Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić u srijedu je u Gradskoj skupštini s direktoricom tvrtke Zagrebački električni tramvaj Ljubom Romčević Žgelom te predstavnicima banaka potpisao ugovor o kreditu za gradnju žičare Sljeme u vrijednosti od 537 milijuna kuna bez PDV-a kojem je rok otplate 15 godina, a na taj iznos ide kamata od 2,75 posto.
Naime, Gradska skupština je na 29. sjednici prošloga tjedna sa 26 glasova za i 15 protiv odobrila zaduženje ZET-a.
Bliže Medvednici
ZET se dugoročno zadužio ugovaranjem kredita kod Privredne banke Zagreb, OTP banke, Zagrebačke banke i HBOR-a. Svaka banka sa 25 posto sudjeluje u kreditiranju gradnje žičare, tj. ZET se kod svake zadužio za 134,250.000 kuna. Kreditom će se financirati gradnja žičare, nabava i ugradnja opreme za žičaru, nadzor i projektantski nadzor projekta te priključci na vodu, odvodnju i struju, na sanaciju klizišta i opremanje objekata.
Gradonačelnik Bandić poručio je da je gradnja žičare završna faza približavanja grada i građana Medvednici i obrnuto te da će nova žičara, kao i stara, sigurno 50-ak godina služiti građanima i svima koji dođu u Zagreb. Podsjetio je i da se ugovor o kreditu realizira uz suglasnost Gradske skupštine te ustvrdio kako su svi kapitalni projekti financirani kreditima, to je svugdje praksa, pa i u Zagrebu. Romčević Žgela nakon potpisivanja ugovora podsjetila je da je ZET bio upravitelj stare sljemenske žičare koja je izgrađena davne 1963., koja je vozila 44 godine, do 2007.
Radovi na žičari podijeljeni su u dvije faze. Prva, koja je završena, obuhvatila je gradnju garaže i svih temelja duž koridora za osiguranje preduvjeta za montažu opreme, a druga faza trajat će 10 mjeseci. Trasa nove žičare podudara se s trasom stare, uz produženje u gornjem dijelu za 130 metara i donjem za 850 te će biti osvijetljena rasvjetom, pokrivena videonadzorom i audiosustavom. Nova sljemenska žičara bit će duga 5017 metara te tako jedna od najdužih u Europi.
Žičara će u jednom satu moći prevesti 1500 putnika, za razliku od stare koja je bila mnogo manjeg kapaciteta i prevozila je oko 500 putnika na sat, a vožnja do gornje postaje trajat će 16 minuta te će se kabine kretati brzinom 6 metara u sekundi. 84 kabine sa 10 sjedećih mjesta svaka bit će opremljene grijanim sjedalima, rasvjetom te bežičnim internetom. Zgrada donje postaje bit će opremljena podzemnim garažama na dvije etaže s više od 200 parkirališnih mjesta.
Skuplji radovi
Inače, cijena žičare trebala je biti tristo milijuna kuna bez PDV-a prema potpisanom ugovoru s izvođačem radova, GIP Pionirom, no oporbeni zastupnik u Skupštini Renato Petek izvijestio je prošlog tjedna da su radovi na žičari prema dopisu koji je dobio od Grada poskupjeli za dodatnih 125 milijuna kuna.
Prema dopisu iz Grada, žičara je dodatno poskupjela zbog “povećanja cijena građevinskih radova, rasta cijena željeza, ali i zbog smanjene konkurencije uslijed sloma većine građevinskih tvrtki”. Petek je tada kazao da je u dopisu navedeno i da je oprema koja je planirana u studiji bila tehnički i tehnološki manje kvalitetna od iste koja je bila predmet javne nabave. Istaknuo je i da je za gradnju žičare, za koju je u cijeloj godini trebalo dati 29 milijuna kuna, u prvih šest mjeseci 2019. potrošeno 107,3 milijuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....