ISTRAŽILI SMO

Javni prijevoz u Zagrebu je u kaosu, kvarovi su brojni, ZET ima svoju priču: ‘Oni su najveći krivci, stalno su u žutim trakama!‘

U HEP-u kažu kako s njihove strane u opskrbi tramvaja električnom energijom nisu zabilježili ispade ili probleme
 Ronald Gorsic/Cropix

Javni prijevoz u Zagrebu ove se godine suočava s ozbiljnim problemima, a građani se učestalo žale na kašnjenja, kvarove, gužve i probleme. Nakon što smo izvijestili o kašnjenjima autobusnog prijevoza na području Grada Zagreba koji s kretanjem od odstupaju od rasporeda nerijetko više od 20 minuta kontaktirali smo ZET i HEP kako bi saznali što sprječava tramvaje u redovitom prometovanju.

image
Ronald Gorsic/Cropix

Kada se zbroje svi zastoji dulji od 15 minuta, korisnici ZET-a su u 106 dana bili suočeni s njih 187; odnosno skoro dva zastoja po danu što znači da su građani Zagreba proveli najmanje dva dana potpuno stojeći u prometu. O prometnim kolapsima ZET-ove tramvajske mreže zbog pada strujnog napona već smo pisali, a sada smo dobili i službenu statistiku te odgovore ZET-a i HEP-a.

Iz Službe za odnosu s javnošću HEP-a nisu podijelili sve podatke koliko svojeg napona dijele sa ZET-om te su se pozvali na poslovnu tajnu, no dobili smo potvrdu najma električne energije od strane ZET-a.

image
Boris Kovacev/Cropix

”Na području Grada Zagreba u pogonu je više od 2.000 transformatorskih stanica naponskog nivoa 10 ili 20 kV. U nekoliko stotina tih transformatorskih stanica, nadležnost je podijeljena između HEP ODS-a i korisnika mreže, a pojedine su u isključivoj nadležnosti korisnika mreže.”

Međutim, ono što je najzanimljivije u ovome odgovoru HEP-a jest njihov zaključak (koji nam je stigao napisan podebljanim slovima) kako oni nisu odgovorni za nestanke strujnog napona.

- Na mjestima predaje električne energije ZET-u, što odgovara i mjestima razgraničenja nadležnosti između HEP ODS-a i ZET-a, nemamo zabilježenih ispada zbog preopterećenja.

image
Ronald Gorsic/Cropix/Cropix
image
Ronald Gorsic/Cropix

Ova posljednja rečenica HEP-ovog u potpunoj je suprotnosti s odgovorom ZET-ovih službi koji popis uzroka nestanka napona započinju upravo navođenjem poteškoća u opskrbi od strane HEP-a te nastavlja dalje s navođenjem oštećenja naponske mreže od strane drugih vozila ili prekida kablova uslijed građevinskih radova.

Predmet naše analize tramvajskog prometa smo ograničili na period od prvog rujna pa do kraja godine, odnosno trenutka pisanja ovog teksta s namjerom da obuhvatimo razdoblje prvog polugodišta osnovne i srednje škole kada je javni prijevoz najopterećeniji. Tako iz ZET-a tvrde da su u tome razdoblju zabilježili „desetak slučajeva” zastoja prometa zbog pada strujnog napona tramvajske linije, ali i da su zahvaljujući brzim intervencijama servisnih ekipa svi naponi uspostavljeni unutar 30 minuta od prijavljivanja poteškoće.

image
Josip Moler/Cropix

No, uzrok prometnih gužvi nisu samo nestanci električne energije već i ispadanja tramvaja iz tračnica za koja iz ZET-a kao uzrok vide kvarove na infrastrukturi, ljudske greške i strana tijela među tračnicama. U ZET-ovom odgovoru nastavljaju te za izazivanje prometnih gužvi optužuju i taksiste čiji se broj zadnjih godina znatno povećao, a koji se prema ZET-u često zaustavljaju na žutim trakama radi ulaska i izlaska putnika.

image
Ranko Suvar/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. prosinac 2024 19:10