Je li mladi vozač Pavel Lukunić (23) iz Ozlja jedini krivac za pogibiju svoje nevjenčane supruge iz Moldavije Alione C. (24) i još dvije prijateljice, Monike L. (22) i Sebihe A. N. (31), na maglovito novogodišnje jutro u Buzinu?
Mladi vozač iz Ozlja ušao je Renaultom Meganeom u raskrižje i skrećući ulijevo na autocestu oduzeo prednost Seatu Leonu. Nalet je bio stravičan. Za policiju stvar je jasna.
Lukunić je oduzeo prednost vozaču Seata Leona. To što je on bio pijan važna je, ali ne i presudna činjenica kojom će se vabiti sud. Međutim, postoje i mišljenja da je do stravične nesreće došlo i zbog niza drugih okolnosti, poput loše signalizacije. Tu tvrdnju iznijeli su brojni čitatelji Jutarnjeg lista, među kojima i neki koji sebe nazivaju stručnjacima.
Identične nesreće
Uz pomoć prometnog vještaka Gorana Husinca obišli smo sporno križanje Avenije Većeslava Holjevca i Ulice Buzinski krči i pokušali analizirati zbog čega je ono opasno i mogu li se i na koji način spriječiti slične tragedije.
- Ovo raskrižje vrlo je opasno kad barem jedan od sudionika krećući se njime krši prometna pravila i zbog toga se često na ovom mjestu događaju gotovo identični sudari - kaže vještak Husinec, koji je više puta radio ekspertize teških prometnih nesreća upravo na križanju na kojemu su na Novu godinu poginule tri djevojke.
Prekršitelji su stvarnost
Kao osnovni problem na tom mjestu vještak navodi ravan cestovni pravac južno od raskrižja u dužini od 300 metara kojem prethodi blagi zavoj.
- Na tom potezu iz smjera Velike Gorice može se razviti velika brzina, nakon čega je gotovo nemoguće pravodobno se zaustaviti na crveno svjetlo na semaforu. Na tom je mjestu ograničenje brzine 60 kilometara na sat, no neodgovorni vozači to ne poštuju riskirajući tuđi i vlastiti život - objašnjava prometni vještak. Dodaje da je kršenje prometnih propisa okolnost koju nadležni cestar mora uzeti o obzir pri osmišljavanju sigurnosnih rješenja.
Tipična pogreška
Vozači automobila, koji dolaze iz pravca sjevera, odnosno iz Novog Zagreba i skreću ulijevo prema istoku, stoga se nalaze u velikoj opasnosti jer ne očekuju da će se prema njima približavati vozilo koje se kreće prevelikom brzinom. Postoji mogućnost da dođe do naleta na njihovu desnu bočnu stranu. Slična se situacija dogodila na novogodišnje jutro kad je Seat Leon, dok mu je na semaforu bilo zeleno svjetlo, prolazio kroz križanje dok je Renault Megane skretao ulijevo kad je i njemu bilo upaljeno zeleno na semaforu. No krivnja za izazivanje nesreće pada na vozača Meganea jer je Seatu Leonu oduzeo prednost. Pitanje je i je li vozač Meganea uopće vidio da mu se Seat približava s obzirom na to da je u vrijeme nesreće bila izuzetno gusta magla.
Da se na tom pravcu većina automobila kreću većom briznom od dozvoljene i sami smo se uvjerili dok smo mjesto nesreće obilazili s prometnim vještakom. - Ovaj problem još je izraženiji tijekom noći, odnosno u uvjetima slabijeg intenziteta prometa. Mogu reći da tada gotovo svako vozilo vozi i dvostruko većom brzinom od propisane - tumači vještak Husinec.
Pravo rješenje za ovo, kako kaže vještak, nepregledno križanje jest novo raskrižje u dva nivoa da se ne bi sjekla ta dva pravca.
Apel stručnjaka
- Raskrižje u dva nivoa iziskuje velika materijana sredstva, ali svaki spašeni život nema cijene. Prije nego što se napravi novo raskrižje i poveća kultura vozača u poštovanju prometnih pravila, samo je pitanje vremena kad će se na istom mjestu opet dogoditi gotovo identična prometna nesreća s teškim posljedicama - smatra Husinec.
Da bi se spriječila daljnja stradavanja na ovom i drugim sličnim križanjima, vještak savjetuje vozačima da striktno poštuju prometna pravila, prilagođavaju brzinu uvjetima na cesti, pojačaju oprez, a vrlo je bitno i vezanje sigurnosnim pojasevima na svim u vozilu za to predviđenim mjestima.
U Hrvatskim cestama ne prate podatke o sigurnosti
Za ovu prometnicu nadležne su Hrvatske ceste. O tome što za tu javnu tvrtku koja upravlja, gradi i održava državne ceste znači činjenica da se na području njihove nadležnosti poginule tri djevojke najbolje govori stav ljudi iz odnosa s javnošću. Bez ikakva upuštanja u detalje problema spornog raskrižja to je državno poduzeće poslalo štur odgovor, i to na samo jedno od četiri pitanja iz našeg upita.
“U ovom slučaju nije se radilo o lošoj signalizaciji niti je cesta bila ‘krivac za nesreću’, već o neopreznosti vozača. Sve ostale informacije u nadležnosti su policijske uprave”, piše u odgovoru Ivana Bekavac iz Hrvatskih cesta. Podatke o broju nesreća na raskrižju Hrvatske ceste nemaju, a isprva su negirali i da se kritična dionica nalazi pod njihovom nadležnošću. Uputili su nas na Zagrebački holding.
U Hrvatskim cestama ne znaju ni je li ikada policija ili itko drugi protiv tog javnog poduzeća podnio prijavu zbog lošeg stanja kolnika, nedostatne signalizacije ili ijednog propusta zbog kojeg bi cesta mogla biti makar sukrivac za nesreću. ( D. B.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....