SKUPILE VEĆ 6 MEDALJA

Hrvatske kraljice sladoleda: ‘U danu kušamo i do 40 različitih kombinacija, a okuse razvijamo po 6 mjeseci‘

King Majestic 2022. je proglašen za najbolji na svijetu, a King Harmony je ove godine osvojio srebro za najinovativniji sladoled

Andrea Klišanić i Korina Roginić

 Neja Markičević/Cropix

"Poseban mi je osjećaj kad na ulici vidim ljude kako stoje u redu za sladoled ispred škrinje. Onda i ja stanem u taj red i čekam sladoled, a pritom, oni to i ne znaju, osjećam taj neki ponos jer sam dio toga. Ponekad znam stati pored nekoga tko bira obiteljski sladoled u supermarketu, samo da vidim koji će odabrati. Velika je tu strast u pitanju, a bez strasti i ljubavi prema poslu ne bismo mogli ni biti ovako kreativni", govori nam Korina Roginić dok s njom obilazimo Ledovu proizvodnju, u kojoj nastaju naši poznati sladoledi. Ova direktorica istraživanja i razvoja već 10 godina radi u Ledu, a s kolegicom Andreom Klišanić, marketing menadžericom brend developmenta, smišlja i kombinira okuse sladoleda King.

Upravo njih dvije, s ostatkom svog malog tima, stoje iza kremastih, voćnih, čokoladnih i raznih drugih kombinacija koje osvajaju i svjetske nagrade. Tako je King Majestic, koji se sastoji od cheesecakea, borovnice i bijele čokolade, 2022. proglašen najboljim sladoledom na svijetu. Ove je godine pak King Harmony, sladoled od pistacije i bobičastog voća, osvojio srebro u kategoriji najinovativnijeg sladoleda, a Ledo je nagradu dobio i za najbolje tehničko rješenje, za svoju prošlogodišnju investiciju u proizvodnju.

image

Ledo Majestic

Ledo/

Njihove neobične kombinacije okusa i bogati slojevi čokolade sviđaju se i domaćima i strancima, koji im se često, nakon odmora provedenog u Hrvatskoj, javljaju s pitanjima gdje mogu kod kuće pronaći neku škrinju sladoleda Ledo.

image

Ledo Harmony

Ledo/

"Jako smo ponosni na nagrade! Konkretno, King ima ukupno šest tih nagrada, što zlata što srebra. IICC (International Ice Cream Consortium) testira i ocjenjuje sladolede. Naravno da je bitan ukupan dojam, ali najviše se ocjenjuje okus, same teksture, kombinacije... I to nam je zapravo veliki pokazatelj i jako veliki vjetar u leđa da radimo dobre stvari, jer su tamo globalni igrači. Također nam pokazuje da je naš sladoled, koliko god relevantan za regiju, prepoznat kao odličan i na globalnoj razini. Konkurencija je stvarno velika i zato nam te nagrade puno znače", kaže nam Klišanić.

King je vrlo popularan u svim zemljama regije - od Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije, preko Crne Gore, sve do Albanije…

"Ono što mnogi ne znaju jest to da je King hit i na Cipru, da ga se može kupiti i u Azerbajdžanu, Izraelu, a da određene količine izvozimo i u Njemačku, Irsku, pa i Švedsku", otkrivaju nam Andrea i Korina.

image

Korina Roginić i Andrea Klišanić

Neja Markičević/Cropix

Najviše se ponose time što će sve te nagrađivane kombinacije uskoro možda moći i nadmašiti jer će u zagrebačku proizvodnju ove godine stići i nova linija za King.

"Svi Kingovi koji su osvajali nagrade, kao i naš sladoled Lino Lada, proizvedeni su ovdje i to, zanimljivo, na istoj liniji. Pa je ta linija u proizvodnji očito pobjednička", smije se Roginić i pojašnjava o kakvoj se točno proizvodnji radi: "To je zapravo linija koja je tu već dosta godina, ali jako dobro radi. Ima tu jednu posebnu tehnologiju tekućeg dušika koja se koristi, gdje se mogu dobiti ti dvostruki i trostruki slojevi kakve imaju Kingovi i mislim da nas baš to izdvaja od konkurencije. Možda je to najlakše objasniti na primjeru King Majestica - to sigurno ne bi bio isti sladoled kad bi ispod njegove bijele čokolade bio samo sladoled. Upravo činjenica da ispod te hrskave slatke bijele čokolade postoji kiselkasti mekani sloj preljeva borovnice ono je što ga čini jedinstvenim."

image

Ledo škrinja i proizvodnja

Neja Markičević/Cropix

Roginić ne krije koliko je ponosna na rad cijelog tima - od marketinga i razvoja do proizvodnje, kontrole kvalitete i ostalih odjela. A ponosni su i kad ih kupci "gnjave". Riječ je o posebnom razdoblju u godini jer su već naučili svoje potrošače da u određeno doba godine izbacuju puno noviteta.

