U Havidićevoj ulici u zagrebačkom naselju Dugave vodi se prava bitka za svako parkirno mjesto. Ulica je prepuna automobila koje vlasnici više ne znaju gdje parkirati pa su, tvrde, prisiljeni okupirati nogostupe. Manji dio njih ima mjesta u garažama, do kojih vodi strmi i tijesni prolaz, a ostali se snalaze.
U ulici se, istina, nalazi i parkiralište, ali toliko maleno, sa svega desetak mjesta, da na mjesta tamo više ni ne računaju jer je prava sreća tamo naći mjesto. Desetak mjesta u ulici s preko deset kuća i zgradom, čiji je parking planiran kao da svako kućanstvo ima po jedan automobil, više nije ni približno dovoljno.
Jedina preostala mogućnost? Parkiranje na nogostupu. Posljedica? Dolazak prometnih redara i naplaćivanje kazni za nepropisno parkiranje. I ogorčenost građana.
- Živim ovdje već 26 godina pa mogu potvrditi da je situacija s parkingom takva već dugi niz godina, a kazne se naplaćuju samo u posljednjih šest mjeseci. Jednu sam subotu, oko pola četiri popodne, dobila kaznu za nepropisno parkiranje jer sam se parkirala ispred svoje kuće, a što sam mogla kad nije bilo drugog izbora? – govori nam jedna susjeda.
Ništa manje kritičan nije ni Antun Dvanajščak. Svoj automobil uvijek parkira u dvorištu, ali je ipak zamalo dobio kaznu jer se njime zaustavio ispred kuće te otišao po suprugu. Tako zaustavljeni automobil zatekao je redar.
- Moja je supruga stopostotni invalid pa sam kao njezina pratnja dobio oznaku za automobil zbog koje su bili korektniji. Na kraju nisam dobio kaznu, ali kakav je to način da ispred svoje kuće ne smijem ni stati? – govori Antun dok nam pokazuje gdje se točno sve dogodilo. Mogući uzrok ove greške ponudio je Robert Cvetkovski.
- Ja sam vidio redare kad su dolazili i oni su nekako bili u polutrku. Dođu, uslikaju, ispred pojedinog automobila se zadrže od pet do deset sekundi i odmah pišu kazne. Vjerujem da ni njima nije drago što sve to tako izgleda. Uvijek postoji ta mogućnost da se netko samo zaustavio, a auto za kaznu mora biti parkiran – objašnjava Robert.
Iz Vijeća mjesnog odbora Hrelić smatraju kako su stanari "sami odlučili parkirati na nogostupu pred svojom kućom i time ugroziti ostale sudionike u prometu" pa kazne nisu neočekivane. Ipak, u odboru su svjesni problema parkinga u tom naselju pa su se odlučili dodatno angažirati kako bi ga riješili.
- Tražimo potencijalna rješenja i viši nivo kulture u prometu. Građani su do sada dobro reagirali pa dio njih više ne parkira vozila na cestu. Međutim, situacija nije jednostavna jer javnih parkirnih površina gotovo da nema, a broj automobila po kućanstvu raste – objasnili su iz Mjesnog odbora Hrelić i Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb-istok u objedinjenom odgovoru. Jedan od prijedloga već je poslan na adrese građana u ulicama Draganići i Havidićevoj kako bi ih se potaklo da se uključe u javnu raspravu.
- Građani mogu dati prijedloge na novu regulaciju prometa u jednom smjeru kroz ulicu Havidić i Draganići do 8. travnja. Nova regulacija osigurala bi sigurno kretanje pješaka tamo gdje nedostaje nogostup i dodatna parkirna mjesta smanjenjem prometa iz dvije suprotne u jednu jednosmjernu traku – objašnjavaju. Naši sugovornici s početka priče podržavaju takvu ideju te se nadaju kako će se ona i realizirati.
Neslužbeno doznajemo da nije sigurno hoće li se ići u realizaciju projekta ako ne dobije dovoljnu podršku građana, a za sada je od 400 podijeljenih letaka stiglo samo 20-ak povratnih informacija pa građane pozivaju da se uključe u što većem broju. Svoje mišljenje o prijedlogu mogu poslati e-mailom na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., ubaciti ispunjeni obrazac u sandučić mjesnog odbora na adresi Ulica sv. Mateja 93 ili ga osobno donijeti na istu adresu utorkom od 18 do 19 sati.
- Dosad dobivene reakcije su značajnom većinom pozitivne, no ima i nekoliko komentara građana koji navode zašto promjenu ne podržavaju. Sva mišljenja će biti predmet razgovora sa stručnim osobama i biti uzeta u obzir - kaže nam predsjednica Vijeća mjesnog odbora Hrelić Miljenka Plazonić Bogdan.
Još su dva noviteta kojima se u naredne dvije godine planira riješiti problem nedovoljnog broja parkirnih mjesta u ovom dijelu Zagreba. Prvo, Mjesni odbor Hrelić je u programu kapitalnih investicija za ovu godinu pokrenuo izradu parkirališta na križanju Seisselove i Brdarićeve. Drugo, tvrde kako se sljedeće godine planira rekonstrukcija Sarajevske ulice, čime bi Hrelić i Dugave postali dio tramvajske zone pa bi i potreba za automobilima bila manja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....