TOMAŠEVIĆ PRELOMIO

Više neće biti reklama na tramvajima i autobusima: "Vraćamo im plavu boju"

Na tramvajima ostaju reklame ugovorene u sljedeća tri mjeseca, a zatim potpuno uklanjanje
 Goran Mehkek/Cropix

- Reklame na autobusima i tramvajima uskoro će biti stvar prošlosti, vraćamo im plavu boju. Tu se radi o vizualnom zagađenju i nećemo dozvoliti da se grad pretvara u šoping-centar - najavio je jučer zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Dodao je da su prilikom preuzimanja vlasti u Gradu Zagrebu zatekli niz nepovoljnih ugovora te da je posrednik između oglašivača i ZET-a bila privatna tvrtka koja je tu uslugu godišnje plaćala četiri milijuna kuna. Gradonačelnik Tomašević još je prije godinu dana najavio uklanjanje reklama iz tramvaja, no sada je prelomio i rekao da će se na tramvajima naći reklame ugovorene u sljedeća tri mjeseca, a nakon toga slijedi potpuno uklanjanje.

Poznato je, naime, da je ugovor sa ZET-om imala tvrtka Info Media Group d.o.o., čiji je direktor u listopadu prošle godine u Jutarnjem listu najavio tužbu u slučaju da dođe do raskida ugovora. U Zagrebu, inače, u segmentu javnog oglašavanja vlada potpuni kaos, a diljem grada mogu se vidjeti sve moguće forme vanjskog oglašavanja postavljene bez reda, ukusa, a i pravila, čini se.

S kojeg se god aspekta, kažu stručnjaci, to stanje sagleda, od sigurnosnog u prometu, preko onečišćenja, pa do vizualnog identiteta grada, ono je u kaosu, a da ni ne ulazimo u to koliko Grad Zagreb i njegova tvrtka Zagreb plakat gube zbog ilegalnog oglašavanja. I sam gradonačelnik Tomašević u ožujku je najavljivao uklanjanje ilegalno postavljenih plakata, što je očito tek sada došlo na dnevni red.

Pokušali smo jučer doći i do direktora tvrtke Info Media Group Željka Banjca, ali nije nam se povratno javio. U listopadu prošle godine za Jutarnji list je izjavio da će ZET, ako raskine ugovor morati platiti "višemilijunsku odštetu, i to u eurima". S druge strane gradonačelnik Tomašević već je ranije javno prozvao tu tvrtku i rekao da se radi o nepovoljnom ugovoru za ZET.

- Pa Zagreb je profitirao od tih ugovora. Imali su čisti profit, ugovor na pet godina vrijedan ukupno 20 milijuna kuna, a ništa nisu radili. Mi smo postavljali reklame i skidali ih, Grad tu nije imao nikakvih troškova.

Napravili su greške u koracima i sve rade da nam raskinu ugovor, a to je protivno ugovoru i Zakonu o obaveznim odnosima - izjavio je lani direktor Banjac za Jutarnji list. Inače, ta zagrebačka tvrtka je 2021. prijavila prihod u iznosu od 729,8 tisuća eura (dobit veća od 180 tisuća eura), a 2022. godine čak 1,6 milijuna eura (dobit od 271,7 tisuća eura).

Prema registru stvarnih vlasnika, Vedran Pušić je izravno vlasnik ove zagrebačke tvrtke od veljače 2021. godine. Pušić je, inače, tvrtku osnovao 2004. u Banjoj Luci, a riječ je o bivšem nogometašu koji je igrao u BiH, Srbiji, Hrvatskoj i Švicarskoj. Član je Upravnog odbora banjolučkog FK Borac te ga je u sklopu svoje predizborne kampanje posjetio Milorad Dodik. Info Media Group je širenje na regionalno tržište započela 2015. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 11:46