Sljemenska žičara kroz četiri godine vozit će do vrha Medvednice, a projekt gradnje žičare, vrijedan 45 milijuna eura, trebao bi se financirati iz fondova Europske unije koja bi mogla uložiti između 80 i 85 posto tog iznosa. Dugoočekivana žičara neće se zaustavljati na Sljemenu već će voziti i na zagorsku stranu, sve do Bistre.
- Prvu fazu žičare do Vidikovca planiramo završiti do kraja 2017., a drugu fazu do Bistre do kraja 2019. Na taj način ćemo Medvednicu najbolje sačuvati od automobila - kazao je gradonačelnik Bandić, najavivši u 2017. i gradnju šinskog vozila S-bana od Kvaternikova trga do Zračne luke Zagreb.
Žičara bi sa zagrebačke strane trebala polaziti iz Dolja, ići starom trasom na kojoj će se sagraditi i jedna međustanica u Brestovcu i dalje do vrha Medvednice do stanice u blizini televizijskog tornja. Potom bi nastavljala nizbrdo, do Bistre, a i na tom dijelu planira se jedno međustajalište u Rasuhi. Njezine gondole trebale bi imati kapacitet za 8 osoba, a prevozit će i bicikle. Sa zagrebačke strane trasa je duga 4300 metara, a novi dio koji će se graditi prema Bistri bit će dug 3600 metara.
Nositelj projekta
Kako bi dobio novac, Grad Zagreb bi trebao postati nositelj Triple Helix projekta povezivanja EU prostora, odnosno povezivanja Zagreba s okolicom čija će okosnica biti gradnja žičare s krakovima prema Zagrebu, ali i Zagorju. Projekt se sastoji od 11 međusobno usuglašenih “+green concept”, odnosno ekoloških projekata, a jedna od njih je sljemenska žičara.
- Ključno je da Grad Zagreb postane nositelj projekta, a onda će Zagrebačka županija kao partner krenuti s izradom dokumentacije za svoj dio trase žičare. Gradonačelnik je najavio kako će se Zagreb priključiti projektu i sada samo čekamo pismo namjere koje su ostali partneri već potpisali kako bismo mogli poduzeti daljnje korake za kandidiranje za sufinanciranje iz EU fondova - kazala je Mladenka Dabac, autorica Triple Helix projekta.
Podrška partnera
Projekt podupire još 10 partnera, između ostalih i Razvojna agencija Zagreb, Općina Bistra i Općina Krapinske Toplice.
- Aplikacijom na Europski fond za strateške investicije Grad Zagreb bi se pozicionirao kao jedan od vodećih gradova u EU u području pametnog, održivog i uključivog razvoja, a upravo projekt povezivanja Zagreba s okolicom zadovoljava sve inicijalne kriterije postavljene za povlačenje sredstava - dodala je Dabac i dodala kako je cilj i da se Zagreb kandidira za EU Green Capital Award 2020.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....