ZAGREB - Dobili ste službu općih informacija 981. Dobar dan, izvolite.
- Molim vas, gdje se nalazi sjedište službe općih informacija 981?
- Molim?! Kako to točno mislite, gdje se nalazi?
- Ma, naime, lutamo po Buzinu, a imamo dogovor u 11 sati u vašem sjedištu i ne bismo htjeli kasniti, pa...
- Tu vam informaciju ne možemo dati.
- Ali, niste li vi služba općih informacija, koja ima odgovor na svako pitanje...
Ostali smo bez odgovora - i teksta. Prespojili su nas na šeficu odjela, čije nas upute vode na pravi put.
Informacije 24 sata na dan
U vrijeme kad hrvatsko izaslanstvo na Konvenciji o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama u Dohi niječno odgovara na pitanje “je li Doha glavni grad Katara?”, kad na “Milijunašu” čujemo da su “Ivica i Janica likovi iz poznate bajke” ili da se “na tehničkom pregledu automobila kontrolira čistoća pepeljare”, odlazak u centar Službe za opće informacije 981 čini se neformalnim mjestom za provjeru prosječne intelektualno-obrazovne razine nacije.
Zbog lutanja malo smo zakasnili, no ljubazna voditeljica službe Melita prima nas s razumijevanjem i odvodi do djelatnika koji 24 sata dnevno građanima daju informacije.
Servisne obavijesti
Djelatnici strpljivo odgovaraju na upite i daju opće informacije koje zanimaju građane. U prostoriji je tiho, poput jeke odzvanja samo uobičajeni “Dobar dan, izvolite”.
Tečajne liste, razna događanja u gradu, radno vrijeme trgovačkih centara, stanje na autocestama, položaj ulica i cestovne udaljenosti, vremenske i bioprognoze, komunalije, glavni gradovi država... uobičajena su pitanja na koje službenici svakodnevno odgovaraju. No, tražena roba nisu samo servisne informacije.
U poslu nakratko prekidamo Sanju koja već 20 godina radi u Centru kao operater. U svome radnom vijeku naslušala se svega i svačega, a znanje i iskustvo stečeno na poslu nisu joj dovoljno jamstvo da će uspjeti dati zadovoljavajući odgovor. Kao ni enciklopedije razasute po njezinu stolu, bogata baza raznih podataka i svemogući internet. Katkad je ipak zateečena neobičnim i bizarnim pitanjima građana.
Kako odgovoriti?
- Recite mi vi, molim vas, kako biste odgovorili na pitanje kad vozi katamaran Split - Zagreb ili kakvo je danas vrijeme u Etnografskome muzeju?
Uoči važnih sportskih natjecanja ljudi pitaju možemo li im dati popis kafića koji imaju televizor. Kako da ja na to odgovorim - pita se Sanja.
Nije jedina koja nije kadra odgovoriti na “svemirska” pitanja. Takve su situacije iskusili svi djelatnici, koji na tom poslu i sami postaju “bankari”, “prometni stručnjaci”, “meteorolozi”, “vodiči”...
Prepričavaju nam kako se ljudi raspituju za čovjeka u Elektri zaduženog za mijenjanje žarulja, pitaju kako se zove misica koja liže sladoled ili kad radi King Kong.
- Misle na King Cross. Nazvao me i kolega iz Leksikografskog zavoda i zamolio da mu kažem kako se ispravno piše - ‘milijun’ ili ‘milion’.
Neki, pak želi ispasti fini pa na pitanje ‘Ima li u Solinu knjižnica?’ dodaju ‘Znate, to vam je ono gdje se posuđuju knjige’ - smije se Ana.
‘To nije opća informacija’
Alojz, stručnjak za sport, javlja se na telefon.
- Dobar dan, izvolite.
- Hoće li Rooney igrati protiv Bayerna u uzvratnoj utakmici - pita znatiželjnik.
- Vjerojatno neće, no s Fergusonom se nikad ne zna - odgovara Jukić.
Pitamo Melitu za djelatnicu s početka priče, koja nam nije htjela reći gdje se nalazi sjedište službe 981. Ime joj je Jasmina i pokušava odgovoriti na pitanje kolika je godišnja potrošnja pačjeg mesa u Hrvatskoj. Zanima nas zašto nam nije htjela odgovoriti.
- To pitanje nije opća informacija - kaže.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....