Ja sam umjereni optimist da ćemo se prvi penjati na Sljeme - izjavio je u srijedu, 24. veljače, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji je u nedjelju preminuo te nije stigao pustiti u rad jedan od svojih velikih, ali i radi cijene kontroverznih, projekata - Sljemensku žičaru.
Mnogi projekti, realizirani u njegovom mandatu, izazivali su žustre polemike, i to zbog megalomanskih ideja, visokih cijena, ili namještenih natječaja.
Izazvao i prosvjede
Međutim, nakon dvadeset godina na čelu grada, Bandić neće ostati zapamćen samo po projektima zbog kojih su ga kritizirali, primjerice, fontanama ili nerealiziranom zagrebačkom Manhattanu, nego i po projektima kao što je Domovinski most, uređenje Bundeka, pa i izgradnja Muzeja suvremene umjetnosti.
- Proradit će i ta žičara, žao mi je da nismo završili Blok 19, na kojem smo ovih dana intenzivno radili. Bandić je bio ispred svog vremena. On se doslovno "uklesao" u Zagreb. Ostavio je neizbrisiv trag - rekao nam je njegov suradnik Ivica Rovis, prvi čovjek Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba.
Žičara je, prema ranijim Bandićevim najavama, trebala biti otvorena početkom godine, ali to se nije dogodilo.
- Tehnički pregled obavit će se 4. ožujka te ako sve bude u redu, 20. ožujka žičara bi mogla odvesti prve ljude na Sljeme - najavio je srijedu. Spekuliralo se da je taktizirao s puštanjem žičare kako bi se to dogodilo uoči samih izbora, međutim, nije dočekao ni lokalnu političku "bitku", a ni odlazak na Sljeme.
Izgradnja žičare počela je početkom 2019., a cijena projekta je s početnih 300 milijuna kuna, skočila na više od 750 milijuna kuna.
Kao otvorenje žičare, često je Bandić najavljivao i uređenje Dinamova stadiona u Maksimiru, ali to dosad nije realizirano. No, jedan od kontroverznih Bandićevih projekata, koji je čak svojedobno izazvao i prosvjede, a na kojem je stasala njegova današnja oporba, predvođena Tomislavom Tomaševićem, bilo je uređenje Cvjetnog trga.
Na tom centralnom gradskom trgu tvrtke poduzetnika Tomislava Horvatinčića dobile su pravo gradnje trgovačkog centra i podzemne garaže, a suradnja između dvojica Horvatinčić - Bandić započela je još prilikom gradnje nebodera u Savskoj.
Iako je najavljivao gradnju metroa, tramvajske pruge do aerodroma, pa i tunel ispod Medvednice, ništa od toga nije realizirano, a što se prometnih projekata tiče, nedavno je otvoren rekonstruirani rotor u Remetincu. Uz Domovinski most vezan je i pročistač voda, ali, recimo, smetlište Jakuševac do dan-danas nije riješeno.
Treba reći da je u njegovom mandatu Radnička cesta spojena s Domovinskim mostom, koji u sebi sadrži tunel kroz koji je provučen ogromni kolektor za dovod otpadnih voda iz Novog Zagreba na Centralni uređaj za pročišćavanje otpadnih voda Grada Zagreba.
Također, spojene su stara i nova Branimirova, denivelirana Slavonska avenija na križanju s Heinzelovom i na križanju s Ulicom Ljudevita Posavskog u Sesvetama. Denivelirana je i Ljubljanska kod City Centra West, a izgrađen je i Jankomirski most.
Treba spomenuti da je u Bandićevom mandatu izgrađena zgrada Hitne pomoći, zatim obnovljen tramvajski i autobusni vozni park, a zajedno s državom, izgrađene su Arena i Muzička akademija. Park Bundek, nakon što je saniran, zaživio je, a skupocjeni Spomenik domovini označen je kao "spomenik" gradonačelniku.
Nerealizirani projekti
Još jedan od Bandićevih projekata je i naselje Jelkovec u Sesvetama, koje je bilo izgrađeno na mjestu bivše svinjogojske farme. U njemu živi više od 10.000 stanovnika. Poduža je lista i nerealiziranih projekta koje je Bandić najavljivao tijekom proteklih šest mandata.
Kompleks Sveučilišne bolnice Blato napušten stoji već 25 godina, a dugo se već govori i o prenamjeni Velesajma. Ali ideja o zagrebačkom Manhattanu, koji se trebao nalaziti na prostoru Velesajma i Hipodroma, izazvala je brojne kontroverze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....