ZET-ovi kontrolori od iduće godine mogli bi imati dozvolu za nošenje oružja! Prijedlog je to Udruge sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a koji će do kraja godine uputiti Holdingu na razmatranje.
Na sastanku će prisustvovati i predstavnici policije, a Sindikat će predložiti dvije mogućnosti u cilju bolje zaštite radnika - prva je kontrola karata uz pratnju licenciranih zaštitara ili policajca u civilu, a druga je polaganje za zaštitarski ispit samih ZET-ovih kontrolora. Time bi se stalo na kraj putnicima koji ne žele pokazati osobne dokumente jer osoba sa zaštitarskim ispitom ima pravo legitimacije. Zakon o privatnoj zaštiti navodi da zaštitari imaju pravo nositi i koristiti propisane vrste kratkog vatrenog oružja kada vrše neposrednu zaštitu osoba, što će stupiti na snagu ako im Holding odobri prvi prijedlog. Kada bi prošao prijedlog o tome da kontrolori mogu položiti zaštitarski ispit, morali bi dobiti odobrenje policijske uprave s kojom već raspravljaju o mogućim radikalnim promjenama.
- Zajedno s policijom radimo na cjelovitom programu zaštite koji ćemo predstaviti na skorašnjem sastanku - otkriva predsjednik Udruge sindikata Ante Jelić.
Iskustva iz inozemstva
Situacija, kaže Jelić, nikada nije bila gora. Na ideju o naoružanim zaštitarima Sindikat je došao nakon dva fizička napada na kontrolorke u istom danu, od kojih je jednu teže ozlijedila ženska putnica.
- Krajnje je vrijeme da Holding zaštiti svoje radnike jer je, osim samih djelatnika, ugrožena i tvrtka. Naime, napadi su sve brutalniji i kontrolori nakon njih ostaju na bolovanju i po nekoliko godina - tvrdi Jelić.
Napominje da su kontrolori uz neprestanu pratnju naoružanih zaštitara svakodnevica u Bosni i Hercegovini te Srbiji, ali zaštitari s dugom cijevi nisu ništa neuobičajeno niti u Londonu. Kako će na prizor kontrolora s pištoljima reagirati putnici, Jelića ne brine.
- Javnim gradskim prijevozom, prema procjenama, dnevno se služi gotovo milijun ljudi. Problem nije u putnicima, problem je u onih jedan posto huligana - kaže Jelić.
Vandala je 1 posto
Objašnjava da na milijun putnika jedan posto ispadne zabrinjavajuće velik broj ljudi koji su spremni čak i fizički napasti kontrolora. Društvenim mrežama šire se upozorenja i izvaci iz zakona koji dokazuju da putnici nisu obvezni pokazati osobne isprave kontrolorima, a isto tako oni ih nemaju pravo zadržati do dolaska policije. Kad bi ijedan od prijedloga Sindikata prošao, tome bi se stalo na kraj.
- Svaki tim na terenu imao bi osobu zaduženu za legitimiranje osoba koje se zateknu u vožnji bez ispravne putne karte. Isto tako, zaštitari bi mogli upotrijebiti čak i fizičku silu kako bi zadržali osobu ako bi ona pokušala pobjeći - kaže Jelić.
Podrška političara
Prijedlog Sindikata je, tvrdi Jelić, naišao na odobravanje, i to iz lijevih i desnih političkih stranaka, pa se Jelić nada da će od iduće godine kontrolori imati znatno veće ovlasti.
- Naposljetku, da nema zaštite u bankama ljudi bi stalno krali. Ista stvar je i s javnim gradskim prijevozom - zaključuje Jelić.
Iz Holdinga navode da su upoznati s problemima koji prate rad kontrolora karata.
- Sukladno tome, u dogovoru s našim socijalnim partnerima iznaći ćemo najbolje rješenje kako bi se takve pojave otklonile - kažu iz Holdinga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....