Najveće cestovno čvorište u zemlji i zagrebački rotor u Remetincu kakav poznajemo odlazi u povijest ovu nedjelju točno u 9 sati ujutro.
Prema kapitalnom projektu vrijednom 300 milijuna kuna, u trenutku kad se obustavi promet na rotoru, počinje posljednja faza rekonstrukcije, odnosno gradnja tunela istok - zapad na -1 razini u duljini od 280 metara s dvije odvojene tunelske cijevi. Zato će se u idućih godinu i pol više od 100 tisuća vozila koja preko rotora dnevno prometuju, 19 autobusnih linija i tramvaji preusmjeravati na novoizgrađene i okolne ceste na kojima će biti ograničena brzina na 40 kilometara na sat, a ujedno će biti zabranjen promet vozilima težim od pet tona i višima od 3,5 metra.
Ugovorni rokovi
Iako je gradonačelnik Milan Bandić još u studenome obećavao da će se rotor zatvoriti tek poslije Nove godine kako bi se izbjegle gužve zbog velikog broja turista koji dolaze na zagrebački Advent, iz Grada su nam pojasnili da moraju poštovati ugovorne rokove.
- Kako je izvođenje ovih građevinskih aktivnosti ključno za ispunjenje ugovornog roka, a izmještanje postojećih instalacija iz koridora budućih tunelskih cijevi je izvršeno, uskoro se mora pristupiti planiranom prebacivanju prometa na obilazne pravce kako bi se izvođenje radova i dalje nastavilo utvrđenom dinamikom - istaknuo je Dinko Bilić, pročelnik Gradskog ureda za izgradnju grada i promet.
Sudeći prema najavama iz Grada, sve je spremno za zatvaranje rotora i novu regulaciju prometa, no građani ne očekuju ništa drugo osim - kaosa. S obzirom na to da je riječ o kompleksnom prometnom čvorištu, takvom možemo nazvati i novu regulaciju prometa.
Krenimo redom.
Jedan trak
Od nedjelje, 16. prosinca, sve do kraja siječnja 2020. vozači iz smjera Novog Zagreba nakon križanja s Ulicom Radoslava Cimermana prebacuju se na privremenu prometnicu te ako žele prema sjeveru, uključuju se na Jadranski most i dalje prema križanju sa Selskom cestom. Ako žele u pravcu zapada, nastavljaju ravno po privremenoj prometnici ispod Jadranskog mosta sve do križanja Jadranske avenije i Ulice Vice Vukova.
Iz pravca čvora Lučko tri traka postupno će se svoditi u jedan prometni trak i po Riječkoj ulici voditi do privremenog spoja istočnog i zapadnog kolnika Jadranskog mosta, a kako je Remetinečka cesta sjevernije od ulaza u OŠ Savski gaj zatvorena zbog radova, vozači će moći koristiti ulice Ive Robića ili Vice Vukova.
Vozila iz pravca Savske ili Selske ceste moći će se, ako žele prema istoku, preko semaforiziranog spoja prebaciti na istočni kolnik i po privremenoj prometnici ući na južni kolnik Avenije Dubrovnik. Ako, pak, žele prema zapadu ili jugu, nastavit će ravno, skrenuti desno i preko privremene prometnice doći do križanja Jadranske avenije i Ulice Vice Vukova, gdje mogu skrenuti desno na Jadransku aveniju.
Pješački podvožnjak
U problemu će, naime, biti i pješaci i biciklisti jer će i donja razina postojećeg rotora biti zatvorena. Za njih će na zapadu između Laništa južno i javnih sadržaja sjeverno od Jadranske avenije u funkciji biti postojeći pješački podvožnjak Lanište kojim pješaci bez ikakvih kolizija s motornim prometom mogu pristupiti željenom odredištu. Istočno od raskrižja Jadranska avenija - Jaruščica - Blato u funkciju će se staviti postojeći pješačko-biciklistički podvožnjak pa će korisnici tog prolaza preko Savskog nasipa moći prema Jadranskom i starom Savskom mostu. Isto tako, tijekom radova na Remetinečkoj cesti bit će postavljen privremeni pješački prijelaz. Od Remetinečke ceste na istok pješaci i biciklisti će koristiti ulicu Savski gaj I put (slijepa ulica) i Prekratovom ulicom na sjever do južnog nogostupa Avenije Dubrovnik.
kontrola Najgore će zasigurno biti u prvim tjednima novog režima koji će vjerojatno stvarati poteškoće svim sudionicima u prometu, ali i stanovnicima okolnih naselja poput Savskog gaja, Kajzerice, Trnskog i Laništa. Uz to što ovo čvorište predstavlja ulazak u Zagreb za splitski i riječki pravac, u neposrednoj su blizini najveća hrvatska sportska dvorana, veliki trgovački centar, ali i tri osnovne škole u koje svakodnevno dolaze djeca iz drugih naselja. Iako su iz Grada najavili pojačanu kontrolu i policije i redara, ovaj veliki građevinski pothvat bit će pravi izazov za metropolu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....