BRINE IH FINANCIJSKI KAPACITET

ŽIČAROM SLJEME UPRAVLJAT ĆE ZAGREBAČKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ Na sebe će preuzeti i financiranje izgradnje, što je oporba ocijenila problematičnim

 Damir Krajac / CROPIX

Zagrebačka Gradska skupština odlučila je u četvrtak na sjednici da će budućom Žičarom Sljeme upravljati Zagrebački električni tramvaj (ZET), te na sebe preuzeti financiranje izgradnje žičare, što je oporba ocijenila problematičnim s obzirom na financijski kapacitet ZET-a.

Za odluku o tome da se ZET-u povjeri upravljanje Žičarom Sljeme glasalo je 25 gradskih zastupnika, 12 ih je bilo protiv, a četiri suzdržana. Osim što će upravljati žičarom, ZET će preuzeti i financiranje njezine izgradnje za što se planira uzimanje kredita.

"Imenuje se upravitelj čega, koje žičare?", upitala je Anka Mrak Taritaš (Glas) koja smatra da je ta odluka suprotna Zakonu o žičari i da je ta točka trebala doći na dnevni red nakon što žičara bude izgrađena.

Mišić (SDP): Ni jedan projekt Grad ne može financirati iz vlastitog proračuna; to je poraz gradonačelnika

Matej Mišić (SDP) i Tomislav Tomašević (Zagreb je naš) ocijenili su problematičnim to što se izgradnja planira financirati kreditnim zaduženjem ZET-a.

"Jedan jedini kapitalni projekt nismo u mogućnosti financirati iz vlastitog proračuna nego se dodatno zadužujemo za generacije", rekao je Mišić ocijenivši to porazom gradonačelnika Zagreba.

Tomašević je istaknuo kako je riječ o projektu od pola milijarde kuna, a ne postoji nikakav financijski plan kako će se to financirati. Dodao je kako je u ovoj i iduće tri godine za žičaru planirano u gradskom proračunu ukupno oko 200 milijuna kuna što nije ni polovica potrebnog iznosa.

"I onda se ide na model gdje Grad Zagreb, koji je prezadužen, prebacuje kapitalne projekte na posebna poduzeća i onda ta poduzeća dižu kredite. Lako je tako", ustvrdio je.

Tomislav Stojak (Hrvatska narodna stranka - liberalni demokrati) zabrinut je pak kako će se kreditno zaduživanje odraziti na financijsko poslovanje ZET -a te hoće li ZET moći istovremeno upravljati žičarom, financirati njezinu izgradnju i vraćati kredit.

"Radi se o firmi koja u 18 godina nije napravila niti jednog metra tramvajske pruge, a prošlu godinu je u prvih šest mjeseci imala više od 50 milijuna kuna minusa", rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:11