FAZA PRILAGODBE

GRAĐANI BIJESNI ZBOG JUTARNJEG KAOSA NA ROTORU, IZ GRADA EKSPRESNO REAGIRALI Doznali smo što će se promijeniti kako bi se gužve ubuduće smanjile

 
Rotor
 Ronald Gorsic / CROPIX

Remetinečki rotor je danas imao svoj prvi pravi test i vozači nisu bili previše zadovoljni. Veliki broj Zagrepčana požalio se na velike gužve koje su u ranojutarnjim satima nastale pred ulazom u kružni tok. Naime, u slučaju crvenog svjetla na semaforu pred rotorom nastala je kolona od nekoliko stotina metara zbog čega su mnogi vozači svoje frustracije "ispucali" na društvenim mrežama.

- Čestitam, trebalo mi je točno 8 minuta u koloni od četiri pune trake i koja se gotovo ne miče da prođem novi rotor - napisala je jedna građanka na društvenim mrežama. Pojedini građani su zato zazivali povratak "stare" regulacije, odnosno privremenih prometnica koje su bile alternativni prolaz dok su 13 mjeseci trajali radovi na izgradnji rotora.

Poveća čekanja su, čini se, primijetili i u Gradu, no oni su neplanirane zastoje pripisali “promjeni prometnih tokova koje su se u posljednjih godinu dana dogodile u zoni obuhvata rotora”, kao i u navodu da je “većina vozila za lijeva skretanja koristila isključivo lijevi prometni trak, dok je propusna moć desne prometne trake ostala neiskorištena“.

Drugim riječima, kažu da građani nisu do kraja iskoristili potencijal novoga rotora, ali su unatoč tome najavili set aktivnosti kojima planiraju stati na kraj budućim gužvama. Kao prvo, reprogramirat će semafore u jutarnjem vršnom periodu na način da se na zapadnom dijelu poveća propusna moć za 34 posto, dok će u popodnevnim satima to isto napraviti za sjeverni (povratak iz Grada prema Novom Zagrebu i Remetincu) te zapadni privoz.

- S obzirom na navedeno, izvršeno je usklađenje signalnog plana rada raskrižja te će se, u slučaju daljnjih potreba, isto pravovremeno izvršiti - ističu iz Grada te dodaju da će se navedene promjene provesti već danas.

Uz to su napomenuli kako europska praksa za ovako složene projekte zahtijeva vrijeme prilagodbe i podešavanja svih prometnih parametara u vremenu od 30 do 60 dana. Prema tome, vozači bi se na novi rotor trebali prilagoditi taman kada bude gotov cijeli projekt rekonstrukcije Remetinečkog rotora, odnosno kada se izgradi tramvajska pruga te pješačka i biciklistička staza. Iz Grada su, naime, najavili da će ti radovi biti gotovi početkom svibnja.

No, nisu kolone jedina boljka koja muči građane. Naime, problem im predstavlja i ograničenje brzine od 40 kilometara na sat u novom tunelu ispod rotora. Iz Grada su nam jučer neslužbeno rekli kako maksimalna dopuštena brzina mora biti tako niska iz sigurnosnih razloga, odnosno zbog radova postavljanja tramvajske pruge nedaleko od podvožnjaka. To ograničenje bi, kako saznajemo, trebalo biti na snazi još dva mjeseca dok se ne postavi pruga, a potom će se podići na projektiranu brzinu od 60 kilometara na sat.

Problem je, naime, kada prema rotoru dolazite sa zapadne strane, iza semafora kod Arena centra ograničenje je 70 kilometara na sat koje se dvjestotinjak metara prije rotora spušta na 40 kilometara, što može iznenaditi brojne vozače koji će nesvjesno napraviti prekršaj.

No, iz Grada su zato postavili dodatnu svjetlosnu vertikalnu signalizaciju na samom ulazu koja upozorava vozače da kroz podvožnjak voze 40 na sat. Iako je u nedjelju policija odmah u 8 ujutro postavila radar na izlazu iz tunela, za sada nema informacija da je isti postavljen i danas ujutro.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 22:40