VIŠE CIJENE USLUGA

Rast plaća u Holdingu financirat će i građani: Doznali smo koje četiri stavke poskupljuju!

Pretpostavlja se da će poskupjeti usluge tvrtki koje godinama loše posluju, kaže sugovornik iz Holdinga

Tomislav Tomašević

 Ranko Suvar/Cropix

Cijene karata ZET-a, cijene parkinga u centru grada, naknada za odvoz smeća i cijene zakupa gradskih tržnica mogle bi biti stavke koje će poskupjeti, kako je to nekidan najavio gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Iako gradonačelnik i suradnici nisu konkretno rekli koja poskupljenja čekaju Zagrepčane, dogovor između sindikata i Uprave Zagrebačkog holdinga za povećanje plaća, težak oko 30 milijuna eura (oko 230 mil. kuna) za Holding i ZET, dijelom će financirati građani kroz poskupljenje gradskih usluga. Ostatak bi trebao ići iz rezervi Holdinga i proračuna Grada, naveo je Tomašević.

Malo je prostora za moguća poskupljenja gradskih usluga, kažu sugovornici iz Holdinga, koji su zamolili za anonimnost. Ono što bi uopće moglo poskupjeti u okviru Holdinga svodi se na četiri stvari: karte ZET-a, naknadu za odvoz smeća, cijene parkinga u centru grada i zakup klupa na gradskim tržnicama. Koliko je poznato, zakup terasa za ugostitelje od početka godine je poskupio 450 posto, kao i naknada za vodu od 15 posto, s početkom u ožujku.

Lanjska opcija

- Ekonomski je razumno pretpostaviti da moraju poskupjeti usluge onih gradskih tvrtki koje već godinama loše posluju i u gubitku su, a to su ponajprije Čistoća i ZET. Osim toga, još je opcija poskupljenje parkinga u garažama, kao i cijene zakupa na gradskim tržnicama - nagađa sugovornik Jutarnjeg iz Holdinga navodeći da su zasad to sve spekulacije. Damir Bakić, gradski zastupnik iz stranke Možemo, nije bio ništa konkretniji napominjući da "ništa neće preko noći poskupjeti".

- Ne planiramo građanima uvoditi nikakva brza poskupljenja, ne u ovom vremenu inflacije. Vjerojatno će najveći dio tereta ionako podnijeti gradski proračun, možda će se zbog toga neki gradski projekti morati usporiti - rekao je Bakić.

Ipak, što se tiče poskupljenja ZET-a, Tomašević je već lani to spominjao kao opciju. "Zagreb ima jedan od najjeftinijih gradskih prijevoza", rekao je. Konkretno, ZET, izvan Holdinga, na životu drže subvencije Grada, oko 700 mil. kuna (92 mil. eura) godišnje, a karte od 4 kune, koje je 2017. uveo Milan Bandić, već godinama se spominju kao razlog za godišnje gubitke od najmanje 20 mil. kuna (2,6 mil. eura).

Manji prihod od vrećica

Poslovanje Čistoće, koja je nedavno preživjela štrajk radnika, prema nekim je izračunima neodrživo. Uz to što je najveća podružnica Holdinga u minusu od 300 mil. kuna, Holding je od prodaje plavih vrećica u 2022. zaradio gotovo tri puta manje od planiranog. Prodavši 1,3 mil. paketa od 10 komada ZG vrećica, uprihodili su 50 mil. kuna od planiranih 140 mil. To bi potencijalno mogao biti razlog poskupljenja naknade za odvoz smeća.

Isto tako, iako je od početka godine cijena parkiranja u garaži porasla na 1,6 eura, prema mišljenju naših sugovornika, cijene parkinga, posebno u centru grada, 1. zona, mogle bi poskupjeti. Isto kao i cijene zakupa za komitente Tržnica Zagreb, koje se nisu mijenjale od 2007. Primjerice, mjesečna rezervacija nenatkrivene klupe, prema zadnjoj odluci Holdinga, stoji 109,11 kuna, što je, kako su rekli, daleko ispod tržišne cijene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 16:24