GRADI SE PRUGA

Tomašević traži izvođača radova za ključni projekt u Zagrebu: ‘Nisu izgradili ni metar pruge...‘

U planu je 3.7 kilometara tramvajske trase, od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću. Izgradnja kreće 2025 godine

Trasa pruge u Heinzelovoj

 /Cropix/grad Zagreb

Grad Zagreb raspisao je natječaj za izvođača radova za izgradnju tramvajske pruge u Heinzelovoj ulici. Projekt vrijedan 60 milijuna eura s PDV-om obuhvatit će 3.7 kilometara tramvajske pruge, od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću. Izgradnja bi trebala krenuti već početkom sljedeće godine.

Radi se o sedmom od ukupno osam strateških projekata Grada Zagreba koje je gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio prošle godine na predstavljanju proračuna za 2025.

– Izgradnja pruge u Heinzelovoj ulici, uz izgradnju Sarajevske ceste i tramvajske pruge, značajno će unaprijediti usluge javnog prijevoza za desetke tisuća građana koji će se prvi put naći u zoni tramvaja, nakon 25 godina u kojima u Zagrebu nije izgrađen ni metar nove tramvajske pruge, rekao je Tomašević.

Sufinanciranje iz fondova EU

Iznos s kojim se trenutno barata iznosi 60 milijuna eura, a projekt se planira sufinancirati iz fondova Europske unije u okviru programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Preostala sredstva će se osigurati iz proračuna Grada Zagreba te kroz okvirni zajam Europske investicijske banke.

image

Križanje Zvonimirove i Heinzelove kojom će prolaziti pruga u budućnosti

Goran Mehkek/Cropix

Projekt će uključivati izgradnju dvokolosiječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom i ispravljačkom stanicom za napajanje. Primjena ovih naprednih rješenja omogućit će bržu i jednostavniju ugradnju kolosijeka, veću trajnost i smanjenje buke. Ova izvedba će osigurati jednostavnije i ekonomičnije održavanje infrastrukture.

-Ulažemo povijesno velika sredstva u prometnu infrastrukturu, što uključuje obnovu voznog parka ZET-a, izgradnju novih trasa tramvajskih pruga i obnovu postojećih, kao i izgradnju novih cestovnih koridora poput produžene Branimirove i Kolakove, Sarajevske, Medpotoka, Jarunskog mosta i Šarengradske, rekao je Tomašević, naglašavajući da će širenje mreže javnog prometa stvoriti povoljne uvjete za ekonomski rast, a lokacija ove tramvajske pruge će olakšati život .

image

Okretište na Kvaternikovom trgu

Goran Mehkek/Cropix

Krunoslav Tepeš, pomoćnik pročelnika Sektora za ceste u Gradu Zagrebu je još u srpnju procijenio da će planirano vrijeme gradnje projekta trajati 18 mjeseci, što bi značilo da bi njegov završetak trebao biti tijekom 2026. godine. Za novu prugu se planira rekonstruirati sva raskrižja kroz koja će tramvaj prolaziti. Riječ je o raskrižjima Heinzlove sa Zvonimirovom ulicom, Ulicom kneza Branimira, Vukovarskom ulicom te Slavonskom avenijom. Osim tramvajske pruge, predviđena je i rekonstrukcija kolektora kanalizacije koji su građeni između 1920. i 1950. godine te ih je nužno obnoviti prije same izgradnje.

Strateški projekti kroz 2024

Dok su stadion u Kranjčevićevoj, stanovi za javni najam u Podbrežju i tramvajska pruga u Heinzelovoj u postupku nabave za izvođača radova, već se u travnju ove godine započelo s izgradnjom gradske knjižnice i društveno-kulturnog centra Paromlin. U srpnju je započela obnova Doma sportova te izgradnja novog bazena u Španskom, a u listopadu su počeli radovi na izgradnji Sarajevske ceste s tramvajskom prugom. Preostaje još samo raspisati postupak za nabavu radova za Kino Europu, koje se očekuje u najkraćem roku.

Prošlo je pune 24 godine od puštanja posljednje tramvajske pruge u Zagrebu.

image

Stara klaonica u Heinzelovoj

Damir Krajac/Cropix

– Nakon dugog niza godina u kojim u Zagrebu nije izgrađen ni metar nove tramvajske pruge, uz izgradnju pruge na Sarajevskoj cesti, pokrenuta je realizacija izgradnje tramvajske pruge na Heinzlovoj ulici, rekli su iz Grada. Predviđeno je izgraditi 19 novih stajališta na lokacijama: Zvonimirova na zapadnoj strani Heinzelove, Branimirova – dva stajališta, Planinska – dva stajališta, Ulica grada Vukovara – četiri stajališta, Radnička cesta – dva stajališta, Slavonska avenija – dva stajališta, Pokupska – dva stajališta, kanalski put – dva stajališta i Savišće – dva stajališta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 14:21