ZAGREB - Na četiri raskrižja Ulice kneza Branimira, od križanja s ulicom Donje Svetice do Dubrave, samo prošle godine dogodile su se 54 prometne nesreće. U njima je pet osoba teško ozlijeđeno, a 18 lakše. Podaci Policijske uprave zagrebačke pokazuju da su ta križanja vrlo problematična, a s tim se slaže i nezavisni prometni vještak Goran Husinec. On tvrdi kako problemi na tim raskrižjima nastaju zbog pogrešnog programiranja rada semafora. Tko god da je odlučivao kako će oni raditi, tvrdi Husinec, to je loše napravio. Zbog toga mnogi vozači skrive prometnu nesreću iako zapravo uopće nisu krivi za to.
Opasno žuto svjetlo
- Kad prolazi vlak uz Branimirovu, na svim se semaforima pali žuto svjetlo. Tako je na sva četiri raskrižja Branimirove ulice, koja su u blizini pruge. Vozači to žuto svjetlo ne shvaćaju ozbiljno. Uzmimo situaciju na najgorem raskrižju: onom Nove Branimirove i Donjih Svetica. Vozači koji voze po Novoj Branimirovoj ne usporavaju kad vide žuto svjetlo, nego nastoje proći kroz raskrižje prije nego što im se uključi crveno. Znači, oni u velikoj brzini ulaze u raskrižje. S druge strane, oni koji voze Donjim Sveticama također ubrzavaju kad vide žuto svjetlo jer misle da će im se u svakom trenutku uključiti zeleno. U toj situaciji jedno vozilo prednjim krajem u velikoj brzini udara drugo. Zato se na tim raskrižjima često događaju teške nesreće, a u mnogim slučajevima vozačima samo sreća pomaže da nesreću zadnji čas izbjegnu - objašnjava Husinec situaciju na tom raskrižju, a jednako je i na ostala tri.
Problem star 30 godina
Kaže kako svake godine i sam vještači mnoge nesreće koje se na tim raskrižjima događaju. Što je najgore, dodaje, taj problem nije nov: postoji sigurno već 30 godina. Odavno se mogao riješiti, no očito se broj nesreća koje se događaju ne uzima kao ozbiljan pokazatelj da nešto nije u redu s prometnom signalizacijom.
- Na ovaj način zapravo se samo prividno ubrzava promet. Auti koji se kreću prema pruzi zakrče prostor od Nove Branimirove do pruge i tek se onda dogodi pravi kaos. Sjećam se da sam prve prometne nesreće na jednom od tih raskrižja vidio još kao dječak, a znam ih vidjeti i danas. Uglavnom su to teške nesreće jer svi brzo voze, a povrede su obično vrlo teške. Ne znam zašto to nitko ne riješi - kaže Husinec.
U Gradskom uredi za promet tvrde da se semafori postavljaju na temelju prometno-tehnoloških projekata koje izrađuju tvrtke koje odabire taj gradski ured. Oni su zaduženi i za programiranje tih semafora.
Povećanje sigurnosti
“Što se tiče povećanja sigurnosti u odvijanju prometa na semaforiziranim raskrižjima, pa i na potezu od Donjih Svetica do Dubrave, Grad Zagreb konstantno radi na njihovu unapređenju, određujući prioritete upravo na temelju podataka o sigurnosti prometa kojima raspolaže i koje dobije od nadležnih službi MUP-a”, stoji u dopisu koji potpisuje Dinko Bilić iz Gradskog ureda za promet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....