JAVNI PRIJEVOZ

Čitatelj Jutarnjeg bijesan na ZET: ‘Slušajte što mi se danas dogodilo na liniji 109, nitko me neće uvjeriti da je to moguće!‘

‘Ako autobus kasni, to znači da se vozni red samo pomiče u vremenu zbog kašnjenja, a ne da se autobusi uopće ne pojave‘, ustvrdio je čitatelj

Ilustrativna fotografija

 Darko Tomas/Cropix/Cropix

Jutarnjem se listu u četvrtak u večernjim satima javio čitatelj iz Zagreba koji je ranije istog dana bio žrtva, kako tvrdi, netočnog i nepouzdanog javnog prijevoza. Ljutiti čitatelj tvrdi da je na stanicu "Baštijanova" koja se nalazi kod križanja Selske ceste i Ulice Matka Baštijana stigao oko 17:35 te da na tu stanicu do 18:15 nije stigao niti jedan autobus. Konteksta radi, radi se o stanici koju koriste autobusi koji prometuju na dnevnoj liniji 109, onoj koja spaja gradsku četvrt Črnomerec na zapadu Zagrebu i četvrt Dugave koja se nalazi na jugu Novog Zagreba. Nakon te 40-minutne suše, na stanicu je stigao prepun autobus u koji čitatelj nije ušao.

- U istom je periodu u suprotnom smjeru prošlo čak šest autobusa. Nitko me neće uvjeriti da im je za ta dva kilometra od Baštijanove do Črnomerca trebalo više od pola sata - ustvrdio je čitatelj.

Prema procjeni aplikacije Google Karte, ZET-ov bi autobus put od stanice Baštijanova do stanice Črnomerec, ujedno i okretišta autobusa i tramvaja, trebao prevaliti za devet minuta. Između stanica Baštijanova i Črnomerec nalaze se još i stanice Selska te Zagorska.

- Srećom, idući u koji se moglo ući došao je samo 10 minuta kasnije. Tako da je mojih 50 minuta čekanja jedne od najprometnijih i najvažnijih autobusnih linija u gradu, jedine koja povezuje Novi Zagreb - Istok i Črnomerec, urodilo plodom - konstatirao je čitatelj.

Čitatelj je zatim naveo da bi shvatio da se radilo o iznimnoj situaciji ili posljedicama kakve prometne nesreće, međutim aplikacija Google karte rekla mu je da je većina rute kojom prometuje autobus bila ili "zelena" ili "narančasta", što znači da je bila protočna.

Čitatelj smatra da je kvaliteta linije 109 značajno opala od početka školske godine 2023./24., a da je pad bio vidljiv i prije toga.

- Koristim taj autobus već godinama te, iako nije uvijek pouzdan, čovjek se mogao osloniti na njega da relativno točno dođe na drugi kraj Grada jer alternativna linija ne postoji. Kao niti linija od Savskog okretišta do Črnomerca - ustvrdio je čitatelj.

- Sad postaje nemoguće pouzdano koristiti taj autobus kako bi se negdje stiglo na vrijeme jer se uredno, više puta tjedno, događa da, primjerice, u 10:00 sati, pa čak i 14:00 sati, kad nema nikakve posebne gužve na cestama, ne dođe po čak tri autobusa zaredom - rekao je čitatelj.

- Ako autobus kasni, to znači da se vozni red samo pomiče u vremenu zbog kašnjenja, a ne da se autobusi uopće ne pojave - dodao je čitatelj te ustvrdio da mu smeta i činjenica da na liniji 109 voze trošni autobusi.

Čitatelj Jutarnjeg navodi da je linija 220, koja prometuje na relaciji Glavni kolodvor - Dugave, dobila najnovije autobuse unatoč tome što je i prije na raspolaganju imala novije autobuse, odnosno novije u odnosu na one koji prometuju na liniji 109.

- Umjesto da se ti novi stave na liniju koja ima stara vozila, oni su stavljeni na liniju koja je već imala relativno nove autobuse. Od desetak autobusa koji prometuju linijom 109, jedan je novi Mercedes dok su svi drugi prastari modeli, možda i najstariji u ZET-ovoj floti. Nekidan sam imao priliku pogledati tablu od vozača i vidio sam da je autobus prešao četiri milijuna kilometara. To je 11 putovanja na mjesec pomoću jednog autobusa. Harmonike većine autobusa šuplje su jer su stare valjda 15 godina, a iz ventilacije Iveco modela voda se svaki put kad vozač zakoči slije po putnicima - konstatirao je nezadovoljni čitatelj Jutarnjeg.

- Trudim se koristiti javni prijevoz, koristim tu liniju umjesto auta već godinama, no sad nakon što je nekoliko godina uredno funkcionirala, imala relativno dovoljno polazaka u satu, više ne mogu računati da ću stići na odredište na vrijeme jer se možda ne pojave dva autobusa zaredom. Mjesečni pokaz ZET-a košta gotovo 50 eura, što je relativno povoljno. Međutim, ako je usluga takva da na čekanje autobusa otpadne i po sat vremena, onda ona i nije toliko povoljna - zaključio je ljutiti čitatelj.

Jutarnjem se javilo još nezadovoljnih korisnika javnog prijevoza

Nakon što je Jutarnji list u četvrtak u večernjim satima objavio žalbu jednog srditog čitatelja na račun tvrtke za javni prijevoz Zagrebački električni tramvaj (ZET), javila su nam se još dva čitatelja koja su također imala loša iskustva sa ZET-ovim autobusima.

- Ista stvar vrijedi i za liniju 215 (koja vozi na relaciji Kvaternikov trg - Trnava). Zadnja dva dana autobus čekam 20 minuta. Busevi na toj liniji trebali bi voziti svakih 10 minuta. Očito je da se iz nekog razloga preskaču polasci. Gužve na toj trasi od 6:30 do 7:00 sati nema. Nije bilo ni prometnih nesreća. ZET je iz nekog razloga u banani - rekao je jedan čitatelj.

- Isto se dogodilo i meni na liniji 172 (koja vozi na relaciji Zaprešić - Črnomerec). Autobus sam čekala preko sat vremena, a on nije uopće dolazio. Prema voznom redu, trebalo je doći skoro pet autobusa. Nije došao niti jedan dok su iz smjera Črnomerec - Zaprešić prošla skoro četiri autobusa. ZET kontinuirano ne ažurira svoj vozni red - rekla je jedna čitateljica.

- Na ovoj relativno dugačkoj liniji tijekom ljeta prometuju autobusi u kojima nema klime. Pravo je čudo da nitko nije umro usred vožnje. I vozač bi mogao doživjeti kolaps zbog tih vrućina. Vozila su stara, a na drugim, kraćim relacijama u Zagrebu prometuju nova, uredna i klimatizirana - dodala je čitateljica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 23:09