ZAGREBPARKING

OTKRIVAMO: DILJEM ZAGREBA USKORO ĆE OSVANUTI POTPUNO NOVI AUTOMATI Osim plaćanja parkinga, na uređajima će se moći kupiti i ZET-ove karte

 
 CROPIX

Uređaji na solarno napajanje, jednostavni za upotrebu, imaju ekran na dodir i u boji, primaju i kreditne kartice, daju informacije na četiri jezika i prodaju karte za javni prijevoz, kazalište ili muzeje.

Tako će, ukratko, izgledati novih stotinu modernih parkirnih aparata koji će u svibnju biti postavljeni na javna parkirališta diljem Zagreba.

Širenje usluga

Nudit će razne mogućnosti plaćanja, ističu iz Grada, kako bi parkiranje bilo što organiziranije, brže i sigurnije. Neovisno o zoni u kojoj se korisnik nalazi, moći će se kupiti satna ili višesatna, tjedna, mjesečna ili godišnja karta, komercijalna parkirališna karta, omogućiti produljenje povlaštene parkirališne karte te naloga za plaćanje dnevne parkirališne karte. Osim toga, novi parkirni automati u gradu imat će mogućnost proširenja usluga, odnosno, građani će ubuduće na istim uređajima moći platiti punjenje svojih električnih vozila, kupiti razne karte, od onih za javni prijevoz tramvajima i autobusima do karata za kazališne predstave ili muzeje, a moći će i dobiti određene turističke informacije - što će najbolje koristiti stranim posjetiteljima za snalaženje u Zagrebu.

Vandalizam

Sustav će funkcionirati ovako: po dolasku pred automat korisnik odabire artikl koji želi kupiti, unosi registarski broj vozila za koje kupuje kartu ili broj naloga usluge koju plaća. Nakon što novi automat omogući prodaju takvog artikla uz prethodnu provjeru korisničkih prava vezanih uz unesenu registarsku tablicu vozila (prava se provjeravaju unutar postojećeg informacijskog sustava za kontrolu i naplatu parkiranja), vrši se plaćanje pomoću kovanica, novčanica ili bankovnih kartica Visa/Visa Electron, MasterCard, Maestro, American Express i Diners. Na karti uz ostale podatke ujedno je ispisana i registarska tablica vozila, a korisnik je, kao i do sada, mora istaknuti u vozilu - ispod vjetrobranskog stakla, kako bi bila vidljiva kontroloru naplate parkiranja.

U dokumentima javne nabave stoji, među ostalim, kako će automati biti otporni na vandalizam i zlouporabu te u realnom vremenu na različite promjene i upozorenja reagirati paljenjem alarma.

Zagreb, 010612.
Parkiraliste Paromlin
Grad Zagreb odlucio je dosada besplatni parking od 550 mjesta kod Paromlina pretvoriti u drugu zonu i danas je prvi sluzbeni dan naplate parkiranja. Parkiranje se moze platiti sustavom Park&Ride, kupovinom mjesecne karte za koristenje sustava u iznosu od 100 kuna, a moci ce je kupiti svi vozaci koji imaju mjesecni pokaz ZET-a. No, na parkiralistu kod Paromlina moci ce se parkirati i svi ostali korisnici, koji ce morati platiti parking SMS porukom za podrucje II zone à zuta zona. 
Foto: Ranko Suvar / CROPIX
Foto: Ranko Šuvar / CROPIX

Ukupna vrijednost projekta je pet milijuna kuna, a Grad je nedavno sklopio ugovor s tvrtkama Hrvatski Telekom i Eccos inženjering, čiji je direktor i suvlasnik Krešimir Paić, ima više od stotinu zaposlenika i posljednjih se desetak godina bavi tehnološki naprednim parkirališnim sustavima. Njihovi partneri, Skidata i Parkeon, među najvećim su svjetskim proizvođačima uređaja za parking, koji koštaju gotovo 10 tisuća eura.

Iako su u većini zagrebačkih ulica gdje se obavlja kontrola naplate parkiranja postavljeni i parkirni aparati na solarni pogon, novi naručeni uređaji imat će brojne mogućnosti plaćanja i izrađeni su od obnovljivih materijala kako bi se smanjio štetan utjecaj na okoliš. Mogu podnijeti temperature i do -25 Celzijevih stupnjeva, tvrde proizvođači, a uređaji će raditi i kada je oblačno i kišovito.

Iste cijene

Na kojih će se točno 100 lokacija postaviti novi automati, u Zagrebparkingu još ne znaju, no tvrde kako će cijene ostati iste, odnosno, 6 kuna po satu u prvoj zoni, 3 kune po satu u drugoj te 1,50 kuna u trećoj zoni javnog parkinga.

Podsjetimo, spomenute solarne uređaje s više funkcija naplate parkinga prvi je u Hrvatskoj uveo grad Dubrovnik u srpnju 2016. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:43