VELIKA INVESTICIJA

Jedno od najiritantnijih zagrebačkih raskrižja konačno ide u povijest, gradit će se rotor i dva nadvožnjaka!

U rujnu bi se trebao raspisati natječaj za ovaj "stari" projekt kojim je predviđena gradnja dva nadvožnjaka

Raskrižje kod Cityja

 Damir Krajač/Cropix/

Grad Zagreb opet revitalizira projekt rekonstrukcije raskrižja Slavonske avenije, Ledererove i Ulice Siniše Glavaševića vrijedan 26 milijuna eura (195 milijuna kuna), od kojih će se dio financirati iz fondova Europske unije. Radi se o križanju kraj trgovačkog lanca City Centar One East gdje bi se, prema postojećem projektu starom deset godina, trebala izvršiti denivelacija Slavonske avenije, tj. sagraditi dva nadvožnjaka ispod kojih će se nalaziti kružni tok gdje će se križati Ledererova, Glavaševićeva te kolnici ulaznih i izlaznih rampi.

Projekt se našao u Planu javne nabave Grada Zagreba za 2023. godinu, a natječaj bi se trebao raspisati u rujnu ove godine i time započeti rješavanje pitanja jednog od mnogih problematičnih raskrižja Slavonske avenije. Odabrani ponuditelj potpisao bi ugovor na godinu dana, što bi moglo značiti da se završetak radova očekuje tijekom 2025. godine.

image
Damir Krajac/Cropix
image
Damir Krajac/Cropix

- To je dobro, odlično, ispravno i pozitivno rješenje. Denivelacija cijele Slavonske avenija trebala bi biti prioritet - komentira plan Grada prometni stručnjak, Željko Marušić. Upozorava da gradnja samo jednog nadvožnjaka neće riješiti sve prometne probleme Slavonske, da je neće rasteretiti, nego će se njime gužve samo prebaciti na sljedeće raskrižje.

Žila kucavica

- Trebali bi se sagraditi nadvožnjaci kod Adiko banke, McDonald‘sa na Krugama, kod Čavićeve. To su nužni projekti. Kad bi se Slavonska denivelirala u odnosu na poprečne prometnice, riješio bi se dio gorućih prometnih problema u Zagrebu - navodi Marušić.

Slavonska avenija jedna je od prometnih žila kucavica Zagreba koja prolazi kroz cijeli istok metropole i povezuje ga sa Zagrebačkom avenijom koja se dalje širi prema zapadu. Spada među najprometnije prometnice, ali je i prema statistikama PU zagrebačke i najopasnija. Naime, prema njihovom podacima, baš je na njoj zabilježeno najviše prometnih nesreća u 2021., njih 234. Dakle, na Slavonskoj se te godine prosječno svakih 37 sati dogodila nesreća. U njima je poginula jedna osoba, a 99 ih je ozlijeđeno, što je 22 ljudi više nego u 2020.

image

Raskrižje kod Cityja

Google Maps/

Ovo nije ni prvi put da će se raspisati natječaj za izvedbu projekta rekonstrukciju navedenog raskrižja. Prvi je pokrenut 2020. i trajao je dvije godine. Svoje ponude su poslali GIP Pionir, Kamgrad, Euro-asfalt i Strabag. Tada je procijenjena vrijednost radova iznosila 16,9 milijuna eura, dakle gotovo devet milijuna eura manje. Nakon dvije godine produljivanja roka i prikupljanja dokumentacije, prošlog je travnja izabrana ponuda Strabaga vrijedna 16,8 milijuna eura.

Ipak, radovi na raskrižju nikad nisu krenuli jer je Strabag odbio potpisati ugovor s Gradom pa je natječaj javne nabave poništen u rujnu. Primoralo je to gradsku upravu na ponovno raspisivanje natječaja koji će se i dalje provesti po idejnom rješenju Instituta IGH-a iz 2012. godine.

Po tri trake

- Sukladno novoj ulozi navedenog raskrižja u prometnoj mreži i fizičkim stanjem postojećih prometnih površina osnovna namjena planiranog zahvata je osiguranje uvjeta za sigurno i jednostavno odvijanje prometa uz odgovarajuću protočnost i razinu uslužnosti za sve korisnike - stoji u elaboratu projekta.

image
Damir Krajac/Cropix
image
Damir Krajac/Cropix

U njemu se navodi da bi nadvožnjak bio na visini od sedam i pol metara iznad rotora gdje bi se napravile staze za pješake i bicikliste. Sagradila bi se dva nadvožnjaka, po jedan za svaki kolnik Slavonske avenije, širine 13,5 metara, dužine 92,5 metara, s tri prometne traka. Na njima se ne bi odvijao pješački promet. Vijek planiranih nadvožnjaka bio bi 100 godina.

Željko Marušić komentira kako vrijednost radova koja je viša za 53 posto s obzirom prvotni javni natječaj ne čudi zbog toga što je "sve poskupjelo u proteklih godinu dana". Navodi da bi zasigurno bilo bolje da se projekt završio ranije, no da je dobro da ga se uopće započinje.

- Zbog skupoće sveobuhvatnih radova nije realno očekivati da će se sva problematična raskrižja Slavonske avenije riješiti u jednom mahom. Zato je nužno izvoditi te projekte korak po korak - napominje prometni stručnjak.

Inače, denivelaciju čitave Slavonske avenije bivša je gradska vlast najavila prije više od desetljeća, no projekt kolokvijalno nazvana "Slavonska bez semafora" nikad nije dovršen. Zatražili smo i komentar Grada na planirani projekt, ali do završetka pisanja članka nismo dobili odgovor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 10:54