Filmski ured Grada Zagreba službeno je počeo raditi prošli tjedan, a na njegovom čelu je producentica Mia Pećina Drašković. Na ustroju ureda počela je raditi prije tri mjeseca, a prije nekoliko tjedana pridružilo joj se i dvoje kolega.
Trebalo je osmisliti sve detalje, postaviti na noge web stranicu www.filmzagreb.hr i urediti radni prostor. A onda se konačno i počelo prošli tjedan - cilj je da svi oni koji dolaze u Zagreb kako bi snimali ne moraju lutati po brojnim gradskim i državnim uredima, prikupljajući dozvole za snimanje. Oni sada vrlo jednostavno rade - na webu ureda ispune pristupnicu, navedu koje su im lokacije i za koje dane potrebne, a onda ured počinje raditi za njih.
Cjenik
- Ako netko, primjerice, želi snimati na Gornjem gradu, a scenarij zahtijeva i scenu utrkivanja automobilom, za to su potrebne dozvole Zagrebačkih cesta, prijava policiji, potencijalno i vatrogasci, hitna pomoć, obavijest komunalnom redarstvu, zahtjev za parkirna mjesta za ekipu od Zagreb parking...
To nije jednostavan i brz proces, pogotovo ne strancima koji dolaze prvi put i moraju istraživati kome se obratiti. Ovako se jave nama, mi sve provjerimo s nadležnim institucijama i potom produkcijama javimo kome se točno i na koji način moraju obratiti. Olakšamo im posao, ubrzamo postupak dobivanja dozvola i stojimo im na raspolaganju za sve što im je za snimanje potrebno - kaže voditeljica ureda Mia Pećina Drašković.
Pojašnjava kako ured svoje usluge neće naplaćivati, ali planiraju napraviti osnovni cjenik za sve gradske lokacije. Do sada je, naime, svaki gradski ured imao svoj pravilnik i nigdje na jednom mjestu producent nije mogao vidjeti sve potencijalne troškove. No, odmah napominje kako cijena snimanja nije fiksna - ona će ovisiti o faktorima same produkcije i činjenici da li je film studentski, dokumentarni, reklama ili igrani. Također, ako grad procijeni da je određeni projekt veoma važan, jer će to biti svjetska reklama i privući nove projekte, djelomično se može sniziti trošak snimanja.
Zagrebački je ured formiran po uzoru na onaj u Beču, koji je počeo raditi prije deset godina.
Ni njima na početku nije bilo lako: počeli su raditi u gradu koji nije imao statistiku o tome koliko se godišnje snima na njegovim ulicama, jer se nitko nije bavio prikupljanjem tih informacija. Takvih nema ni za Zagreb: neke su produkcije u kontaktu s agencijama kada se snimaju reklama, druge s gradom, treće s Turističkom zajednicom ako je na stvari tv snimanje...
Bečki primjer
Sve to treba objediniti, pojašnjava, a ured je savršen za to. Bečki primjer pokazuje da to itekako funkcionira: već dvije godine nakon osnivanja ureda imali su ozbiljne rezultate.
Mia Pećina Drašković kaže kako je taj ured 2014. godine realizirao 257 projekata, a prošle su godine iza sebe imali čak 604. To je puno, kaže, a ako imamo na umu da ih Zagreb, a to su samo procjene, ima stotinjak godišnje, jasno je da je ispred ureda velik posao. Mogu biti poput Beča, sigurna je naša sugovornica i cilj im je sustići taj grad po broju godišnjih snimanja. Možda se čini previše ambicioznim, ali smatra kako je to realan cilj, koji se itekako može ostvariti.
Veliki potencijal
- Zagreb je nekim produkcijama poznat samo usput, jer su godinama fokusirani na našu obalu. Mnogi su ga redatelji i producenti tako i otkrili i rado mu se vraćaju. Mislim da Zagreb itekako ima što ponuditi, imamo veliki potencijal. U gradu i okolici je niz zanimljivih, različitih lokacija. Uz to, sve nam je blizu: dva sata avionom do Istanbula, dva do Londona. Na kraju krajeva, dva su sata i do mora, pa mnoge produkcije mogu biti smještene u Zagrebu i uz minimalne troškove dio snimanja odraditi na moru - smatra voditeljica.
Cilj zagrebačkog filmskog ureda je jednak kao i svih takvih u svijetu: olakšati posao produkcijama koje su došle, ali i privući što više novih. Zato u uredu rade ljudi koji su stručnjaci u svom poslu i sigurno će ljudski faktor puno pomoći u ostvarivanju ciljeva.
- Ono što je kod nas još jako važno je da smo mi otvoreni za javnost. Svatko tko ima zanimljiv stan, dvorište, tavan, vilu ili nešto treće, može nam se javiti. Ne mora to biti prostor koji je sjajno uređen, već samo mora biti filmski zanimljiv. Produkcije traže različite stvari - i dizajnerske, ali i starinske prostore. Prostore s pričom, koja su uklapa u njihov scenarij. Osim toga, valja imati na umu da se svaki prostor, primjerice veći stan, može iskoristiti za niz setova, u jednom stanu može se snimiti nekoliko scena - pojašnjava Mia Pećina Drašković.
Profit za grad
Njen mali tim će u idućim mjesecima obići grad i pronaći 200-300 zanimljivih lokacija, koje će snimiti i unijeti u bazu fotografija, kako bi ih mogli predstaviti produkcijama i menadžerima lokacija.
Zagreb ima pravo bogatstvo kada je riječ o posve različitim lokacijama, tvrdi: od Gornjeg grada, preko Donjeg grada, Novog Zagreba, jezera, planina, dvoraca u okolici... Sve je to arhitektonski različito i nudi cijeli niz mikrolokacija koje su vrlo blizu, a ne nalikuju jedna drugoj.
- Valja imati na umu i širu sliku. Evo, recimo, u Zagrebu se 2012. godine snimao južnokorejski reality show “Romantic”. Tada je u naš grad dolazilo otprilike 14 tisuća turista iz te zemlje. Nakon emitiranja broj je rastao, tako da ih je 2017. bilo 115 tisuća, što je porast od 800 posto. Sjetimo se svih onih koji odlaze na Novi Zeland da bi vidjeli gdje se snimao “Gospodar prstenova”, kao i ljubitelja “Igre prijestolja” koji dolaze u Dubrovnik kako bi vidjeli lokacije na kojima se snimala njihova omiljena serija. Ova vrsta umjetnosti privlači posjetitelje i od nje grad profitira dugi niz godina - smatra Mia Pećina Drašković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....