NOVI APSURD

Ovo je najveće ilegalno parkiralište u strogom centru Zagreba, doslovce je niknulo preko noći!

Gradske vlasti Gundulićevu su ispunile prometnim stupićima, ali nepropisno parkiranih automobila ne mogu se riješiti

Ilegalno parkiranje u Gundulićevoj

 Tomislav Novak/

Zagreb, 20 sati, Gundulićeva ulica, strogi centar grada. Prvi je tjedan otkako se naplata parkiranja vrši do ponoći, a mi smo u ulici koja je nedavno ‘zatrpana‘ prometnim stupićima koji bi trebali zaustaviti vozače da se parkiraju na biciklističke staze.

Na kućnom broju 23 kolni je ulaz u OŠ Ivana Gundulića i urede gradske organizacije HDZ-a. A preko puta? Možda i najveći ilegalni parking na kolniku u centru Zagreba.

Tamo se već mjesecima u svako doba dana i noći može zateći 20-ak automobila nepropisno parkiranih, dijelom na kolniku, dijelom na nogostupu. Zatekli smo ih i mi.

Kako je to moguće? Unatoč svim akcijama gradskih vlasti da dovedu u red parkiranje u Zagrebu, od uvođenja blokovskog parkiranja, do produljenja naplate i ugradnje stupića, u jednoj od najpoznatijih i najprometnijih ulica u centru ‘dozvoljava se‘ ovakvo parkiranje.

image
Lucija Ocko/Cropix

Odlučili smo provjeriti o čemu je riječ.

Prošla su tri tjedna otkad je u Zagrebu uveden novi sustav naplate parkiranja, a od utorka 19. studenog trajanje naplate parkinga u I. zoni se produljilo do 24 sata radnim danom, a po prvi puta i nedjeljom od 7 do 15 sati. Zbog svega toga u prvim danima produljenja naplate na ulicama je povećani broj prometnih redara.

- Nas ti se te promjene ne tiču. Rekli su nam da i dalje radimo svoje standardne smjene, a ovaj period od 22 sata do ponoći preuzima vozilo za kontrolu parkinga. Nije nam se ništa promijenilo, govori nam jedan od redara.

Kontroliraju se uredno parkirani automobili, međutim što je s Gundulićevom?

image
Lucija Ocko/Cropix

Zapadna strana ulice na potezu od Masarykove do Hebrangove ulice puna je ilegalno parkiranih automobila. Stanari nam govore da problemi s parkiranjem traju mjesecima, a da Grad ne poduzima ništa.

- Dio ulice na kojem su trenutačno parkirani automobili prije potresa nije imalo svrhu parkinga. Tim se dijelom ulice prometovalo u smjeru juga do Hebrangove, kaže stanar. Dakle Gundulićeva je deset godina bila dvosmjerna da bi se opet pretvorila u jednosmjernu.

Skraćeno: sve se vratilo na staro.

- Prije izgradnje garaže u Varšavskoj, Gundulićeva je izgledala upravo ovako kao i danas. Prometovalo se samo u smjeru Ilice i moglo se legalno parkirati u ulici. Išlo se napraviti korak naprijed, a onda smo završili u prošlosti, zaključuje stanar.

Zanimljiv je i razlog zbog kojeg je ulica uopće postala dvosmjerna, a ima veze upravo s podzemnom garažom u Varšavskoj. Kako bi se spriječilo stvaranje čepa na izlasku iz garaže, 2011. godine u Gundulićevoj je uveden dvosmjerni promet, točno u onom dijelu ulice u kojem je 2022. godine i ukinut. Strah je bio da će automobili koji izlaze iz garaže zakrčiti ionako usku Varšavsku ulicu te Gundulićevu do izlaza na Ilicu.

Međutim, otkud uopće ilegalno parkiralište u ulici?

image

Ilegalno parkiranje u Gundulićevoj

Tomislav Novak/

Odgovor je u brojnim građevinskim zahvatima koji se izvode na tom dijelu ulice. Gradilište, odnosno energetska i cjelovita obnova zgrade HAZU-a, otvoreno je u ožujku 2024. godine. Automobili su se s vremenom nakupljali oko gradilišta, a sada ih se tamo nalazi gotovo dvadeset.

Odgovore smo potražili i od gradskih vlasti. U Gundulićevoj ulici na potezu od ulice Andrije Hebranga do Masarykove ulice parkiranje je zabranjeno, odmah nam potvrđuju.

- Prometni redari u više navrata izvršili su nadzor predmetne lokacije te vozilima zatečenim parkiranim ili zaustavljenim suprotno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama ispisali obavijest o počinjenom prekršaju. Ove godine, na lokaciji Gundulićeva ulica prometno redarstvo imalo je 3085 postupanja, od čega 160 od kućnog broja 22 do kućnog broja 24, odgovaraju nam.

image
Josip Bandic/

Zvuči puno, međutim ako je 20 automobila svakodnevno parkirano već mjesecima na lokaciji, ‘samo‘ 160 kazni zvuči malo.

Iz Grada su nam otkrili što stanari ulice mogu očekivati u budućnosti, jednom kada se radovi na cjelovitoj obnovi zgrade u Ulici Ivana Gundulića 24/1 završe.

- Po završetku radova obnove dovršit će se izvedba elaborata Prometnog fakulteta koja je na tom dijelu trenutno zaustavljena zbog radova obnove. Sukladno elaboratu, zadržat će se jednosmjerni promet prema sjeveru uz obostrane biciklističke trake za oba smjera, kao što je već izvedeno sjeverno od Masarykove ulice, govore iz Grada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:23