NEOBIČNA SANACIJA

FOTO: LJETNI RADOVI U ZAGREBU Poprave ulicu pa za par dana čupaju tek postavljeni asfalt

Samo u posljednjih nekoliko tjedana radnici Holdinga čupali su tek postavljeni asfalt na četiri različite lokacije u gradu
Zagreb, 290714.Tratinska.Ponovno kopanje i krpanje nogustupa u Tratinskoj ulici nakon radova koji su zavrsili u cetvrtak.Na fotografiji: radovi na novoasfaltiranom nogostupu.Foto: Damir Krajac / CROPIX
 Damir Krajač / CROPIX

Radovi na uređenju Tratinske, kod broja 12, završili su prošli tjedan. No, samo nekoliko dana kasnije, u utorak, radnici Zagrebačkih cesta vratili su se na isto mjesto i krenuli teškom mašinerijom uklanjati netom postavljeni asfalt.

Poskupljenje radova

Već nakon tih nekoliko dana, naime, asfalt je bio pun rupa. U Zagrebačkim cestama objašnjavaju da su prilikom postavljanja asfalta izbjegavali radove s vibracijama, što se pokazalo lošom odlukom. Asfalt nije izdržao i već su se tijekom vikenda pojavile pukotine.

Damir Krajac / CROPIX
Zagreb, 290714.Tratinska.Ponovno kopanje i krpanje nogustupa u Tratinskoj ulici nakon radova koji su zavrsili u cetvrtak.Na fotografiji: radovi na novoasfaltiranom nogostupu.Foto: Damir Krajac / CROPIX

Tratinska ulica

Slučaj Tratinske u kojoj je prvo postavljen novi asfalt, a onda se nakon samo nekoliko dana ulica ponovno prekopa, nije usamljen. Slično se dogodilo prije dva tjedna u Sesvetama, u Kašinskoj ulici koju su asfaltirali sredinom srpnja, a već nakon tri dana ponovno prekopali novouređeni kolnik.

Damir Krajac / CROPIX
Sesvete,150714.Kasinska ulica.Nakon sto su 15 dana popravljali asfalt na Kasinskoj cesti, ulica je ponovo na mjestima raskopana i asfaltirana.Na fotografiji: krpana novoasfaltirana cesta.Foto: Damir Krajac / CROPIX

Kašinska ulica, Sesvete

Rupe u asfaltu

Ovaj mjesec popravljao se i nogostup na Krešimirovu trgu. No, samo dan nakon sanacije pojavili su se hupseri i četiri velike rupe na posve novom asfaltu. Odgovorni u Zagrebačkim cestama objasnili su da je sloj podloge na koji je došao asfalt bio potpuno namočen pa su zato morali nekoliko puta izlaziti na teren.

Srdjan Vrancic / CROPIX
Zagreb,160714.Asfaltiranje plocnika na Trgu Kresimira IV kod Tvrtkove ulice.Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX

Radovi na Krešimircu

Građevinski stručnjak Žarko Željko objašnjava da je neprovjeravanje stanja podloge nakon kiše jedan od glavnih uzroka problema na novim cestama. Osim toga, navodi ovaj stručnjak, dodatni razlozi mogu biti neadekvatno sabijanje ceste ili pak loš materijal. - On bi trebao doći na čvrstu podlogu - beton ili stisnuti šljunak. A podloga se nakon kiše mora provjeriti, to su osnove, tvrdi. Vjerojatno je problem, smatra, i u nekvalitetnom materijalu koji se koristi. - Pitanje je gdje se taj materijal nabavlja i kontrolira li itko kvalitetu agregata, vezivost - nastavlja Željko.

Marko Todorov / CROPIX
Zagreb, 030614.Ulica Sipkovica, Vrapce.Ulicu Sipkovica grad je asfaltirao pa nakon par tjedana potpuno raskopao zbog uvodjenja plina.Na fotografiji: raskopana ulica.Foto: Marko Todorov / CROPIX

Ulica Šipkovica

Kvaliteta materijala

Navedeni problemi u poslovanju Zagrebačkih cesta nisu se pojavili ove godine. Recimo, stanari Tuškanca tvrde da se u njihovoj ulici isti zavoj nanovo asfaltira svake godine.

U ljeto 2009., odmah nakon asfaltiranja, ponovno je potpuno raskopana Rudeška cesta. Godinu kasnije, nedugo nakon sanacije Karlovačke ulice u Blatu, izvođač radova popravljao je kanalizaciju, rupe na cesti i ulegnuća. Slučaj iz 2012. godine još je problematičniji: samo pet dana nakon asfaltiranja Gornjeg Bukovca, ulica je čak dva puta prekopana.

Loši građevinari

- Problem je u izvedbi građevinara. Vjerojatno je riječ o neadekvatnom sabijanju zemlje ispod podloge pa asfalt jednostavno propada - zaključuje Zlatko Toth, sudski vještak za cestovni promet. Svi navedeni primjeri otvaraju mogućnost da će sanacija cesta u Zagrebu prijeći planirane troškove, koji ove godine iznose oko 100 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 05:43