"Potrošači već početkom sezone posjećuju škrinje i znatiželjno se raspituju što je novo u ponudi", govori Andrea, koja nam otkriva da se vrlo slično ponašaju i zaposlenici Leda. "Svi znaju da se u škrinjama marketinga uvijek nalaze uzorci proizvoda koji su još u razvoju i trude se doći do njih na razne kreativne načine. Što se mi više trudimo skrivati, potražnja je veća. To je najbolji pokazatelj koliko je sladoled interesantan bez obzira na godine", smije se Andrea.

Ove kreativke otkrivaju nam i da ekipa iz odjela razvoja "nikada ne spava" - u njihovim ladicama uvijek se krije neka nova ideja, neka kombinacija okusa.

"Uvijek u našim ladicama imamo nešto spremno i uvijek nešto testiramo. I onda se zapravo zna puno puta dogoditi da, iako dobijemo zahtjev od marketinga, mi spremno čekamo s nekim svojim idejama i onda im na degustaciji ponudimo, uz ono što je traženo, i neke alternative u koje mi vjerujemo da bi mogle biti zanimljive, a uklapaju se u zadani koncept. I mogu odgovorno reći da je bilo puno situacija u kojima su nam kolege rekle - pa ovo je super, nismo se toga ni sjetili! Tako da ideje iz ladice nekada budu najbolji izbor", kaže Roginić.

image

Korina Roginić i Andrea Klišanić

Neja Markičević/Cropix

Budući da je riječ o sezonalnom proizvodu, ekipa iz Leda svake se godine trudi barem malo produljiti sezonu uživanja u mnogima omiljenom desertu. "Razlika je u tome što ne birate isti sladoled kad je vani 35 stupnjeva ili kad je vani ugodnih 20, pa vi šećete. Nije isto ni jeste li gladni ili samo tražite osvježenje nakon ručka. Zbog toga se u svom asortimanu trudimo imati velik i raznolik izbor", otkrivaju nam, a već sada znaju što će raditi sljedećih tri do pet godina.

"Ideje nam dolaze iz svakodnevnog života, inspiracija je svugdje oko nas. Kad idemo u trgovinu, stalno nešto analiziramo, gledamo ambalažu, dizajn, nove proizvode svih kategorija, mozak nam je već tako isprogramiran", govori nam Andrea, a i Korina se slaže s njom: "Šećeš gradom i vidiš da ljudi i djeca jedu sladoled, to je tako jedan poseban osjećaj. Ti znaš što oni jedu, a oni ne znaju da ti imaš ikakve veze s tim. Pa se sjetiš svega što si radio, evo sad sam se naježila, da bi došao do toga, jer to je proces od minimalno šest mjeseci. Često se dogodi da istovremeno razvijamo dvije varijante istog okusa. No ono što je super za nas je da na svim istraživanjima gdje smo poslali dva koncepta, rezultati uglavnom budu 50-50. Što zapravo znači da, koji god da lansiramo, ne bismo pogriješili i da radimo dobar posao, poznajemo naše tržište", ponosno nam govore.

Otkrile su nam i koliko su sladoleda morale najviše isprobati u jednome danu.

image

Ledo sladoledi osvajaju svjetske nagrade

Neja Markičević/Cropix
image

Korina Roginić i Andrea Klišanić

Neja Markičević/Cropix

"Na jednoj smo degustaciji znali probati 30 do 40 sladoleda, ali za to morate uzimati česte pauze, piti vodu između isprobavanja ili pojesti komad kruha. Nešto što će vam neutralizirati okusne pupoljke i onda tek možete dalje. Rekla bih da je pet okusa neki maksimum, sve iznad toga dovodi vas u opasnost da ćete napraviti krivu procjenu", objašnjava Korina Roginić.

Nekih većih skandala tijekom posljednjih 10 godina, koliko rade u Ledu, nije bilo, ali jednu anegdotu s kolegama pamte i danas.

"Prije smo imali sladolede s dodatnim vrijednostima, postojao je sladoled Jackpot, koji smo radili u suradnji s Hrvatskom Lutrijom. To je bio sladoled koji je u sebi sadržavao instant-strugalicu. Mogli ste naići na svakakve srećke - od pet ili 10 kuna, ali bila je i jedna na kojoj je bio puno veći iznos. Kako imamo mnogo zaposlenika, a u sezoni njihov broj dodatno raste, u tom se mnoštvu znalo dogoditi da su neki ljudi uzimali srećke jer su se nadali da će baš oni dobiti glavni zgoditak", prisjetila se Andrea Klišanić.

"Svi mi nekako Ledo smatramo svojim jer smo od malih nogu odrastali uz Ledo. Neka djeca na sto metara vide Ledovu škrinju i trče prema njoj, to su stvarno neki posebni osjećaji. I onda kad si ti odrastao čovjek i dođeš raditi u tu kompaniju, mislim da ti jednostavno ne pada na pamet da to zloupotrijebiš, nego istinski uživaš u tome što radiš", zaključuje Klišanić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. rujan 2024 11:02