mjeseci. Kad su nam poslali ugovor što sve moramo ispoštovati, pali smo na dupe. Bina od 15 metara, zvučnici koje nisi mogao nabaviti u Hrvatskoj, posebna rasvjeta, limuzina od aerodroma, kokosova voda ... DJ-evi poput njega, s deset milijuna fanova, uživaju status nekadašnjih rock zvijezda.
Što sad; unajmljena produkcija košta koliko i on?! Ali, želimo li od Zrća napraviti svjetsku destinaciju za mlade, moramo dovesti najjača imena. I pogodili smo; DJ Tiesto ima vjernu publiku, njegovi fanovi trče za njim po svijetu pa su ulaznice po cijeni od 30 eura planule u 52 zemlje. Prodali smo 5000 ulaznica za klub i još je 5000 ljudi stajalo vani na plaži - prisjeća se Medo.
Bio je to prvi događaj koji je doveo internacionalnu ekipu na Zrće. DJ Tiesto je bio oduševljen, priča se proširila po agencijama, i Papaya je, kaže njezin promotor, stekla reputaciju. To ljeto napravili su četiri festivala.
- Svi festivali traju od srijede do nedjelje. Zvijezdu namjerno stavimo u srijedu i tako gosta zadržimo četiri dana u Novalji - kaže Medo.
Britansko tržište
Danas je tim Papaye mašinerija od 130 ljudi. Za sebe kažu da prate svjetsku klupsku scenu, te da nisu klasični ugostitelji. Osnovni biznis kostur čine marketing sektor, event sektor, PR sektor, turistički i glazbeni sektor. Posjećuju turističke sajmove: onaj najveći u Londonu, u Milanu i Beogradu.
- Predstavljamo Papayu kao proizvod, Zrće i grad Novalju. Hostese dijele CD-ove s glazbom koju su nam ustupili vrhunski DJ-evi. Za festivale dovodimo 15 najjačih medija, BBC, Guardian, Mix Mag, Daily News, Daily Telegraph. U Londonu svake godine napravimo privatni party za 200 ljudi, za buking agente, izvođače i promotore - tumači Medo.
Konferencija u Miamiju na kojoj se okupi cijela industrija nije, kaže, mali zalogaj.
- Daš ponudu za neko ime, ali ponudu daju i Ibiza, Grčka, Mallorca i ostali. Trenutno smo jedini klub koji ovo ljeto kroz 11 festivala dovodi 50 najvećih DJ-eva. Magazin DJ Mag stavio nas je na 32. mjesto svih klubova svijeta. Aviokompanija Ryanair u svom je zadnjem magazinu posvetila naslovnicu i 7 stranica Zrću, a broj se tiskao u sedam milijuna primjeraka - kaže Medo.
Tim Papaye trenutno osvaja britansko tržište.
- Surađujemo s timom festivala Exit, oni su nam pomogli oko toga. Prije pet dana posjetili su nas menadžeri vodeće agencije Thomas Cook. Pregledali su kapacitete, prometnu infrastrukturu, Dom zdravlja i uvrstili su nas u kataloge - tumači Medo.
ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....