PROMETNI STRUČNJACI

‘Taj tramvaj nije jedini razlog kolapsa u Zagrebu. Jasno je tko je zakazao, evo što treba napraviti!‘

‘Prometom ne mogu upravljati vozači! Nadležne službe uopće nemaju plan što i kako u izvanrednim situacijama i zato se događaju kolapsi‘

Na križanju Držićeve i Avenije Vukovar nastala je prometna gužva nakon što je tramvaj iskočio iz tračnica

 Ronald Gorsic/Cropix

Iskakanje tramvaja broj 2 iz tračnica na raskrižju Avenije Marina Držića i Avenije grada Vukovara diljem Zagreba izazvalo je jutros između 7.30 i 9 sati prometni kolaps na tim dvjema avenijama, ali i u tom i širem dijelu grada. Brojni su Zagrepčani jutros kasnili na posao i milili u kolonama koje su se mogle vidjeti na svim frekventnijim pravcima u gradu.

Bio je obustavljen i tramvajski promet prema Savišću te iz Novog Zagreba prema centru, zbog čega su se ionako velike gužve dodatno pogoršale. ZET se samo oglasio da je u 9.45 sati odblokiran zastoj tramvajskog prometa na raskrižju Avenije Marina Držića i Ulice grada Vukovara. Linija 2 će do daljnjeg prometovati u smjeru Savišća trasom: Črnomerec - Ulica Republike Austrije - Savska cesta - Ulica grada Vukovara - Savišće.

image


Ronald Gorsic/Cropix

Pitali smo stručnjake kako komentiraju ovakav zastoj. Dipl. ing. prometa Goran Husinec, sudski vještak za promet, vozila i plovila, kaže:

- U Zagrebu naprosto ima previše automobila za prometnu infrastrukturu koja to ne može podnijeti. Na prostorima koji su nekad bili industrijski dio, kao što su Žitnjak, Heinzelova i Vukovarska, niču zgrade s luksuznim stanovima gdje na svaki stan ima po najmanje dva automobila, pa gradske prometnice naprosto ne mogu izdržati toliki broj automobila. To je temeljni problem, a onda, kad se još takav incident dogodi u jutarnjoj špici, dogode se ovakvi zastoji.

Dr. Željko Marušić, prometni stručnjak, također smatra da su glavni prometni pravci, u koje spadaju i prometnice koje je zakrčio tramvaj koji je iskočio iz tračnica, prekapacitirani, ali to je, kaže, posljedica i neriješenog javnog prijevoza.

- Nedostaju kapitalna rješenja i nema mogućnosti propuštanja jer je previše vozila na premalo prostora. Međutim, za ovakve situacije bi se nadležne službe trebale bolje pripremiti. Ovakve situacije mogu se brže riješiti, ali mora postojati plan i moraju se simulirati. Ovdje je zakazao i sustav obavještavanja, jer se odmah po ovakvim događajima javnost mora obavijestiti, a sve nadležne službe moraju znati što je čija zadaća i promptno reagirati. Nadalje, moraju postojati alternativni pravci, a i ZET bi se morao bolje pripremiti za ovakve situacije - kaže Marušić.

image

Gužve u Zagrebu u srijedu

Ronald Gorsic/Cropix

Doc. dr. Rajko Horvat, sa Zavoda za cestovni promet Fakulteta prometnih znanosti kaže:

- Nedavno je nevrijeme pokazalo koliko su nadležne službe nespremne. Naime, naprosto nema plana za atipične situacije u budućem vremenu. Postoji nedostatak koordinacije između ZET-a, policije i Zagrebačkih cesta. Prvi koji bi trebali izaći na teren i uspostaviti sustav upravljanja prometom su Zagrebačke ceste i policija te preusmjeravati promet. Jer, prometom ne mogu upravljati vozači i zato se događaju kolapsi. Nadležne gradske službe morale bi imati plan za djelovanje u ovakvim situacijama. On ne može predvidjeti sve pojedinosti, ali mogu se simulirati moguće situacije i mora se dati odgovor što, kako i kada treba napraviti svaka od tih službi. Takav plan naprosto ne postoji i zato se događaju ovakve situacije - objašnjava Horvat.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 10:21