NE ŽELI NAGODBU

Jozo mjesecima ratuje s HEP-om, ne želi platiti fiktivne račune: ‘Apartman stoji prazan, a pogledajte samo ove iznose‘

Odbijam plaćati iznose bez očitanja stanja, kaže Zagrepčanin Jozo Egzeta, a HEP ne komentira slučaj zbog GDPR-a

Ilustracija

 Duje Klaric/Cropix

Zagrepčanin Jozo Ezgeta (70), vlasnik je apartmana u Gajcu, naselje pod upravom Grada Novalje, suočen s neočekivanim problemom. Iako su njegovi apartmani bili prazni nakon završetka turističke sezone, računi od HEP Elektre za rujan i listopad iznosili su 179,91 i 171,17 eura.

– Molim da očitate stanje i napravite stvarni obračun potrošne energije, nikoga nije bilo u apartmanu od kolovoza, pa nije moguće da je vaša računica točna, bio je njegov prigovor koji je poslao HEP Elektri 19. 11. 2024. Unatoč prigovoru, Jozo je 5. prosinca primio ‘nagodbu‘ kojom se obvezuje platiti 351, 08 eura do 7. siječnja 2025. godine.

– Platiti ovu nagodbu značilo bi priznati dug koji je rezultat njihove fiktivne procjene, govori nam.

Jozo ističe da je dogovorio novo očitovanje brojila ali obećanje od devetog mjeseca još uvijek čeka. Nije bilo potrebe da Jozo sam otiđe očitati brojilo pošto se radi o daljinskom očitovanju struje koju je HEP mogao provjeriti u bilo kojem trenutku.

– Pa nije moj posao da se time bavim, oni su to mogli obaviti bilo koji dan, govori nam.

– Odgovorno tvrdim da nema potrošnje, pa ne može biti ni dugovanja poslije osmog mjeseca jer u navedenom objektu nitko nije boravio. Objekt se koristi isključivo za turistički najam.

Zadnje očitovanje stanja brojila je bilo 31. kolovoza i račun od 171 euro je Jozo Ezgeta uredno platio.

– Ne možete vi mene dužiti za nešto što vam nisam dužan, odnosno za potrošnju koje nema. Hoćete li mi slati račune i prijetiti ovrhom svaki naredni mjesec na temelju vaše fiktivne procjene. Pa 171 euro koje sam vam platio je bila razlika potrošnje za 3 prethodna mjeseca (lipanj, srpanj, kolovoz). Skoro na temelju tromjesečne potrošnje u punoj sezoni, vi meni ‘procjenjujete‘ za naredne mjesece u kojima nitko nije boravio. Ja vam ovu nagodbu neću potpisati jer bi time priznao dug koji ne postoji i koji je vaša izmišljotina, napisao im je 6. prosinca.

Nakon dobivene nagodbe koju nije voljan priznati je pokušao ući u kontakt s HEP-om.

- Unutar istog dana, oni su meni rekli da će to riješiti i nakon tog poziva sam ja dobio ovu nagodbu. Poslao sam im zatim poruku preko kojih smo isto razgovarali ali sam dobio odgovor da je taj mail ukinut.

Poslali smo upit HEP-u.

- Ne možemo Vam dati te informacije sukladno zakonu jer se radi o odnosu između opskrbljivača i kupca. Sukladno GDPR-u (Općoj uredbi o zaštiti podataka) mi ne smijemo davati apsolutno nikakve podatke naših kupaca, osim naravno na zahtjev nadležnih institucija ako dođe do toga.

Procjena računa na temelju povijesnih podataka, kada nema očitovanja brojila, čest je predmet prigovora potrošača.

- Moj slučaj sigurno nije izoliran, ne tražim ništa posebno, samo očitovanje stanja i točan obračun. Od zadnjeg očitovanja brojila u osmom mjesecu nije potrošeno sve skupa ni 40 kW, govori nam Jozo. Bez jasnih očitovanja brojila, sporovi poput ovog često završavaju dugotrajnim prepirkama između potrošača i opskrbljivača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 19:50