Stanari Ilirskog trga, ali i brojni pješaci koji se šeću Gornjim gradom, već godinama zbog nepropisno parkiranih automobila na nogostupu ne mogu prolaziti ovim gornjogradskim trgom. Ilirski trg postao je prava opasnost za pješake koji se moraju provlačiti kroz parkirane automobile ne bi li uspjeli hodati po nogostupu, a često se moraju spustiti na kolnik i tako postaju meta svih automobila koji prolaze Ilirskim trgom.
Takva opasna situacija nastala je 2009. nakon rekonstrukcije plinovoda s priključcima i radova na elektroinstalacijama te asfaltiranja Jurjevske i Ilirskog trga kada su stupići koji su dijelili pješake i kolnik maknuti s Ilirskog trga. Metalni stupići štitili su pješake od vozila, ali su sprečavali automobile da se parkiraju na nogostupu.
- Osobno sam vidio kada je još 2008. gradonačelnik Bandić naložio da se metalni stupići pomaknu za četiri centimetra kako bi pješaci imali više prostora. Stupići su se isti dan pomaknuli zbog pješaka, ali su sljedeće godine ti isti stupići u potpunosti nestali - upozorava Nikola Zdenković, stanar Ilirskog trga koji svakodnevno prati situaciju ispred svoje kuće i pita se što se promijenilo od 2008. kada se pazilo na sigurnost pješaka.
Danas je na Ilirskom trgu sasvim drugačija situacija. Svaki dan automobili se nonšalantno parkiraju na nogostup namijenjen pješacima, a nitko ih ne kažnjava.
- Posljedično pješaci moraju po noći prelaziti na kolnik te se izlagati opasnosti vozila koja tu prometuju. Prometnih redara ima samo 30-ak u cijelom gradu, a kako me informira gospodin Dekanić iz Prometnog redarstva, oni rade samo do 21 sat. A poslije toga Divlji zapad u Zagrebu - dodaje Zdenković.
Prva fotografija snimljena je kad su stupići postavljeni. Na drugoj se vidi uklanjanje stupića zbog pomicanja, a na trećoj kako danas auti nekažnjeno stoje na pločniku
Metalni stupići postavljeni su po cijelom Gornjem gradu, osim na Ilirskom trgu gdje bi automobile trebalo kontrolirati Prometno redarstvo i policija.
- Djelatnici bi trebali proći Ilirskim trgom u večernjim satima kada radi Baletna škola te kada dolaze gosti u restoran Palainovka.
Uostalom, sa samo 30 prometnih redara za milijunski grad Zagreb jednostavno nije moguće permanentno kontrolirati Ilirski trg.
Jedini način da se zaštite pješaci jest da se postave stupići koji su tamo bili sve do 2009. godine - ističe Zdenković te napominje da dolazi zima, a tijekom zimskih mjeseci Ilirski trg je kritičan za pješake zbog snijega na nogostupu koji zatrpaju terenci što se tamo parkiraju.
- Nadam se da će se u najskorije vrijeme stupići na Ilirskom trgu postaviti kako se ne bi ponovio nesretni slučaj iz Frankopanske ulice te ostalih lokacija u Zagrebu gdje se reagiralo tek nakon teških nesreća - naglašava Zdenković koji je već nekoliko puta upozoravao Grad i Prometno redarstvo na ovaj problem.
- Parkiranje i zaustavljanje je zabranjeno na nogostupu te na mjestima na kojima bi vozilo ugrožavalo sigurnost drugih sudionika u prometu ili predstavljalo smetnju za normalan tijek prometa ili kretanje pješaka.
Nadalje, zaustavljanje i parkiranje je zabranjeno na dijelu ceste gdje bi širina prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku bila manja od tri metra, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od četiri metra - odgovorili su mu iz Gradskog ureda za promet te dodali kako je parkiranje i zaustavljanje na navedenim mjestima nepropisno i zabranjeno te kažnjivo po navedenom zakonu, ali da policija sankcionira prekršaje samo vozila koje su u kretanju te da je sankcioniranje nepropisno parkiranih vozila u nadležnosti prometnih redara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....