ZAGREB - “Poštovani gospodine gradonačelniče, podružnica ZET trenutno uopće nema uvjete za nastavak poslovanja. Kako je život u metropoli nezamisliv bez javnog gradskog prijevoza, još jednom vas molimo da nam pomognete. Mogli bismo doživjeti potpunu financijsku blokadu zbog koje nećemo moći organizirati javni prijevoz u gradu.”
Točno tim riječima Uprava Zagrebačkog holdinga obratila se za pomoć Gradu Zagrebu i prvi put priznala da je stanje u ZET-u toliko alarmantno da bi metropola uskoro mogla ostati bez javnoga gradskog prijevoza.
Plan B već postoji i neće se nikome svidjeti - nastavi li Bandić s praksom nerješavanja problema te podružnice, radnici ZET-a krenut će u štrajk zbog neisplaćenih plaća, ukinut će se neke autobusne i tramvajske linije, a na preostalim će se linijama voziti znatno rjeđe.
Ugovor o sufinanciranju
A pravi razlog za nepodnošljivo stanje u jednoj od najvažnijih tvrtki u sastavu Holdinga je to što gradonačelnik Milan Bandić krši Ugovor o sufinanciranju putnika u javnom prijevozu, koji su 2006. potpisali on i bivši predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Slobodan Ljubičić Kikaš.
Jutarnji list u posjedu je ugovora iz kojeg je razvidno da je Grad Zagreb dužan svake godine ZET-u subvencionirati razliku između ekonomske cijene i prave, umanjene cijene usluge prijevoza, odnosno gotovo milijardu kuna godišnje. Smanjenjem subvencija na 710 milijuna, što je kršenje ugovornih odredbi, gradske su vlasti dovele ZET na rub propasti. U ovom trenutku, ekskluzivno doznajemo, Grad je ZET-u dužan nevjerojatnih 890 milijuna kuna!
Vapaj u pomoć
U prethodnom razdoblju vodstvo Holdinga, na čelu s predsjednikom Uprave Ivom Čovićem, vjerovalo je da će se gradski čelnici urazumiti i uplatiti zaostala dugovanja. Do sada su s vlastitih računa skinuli čak pola milijarde kuna i transferirali ih u ZET kako bi prebrodili neplaćanje Grada. No sada je voda došla do grla.
Prošli tjedan Uprava Holdinga još je jednom kleknula na koljena i zamolila Bandića da ih spasi. Ovaj ih je, kako doznajemo, odbio s porukom ‘da je o stanju obavijestio nadležne pročelnike’. I to je bio razlog što su ‘puknuli’ u vodstvu Holdinga. Pravdu će nastojati utjerati sudskim putem.
Ceh će platiti građani
- Holding razmišlja o tužbi protiv Grada zbog nepoštivanja ugovornih odredbi. Kad bi Bandić platio Holdingu samo dugovanje prema ZET-u, ZGH bi poslovao s dobitkom! Bandić već godinu dana odbija svaki oblik komunikacije s vodstvom Holdinga i upravo će zbog ZET-a naša tvrtka prvi put godinu završiti u minusu. Postoje projekcije da bi to mogao biti minus od pola milijarde kuna, što će ugroziti poslovanje i drugih tvrtki u sastavu Holdinga - kažu nam u Upravi.
Za sljedeću godinu ZET planira 1,02 milijarde kune prihoda, odnosno 1,45 milijardi rashoda. Nedostajat će im 430 milijuna kuna za normalno poslovanje.
Da bi ZET sljedeću godinu završio na nuli, Grad bi - temeljem ugovora - morao Holdingu platiti 970 milijuna kuna subvencija, 126 milijuna kapitalne pomoći i 20 milijuna kuna za otkup školskih autobusa i sedam vozila za prijevoz invalida.
Ako se ne ispoštuju ugovorne obveze, ZET bi mogao stati, a najveći ceh platit će građani koji ovise o gradskom prijevozu.
LADISLAV PREŽIGALO: Neće valjda naš Ured pokrivati gubitke Zagrebačkog holdinga
Pročelnik Gradskog ureda za gospodarstvo (Ureda iz kojeg se financira ZET) Ladislav Prežigalo kaže da situaciju u ZET-u ne može komentirati jer mu Holding ne dostavlja izvješća o svom poslovanju.
Napominje da Ured nije ‘tu da bi pokrivao Holdingove gubitke’.
- Ukidanjem povlaštenog prijevoza došli smo do privremenog izračuna na temelju kojeg bi Holding mogao zaraditi oko stotinu milijuna kuna pa predlažemo da za toliko umanjimo subvencije - kaže Prežigalo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....