Autobusna stanica u Dubravi, putnici čekaju polazak autobusne linije 223 koja je prema voznom redu trebala krenuti u 14.12 sati. Iako autobus nije stigao točno na vrijeme, ostaju čekati jer možda kasni par minuta. S vremenom shvaćaju da nije riječ o kašnjenju, a stanica ostaje prazna jer je ponovno preskočena vožnja bez da se putnike obavijestilo.
Točno tako već godinama izgleda svakodnevica putnika koji se oslanjanju na nepouzdanu ZET-ovu autobusnu liniju 223 u smjeru Dubrava-Trnovčica-Dubec. Preskakanje vožnji događa se skoro svaki dan, a ponekad nenajavljeno vozi samo jedan autobus što znači da se ostvaruje svaka druga vožnja. Svoje razočarenje građani međusobno dijele u grupi na društvenim mrežama koja je osnovana kako bi mogli dijeliti informacije kada autobus ponovo nije stigao na stajalište, jer su sve žalbe koje su slali ZET-u bile uzaludne.
Marija Jurić, putnica koja već godinama regularno koristi ovu autobusnu liniju rekla nam je kako ovo nije novi problem, a vožnje se preskaču u svako doba dana.
- Ne možemo se osloniti na liniju. Događalo mi se i da sam u Dubravi vidjela kako autobus otvori vrata da putnici izađu van i odjednom samo promjeni liniju ili otiđe u garažu, objasnila nam je.
Navela je kako je najveći problem zapravo starijim i bolesnim ljudima koji ne mogu hodati desetak minuta do tramvajske stanice, a djeca koja koriste autobus kao prijevoz do škole najčešće redovito kasne. Objasnila nam je i da se u blizini nalazi tržnica, pa stariji ljudi odlaze u kupovinu linijom 223 i računaju da će se na isti način vratiti kući.
Spomenula je i da je nedavno subotom bez ikakve obavijesti počeo voziti jedan autobus, kao i prema nedjeljnom rasporedu kada se zbog manjeg broja autobusa ostvaruje svaka druga vožnja. Kao i ostali korisnici ove linije, zvala je ZET i pisala im mailove, ali nažalost nije bilo nikakve pomoći ili poboljšanja situacije.
Žalbe ZET-u slala je i Irena, studentica iz Slavonije kojoj je bilo jako neobično da se autobus jednostavno nije pojavio, iako je prema rasporedu trebao doći na stanicu. Muči ju što se ne može pouzdati u raspored koji je objavljen na službenim stranicama ZET-a, pa svaki dan odlazi na fakultet puno ranije kako bi bila sigurna da će u slučaju preskakanja vožnje svejedno stići na vrijeme.
- Puno puta sam više od 40 minuta čekala na svim vremenskim uvjetima. Uopće ne bi bio problem da ide i rjeđe samo kada bi onda stvarno znali da će se pojaviti. Realno i sada ide svake 23 minute, pa mi nije jasno kako može zakasniti toliko da se preskoči cijela vožnja, s obzirom na to da se radi o liniji koja ne vozi prometnim dijelom grada. Očigledno je kašnjenje
samo izgovor.
Poslala im je i mail kako bi saznala razlog neredovitog dolaska autobusa, ali dobila je odgovor u kojem piše da ZET ne može utjecati na okolnosti zbog kojih će autobus kasniti. Pokušala im je objasniti da nije problem u kašnjenju autobusa, već u tome što se pojedine linije tijekom dana uopće ne pojave, odnosno preskoče vožnju koja je navedena u rasporedu.
- Nakon što sam im ponovo poslala mail u kojem sam objasnila da su krivo shvatili na što sam mislila, nisu mi više odgovarali.
Poslali smo upit ZET-u kako bi nam objasnili zašto se tako često događaju spomenuti problemi na ovoj liniji. Prvenstveno nas je zanimalo jesu li upoznati sa situacijom i prigovorima građana. Odgovorili su nam da na liniji 223, kao i na svim ostalim linijama povremeno može doći do odstupanja uslijed izvanrednih prometno tehničkih okolnosti.
- U takvim situacijama smo u dijalogu s korisnicima te se na terenu poduzimaju raspoložive prometne mjere kako bi se u najkraćem mogućem roku situacija normalizirala, nadodali su iz službe za odnose s javnošću.
Pitali smo i koji je razlog preskakanja vožnji, s obzirom na to da je razumljivo da se ponekad dogode poteškoće u prometu, ali na ovoj liniji se to regularno događa. Zanimalo nas je i radi li se možda o nedostatku vozača ili ispravnih autobusa na što su rekli da je organizacija i odvijanje javnog gradskog prijevoza izrazito kompleksna i kako na to utječe čitav niz faktora na koje ZET kao prijevoznik ne može u cijelosti preventivno utjecati.
- Do izostanka polaska može doći i uslijed iznenadne bolest vozača te je potrebno kraće vrijeme kako bi se aktivirao vozač iz pričuve. Nadalje, tijekom ljetnih mjeseci i izrazito visokih temperatura, povremeno dolazi i do kvarova klimatizacijskog sustava vozila, zbog čega se ono povlači iz prometa i umjesto njega se na liniju upućuje zamjenski autobus kojemu treba određeno vrijeme za dolazak iz najbliže garaže na predviđenu trasu, odgovorili su nam.
Drugi dio problema koji je putnica Marija Jurić već napomenula je preusmjeravanje linije 223 na linije višeg prioriteta, kada se dogodi neka nesreća, kvar na autobusu ili u slučaju da se vozač druge linije razboli ili ne pojavi. U razgovoru s putnicima se preusmjeravanje autobusa često spominje, pa smo u upitu za ZET pokušali dobiti odgovor o razlogu, kako putnici navode, regularnog preusmjeravanja. Ipak, iz službe za odnose s javnošću rekli su nam da je riječ o rijetkim situacijama kada se dogodi kvar vozila na prigradskim linijama.
- To su uobičajene prometne mjere koje se poduzimaju kada nisu raspoložive druge mogućnosti. Primjerice, zbog kvara vozila na nekoj od prigradskih linija (261, 264, 270 ili 274), autobus s linije 223 ponekad se preusmjeri na jednu od tih linija. Osnovni razlog tome je što prigradske linije imaju daleko manji broj polazaka tijekom dana, a udaljenost krajnjih odredišta je daleko veća od udaljenosti linije na relaciji Dubrava – Trnovčica – Dubec, rekli su nam.
Također, nadodali su i da prigradske linije nemaju alternativnih mogućnosti putovanja, dok je linija 223 cijelom dužinom povezana i tramvajskim prijevozom koji je vrlo frekventan. U razgovoru s putnicima, većina ih je predložila isto rješenje, a to je objava novog rasporeda kojeg bi se mogli regularno držati ili da ih se na neki način obavijesti u slučaju da autobus preskače vožnju. Zanimalo nas je može li im se ta opcija omogućiti, ali odgovor iz ZET-ove službe za odnose s javnošću ne ulijeva puno nade u neko od tih eventualnih rješenja.
- Nadležna služba zadužena za organizaciju prijevoza ulaže iznimne napore kako bi usluga bila realizirana u predviđenom obimu, no nažalost nemoguće je predvidjeti ranije spomenute izvanredne situacije i unaprijed najaviti izostanak polaska. Iz tog razloga, dodatna prilagodba rasporeda vožnje ne može isključiti utjecaj izvanrednih prometno- tehničkih okolnosti koje dovode do odstupanja od predviđenog rasporeda, odgovorili su nam.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....