Tristotinjak radnika Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) prosvjedovalo je u srijedu zbog niskih plaća, loših radnih uvjeta i stanja voznog parka, te su zatražili povećanje koeficijenata.
Organizator prosvjeda Neven Brnjas, obraćajući se prosvjednicima ispred Uprave ZET-a rekao je da su nedavno potpisanim kolektivnim ugovorom povećani koeficijenti za plaće zaposlenima u Upravi, a onima na kojima stoji cijeli sustav ostali su isti.
Kaže kako su plaće vozača ZET-a godinama iste i obračunavaju se po koeficijentu 2,40, kontrolori imaju koeficijente 2,10, a u servisu neki imaju sramotno mali koeficijent 2.
Također je ustvrdio da se mogu dogoditi teže nesreće zbog neispravnih ZET-ovih tramvaja i autobusa, nedostatka potrebnog alata i zaposlenika.
"Radni uvjeti su teški, hangari prokišnjavaju, dotrajali su, prljavi i neodržavani, busevi voze na ‘ćelavim‘ gumama, vrata im ne rade, ne šalje ih se čak ni u spremište na zamjenu. Pola ‘novih‘ tramvaja se raspalo i ne voze, a pola koji voze jedva se održavaju, čak su i tramvaji stari 45 do 55 godina u boljem stanju", rekao je Brnjas.
"ZET se pretvorio u veliku tvornicu za izvlačenje novca", rekao je.
Podsjetio je da su se dogodili slučajevi otkazivanja kočnica i upitao treba li doista netko stradati da bi se nešto poduzelo.
Uprava tvrdi da je sve u redu iako se u protekle dvije godine mandata gradske vlasti "apsolutno ništa nije radilo", a ako se tako nastavi morat ćemo poduzeti daljnje korake, ne samo radi sigurnosti vozača nego i putnika, poručio je.
Upitan jesu li moguće industrijske akcije Brnjas je najavio da će najesen, ostane li situacija nepromijenjena, organizirati obustavu prometa, u čemu imaju potporu većeg dijela sindikata.
Potporu zahtjevima dali su Ilija Tadić iz Sindikata vozača tramvaja i autobusa, saborska zastupnica Radničke fronte Katarina Peović, predsjednik Novog sindikata Mario Iveković i oporbeni zastupnici zagrebačke Gradske skupštine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....