Popularni Facebook profil „Treskom po Zagrebu” koji vodi vozač ZET-ovog tramvaja s ciljem edukacije i rasprave o prometu i tramvajima u Zagrebu nerijetko javnost počasti uvidom u svakodnevicu vozača tramvaja. Uz niz zanimljivih situacija, zgoda i nezgoda zagrebačkog prometa danas je objavio i video u kojem javnost upoznaje s brzinom kočenja tramvaja te poziva sve sudionike u prometu na pojačanu opreznost.
- Tramvaj nije poput automobila pa da može tako brzo i naglo zakočiti. Upozoravam sve da budu posebno pažljivi kada idu u pretjecanje tramvaja jer može doći do prometnih nezgoda što nikome sigurno nije u interesu. Ovo je apel vozačima automobila i pješacima, ali i tramvaja kako bi svi bili svjesni okoline i uz pojačanu opreznost sigurni sudionici prometa, rekao nam je vozač. Njegov status prenosimo u cvijelosti.
- Zašto stalno stavljamo naglasak na opasnost kod ubacivanja ispred tramvaja, bilo automobilima, bilo pješacima izlaskom na zebru? Zadnjih dana tračnice su, kao i u jesen od lišća, masne od raznih nečistoća i reagiraju na stalne temperaturne promjene i vlagu. U takvim uvjetima tramvaj proklizava. Kod intenzivnijeg kočenja vozač nema kontrolu nad zaustavim putem tramvaja, tramvaj sam određuje kada će se zaustaviti. Pri normalnom zaustavljanju ima se vremena za reagiranje i kontrolu nad tramvajem, ali pri naglijim kočenjima, tramvaj je gazda. Pijesak kojeg ispuštamo (ili ga tramvaj sam sipa na tračnice) i kočenje tračničkim kočnicama samo su privremena vatrogasna mjera za sprječavanje potpune katastrofe.
Dvije crvene žaruljice označene na početku videa predstavljaju stanje kočnica na postoljima. Kada su ugašene, pojednostavljeno, kotači su deblokirani, a kada su upaljene, kotači su blokirani - ne vrte se. Kada prilikom kočenja zbog smanjenog trenja na masnoj podlozi dođe do proklizavanja kotača, kotači se blokiraju i tramvaj nastavlja nekontrolirano kretanje. Koeficijent trenja gume na čistom asfaltu je 0,8-0,85 dok je koeficijent trenja kotača tramvaja na suhoj tračnici 0,2-0,4. Na masnoj tračnici taj koeficijent pada ispod 0,2 što je približno jednako koeficijentu trenja gume na ledu.
Koliki put tramvaj može prijeći sa blokiranim kotačima, kližući se kao saonice na snijegu, pogledajte u videu.
Smatrate li i dalje da je pametno ubacivati se ispred tramvaja?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....