VELIKA ŠKRTICA

‘Vodoopskrba i odvodnja obračunali su nam da trošimo vode kao nikad, napravila sam im tablicu, javila se... A onda je uslijedilo ludilo‘

Godišnje se na račune za vodu žali 115 tisuća Zagrepčana, objašnjenja iz Holdinga su apsurdna

Ilustrativna fotografija

 Bozidar Vukicevic/Cropix/Cropix

Oni koji se odvaže Vodovoopskrbu i odvodnju upitati na koji točno način obračunavaju potrošnju vode, brzo shvate da ne postoji nikakva javno dostupna formula uz pomoć koje bi mogli pratiti što i zašto plaćaju - nego trebaju vjerovati kako je ViO dobronamjeran.

Tako se i jednoj čitateljici Škrtice obilo o glavu kad je od ove gradske tvrtke pokušala doznati zašto njezina zgrada od početka godine bilježi trend povećanja potrošnje hladne vode, a posebno zašto joj je potrošnja za travanj procijenjena na iznos koji dotad nikad nije bio očitan - čak 60 kubika?

Potrošačica si je dala truda - izradila je tablicu s potrošnjom vode po mjesecima, a napravila je čak i graf, kako bi i slikom pokazala da se u njezinoj zgradi događa nešto neobično, s tim da pritom nisu zabilježeni nikakvi kvarovi ili curenja.

Dodatno, u 2023. obračun je od ukupno sedam puta čak četiri puta napravljen temeljem procjene, a ne očitanja, a u mjesecima u kojima je voda navodno bila očitana, za razliku od godina ranije, vrijednosti prvi put nisu bile izražene u decimalama, što je ovu Zagrepčanku ponukalo da zapita jesu li djelatnici ViO-a uopće dolazili očitati stanje, kako su došli do obračuna od 60 kubika i kojom su se metodologijom vodili?

U ovoj tvrtki nisu bili previše impresionirani trudom koji si je dala - kao što to općenito nisu kad su u pitanju njihovi korisnici koji, otkriva to izvješće o održivosti poslovanja Holdinga za 2021. godinu, najviše prigovora imaju upravo na Vodoopskrbu i odvodnju, i to konkretno baš na iznose računa.

Njezino pitanje potpuno u ignorirali

Samo u 2021. godini tako su zaprimili 115.656 upita korisnika od čega se 113.454 odnosilo na visinu računa. Kako su te reklamacije riješene, ne zna se, no priča naše čitateljice pokazuje kako to otprilike izgleda kad se čovjek požali.

U njezinom su slučaju u potpunosti ignorirali i pitanje o 60 kubika i načinu procjene stanja, a najapsurdniji je dio u kojem joj poručuju da je obračun napravljen temeljem njihovih "Općih i tehničkih uvjeta". Naveli su i datum objave, valjda kako bi ga potražila u službenom glasniku Grada i malo proučila pravila po kojima posluju.

Stvar je, naravno, posve besmislena - riječ je o 74 stranice dugačkom, birokratski i stručno pisanom dokumentu kroz koji se teško mogu probiti i oni koji se profesionalno bave vodnim uslugama - a kamoli potrošači koje zanima po kojoj im se osnovi što naplaćuje.

Dodatno, u privitku su joj još poslali nešto što se zove "informativni pregled potrošnje", koji bi valjda trebao razjasniti stvar - a to je zapravo ispis podataka o očitanju ili procjeni potrošnje vode koje ova Zagrepčanka ionako prima u sklopu mjesečnih računa.

Pa im se obraća drugi put, kako bi ih još jednom zamolila da joj pojasne kako su došli do procjene od potrošenih 60 kubika vode u mjesec dana - jer običan čovjek ne može dokučiti logiku kojom su se vodili - a odgovor konačno dobiva 4. rujna, mjesec dana nakon što se prvotno obratila ViO-u.

Točnije bi bilo reći "pokušaj odgovora", jer nakon njega tek nije jasno odakle su djelatnici ViO-a procijenili spornu potrošnju vode.

Ukratko, kažu ovako - procjena se bazira na potrošnji prijašnjeg razdoblja, koja je između 1. siječnja i 27. ožujka prosječno iznosila 1,7 kubika na dan.

Matematika im ne štima

Vodeći se tom logikom, ViO je potom za razdoblje od 27. ožujka do 20. travnja procijenio da je utrošeno 60 kubika, što bi trebalo odgovarati potrošnji od 1,7 kubika dnevno u razdoblju od 24 dana.

Osim što matematika baš ne štima - 24 puta 1,7 ispada 40,8 kubika, a odakle se stvorilo onih još 20, ova gradska tvrtka nije u stanju pojasniti.

Niti smatra da je to dužna učiniti - kao što ne objašnjava ni pod koji uvjetima i koliko često umjesto očitanja obavlja procjenu ili što je razlog povećanom broju procjena tijekom 2023. godine.

Na sličan način ignorirali su i novinski upit na koji nismo zaprimili odgovor, a u kojem nas je posebno zanimalo što je s njihovom najavom izrade novog načina očitanja i obračuna, koji su najavili još u ožujku 2021. godine.

Planira li korisnička služba ove tvrtke građanima napokon slati razumljive i čitljive odgovore ili ona zaobilazi sva pravila, čisto zbog toga što na tržištu nema konkurencije?

I može li tome netko napokon stati na kraj?


Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača I saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute.

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 21:57