- Bila je ovo izuzetna teška godina za nas, priznao je jutros u eteru Radio Sljemena, Marko Bogdanović, predsjednik Uprave ZET-a dodajući kako im nedostaje barem 200 ljudi.
Građani Zagreba su već dulje vrijeme nezadovoljni uslugom javnog prijevoza, gužve su česte, vozila se kvare i ne drže voznog reda.
- Jedan od glavnih problema je nedostatak nove radne snage i niska razina organizacije. Natječaj za nove vozače autobusa će trajati do kraja siječnja, a samu obuku D kategorije će financirati ZET, potvrdio je Bogdanović, te dodao da se s manjkom ljudi bore već dvije godine.
- Teška je bila godina, puna organizacijskih problema. Imamo nedostatak ljudi, primarno vozačkog osoblja. Nažalost, to je trend koji se događa u cijeloj Europi i na mnoge načine pokušavamo to riješiti, rekao je.
ZET je ove godine već puno puta otvarao natječaje za posao, a jedan je bio već prošli tjedan za vozače autobusa. Za taj natječaj se od potencijalnih kandidata nije tražilo da budu vozači autobusa već je bilo dovoljno da budu vozači automobila. Prijavljenim kandidatima je sami ZET osigurao plaćanje polaganja D kategorije.
Otvoren novi natječaj
- To je još jedan od koraka za rješenje tog problema manjka vozača. Odlučili smo pokrenuti proces generiranja vlastitih kadrova, što u ZET-u nije novost jer to već radimo za tramvaje. Pustili smo javni poziv ljudima koji su zainteresirani da promjene profesiju i postanu vozači autobusa, rekao je Bogdanović.
Natječaj za vozača autobusa će za prvi ciklus trajati do kraja siječnja.
- Građani koji se jave do 20. 1. će biti uključeni u prvi krug školovanja. Nekoliko mjeseci nakon toga bi trebali postati prvi vozači ovog novog načina obuke. Nama u dnevnoj rotaciji nedostaje barem 200 ljudi.
-U malo više od godinu dana smo dizali materijalna prava vozačkog kadra, imali smo konstantno otvoren natječaj za vozače autobusa, imali smo neke interne sistematizacije za povećanjem vozačkog osoblja. Ovo je četvrta mjera koju smo izveli u godinu dana s ciljem da dobijemo potencijalno nove vozače. Nadamo se da ćemo ubrzo obučavati vlastiti kadar, naglasio je šef ZET-a.
U razgovoru se spomenula i plaća samih vozača koji rade za ZET-u.
- Prosječna plaća vozača isplaćena je nešto malo preko 1600 eura, ta plaća može i narasti ovisno o smjenama, praznicima i slično. Također nudimo veliki broj godišnjih odmora, beneficirani radni staž i sve dodatke koji idu uz plaću.
Na pitanje strane radne snage je Bogdanović odgovorio: - Trenutačno smo se fokusirali na domaću radnu snagu, naravno vidjet ćemo što će budućnost donijeti, ni jedno rješenje nije isključivo. Glavno pitanje je bilo hoće li se poboljšati vozni red ZET-a i njihovo učestalo kašnjenje. Problemi u voznom redu koji su se događali će se pokušati eliminirati za 2025. godinu. Ono što pokušavamo napraviti bi trebalo poboljšati situaciju za iduću godinu, zaključio je u jutarnjem programu HRT Radio Sljemena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....