Zagrebačka Čistoća u roku od 90 dana mora uspostaviti i voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada od svakog pojedinog korisnika, proizlazi iz naredbe Državnog inspektorata koji je 3. prosinca poslao Zagrebu naredbu da se uklone navedene nepravilnosti.
Ako se to ne napravi, Državni inspektorat pokrenut će prekršajni postupak zbog počinjenja prekršaja Zakona o održivom gospodarenju otpadom, a kazna bi, kako stoji u navedenom zakonu, iznosila od 100 do 300 tisuća kuna.
“Dodatni motiv”
Iz Državnog inspektorata tvrde kako je u tijeku provedba nadzornih aktivnosti tržišne inspekcije Državnog inspektorata nad Čistoćom. Navode da je dosadašnjim tijekom postupka utvrđeno da Čistoća ne vodi evidenciju o preuzetoj količini otpada od pojedinog korisnika usluge u obračunskom razdoblju sukladno Uredbi o gospodarenju komunalnim otpadom te Zakonu o održivom gospodarenju otpadom.
Iz Čistoće, pak, odgovaraju kako naredbu Državnog inspektorata smatraju samo dodatnim motivacijskim poticajem da navedene promjene provedu u što kraćem roku.
- Kako bi se to provelo, potrebno je uspostaviti sustav evidencije pražnjenja spremnika za miješani komunalni otpad te je to u ovom trenutku glavna operativna zadaća podružnice Čistoća za koju očekujemo da će se odraditi u zadanim rokovima. Nadamo se da ćemo u provedbi ovih strukturnih promjena u sustavu naplate usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada imati podršku svih segmenata društva, od korisnika usluga do medija za koje se nadamo da će prepoznati značaj navedenog projekta - poručuju iz Čistoće.
Renato Petek, zastupnik u Gradskoj skupštini Zagreba (Naprijed Hrvatska! - Progresivni savez), koji je u Skupštini prije upozoravao na naredbu Državnog inspektorata, rekao je kako iz Čistoće dobiva informacije da sve kante neće imati kodove još puno mjeseci, što znači da se neće moći uspostavljati skuplja naplata odvoza smeća.
Padaju nove cijene?
- Ako želi, Čistoća može naplaćivati skuplji odvoz smeća od 1. veljače iduće godine, ali je Državni inspektorat jasno rekao da to ne mogu raditi dok nemaju evidenciju jer na računu mora biti navedeno kada je svakom pojedinačnom korisniku ispražnjen koji kontejner. Da bi to mogli, na kontejnerima moraju biti nalijepljeni kodovi.
Malo sam se raspitao i ispada da ako građani zaprime nove, više račune bez podataka o pražnjenju, nisu ih dužni platiti. Ako, pak, Čistoća pokrene tužbu zbog nenaplate računa, prema tumačenjima više pravnika građani će te sporove zasigurno dobiti - tvrdi Petek.
Dodaje i kako Čistoća neće stići do zadanog roka polijepiti sve kodove na 110 tisuća kontejnera koji ih trebaju imati te da se posao lijepljenja kodova nudio i studentima koji za to nisu pokazali pretjerani interes.
Iz Čistoće tvrde da je stavljanje kodova na kontejnere u tijeku te da to obavljaju zaposlenici Zagrebačkog holdinga, ali ne iznose konkretnu brojku kontejnera koji imaju nalijepljene kodove. Tvrde i da je na stranicama Studentskog centra objavljen oglas za zainteresirane u obavljanju tog posla pa se svi studenti mogu slobodno javiti.
Sporan i GPS sustav
No, lijepljenje kodova i naredba Državnog inspektorata nisu jedini izazovi s kojima će se Čistoća morati nositi. Pred tvrtkom je i uvođenje reda, što je još početkom prosinca rekao zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, a za to će trebati šest mjeseci.
Jedna od stavki koja će se rješavati u Čistoći jest da na svim kamionima za odvoz otpada funkcionira GPS sustav kako bi se u svakom trenutku točno moglo znati gdje se kamioni nalaze i odrađuje li se posao propisno.
Iz Čistoće odgovaraju da GPS sustav funkcionira i koristi se u svakodnevnom poslovanju, a trenutačno se radi nadogradnja sustava zbog čipiranja spremnika i očitanja pražnjenja spremnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....