ZAGREB - “Svake sekunde u centar uđe jedan čovjek, svaku minutu 60 ljudi, svakog sata 3600 posjetitelja, a od petka do nedjelje brojka je stala na 137 tisuća građana.”
Tako je izgledala posjećenost u prva tri dana nakon svečenog otvorenja poslovno-stambenog kompleksa Cvjetni, koji je uz veliku pompu, blještavilo i na veliko zadovoljstvo investitora projekta Tome Horvatinčića svoja vrata otvorio 7. travnja.
Slab marketing
Tih su se dana, a i mjesecima prije sadašnji najmoprimci borili za svoje mjesto u Centru Cvjetni, no danas, 50 dana nakon otvorenja, tvrde oni, situacija je vrlo teška.
Slab marketing, predugo radno vrijeme, loša poslovna strategija, ali i razne kontroverze koje su se vukle oko samog projekta samo su neki od niza faktora, smatraju zakupci prostora, koji utječu na slabu poslovnu atmosferu u tom trgovačkom centru u srcu grada.
U objedama na račun Uprave Cvjetnog nitko ne želi iznositi imena i prezimena da im najmodavac ne bi zadavao problema.
- Očekivali smo puno više. Prije svega, više posjetitelja i kupaca. Ušli smo u Cvjetni jer nam se obećavalo da će ovdje teći med i mlijeko.
Zatvorili smo trgovinu koja je bila u centru grada, no sad imamo 70 posto manji prihod. Ako se ovako nastavi, naša budućnost u Centru na izlaznim je vratima - kažu zaposlenici jedne trgovine obućom, a njihovo mišljenje dijeli barem 20-ak trgovaca.
Megapopularan brend
Jedina trgovina koja u potpunosti odskače od ostatka trgovina smještenih u Centru je H&M, megapopularan svjetski brend koji je u kratkom roku osvojio srca i novčanike brojnih Zagrepčanki.
Svi bi profitirali
Šveđani su zaista neprijeporni kralj Cvjetnog, jer je u njihovu prostoru konstantna gužva. Njihova konkurencija, ako se uopće može tako nazvati, tvrdi: “Da nema ove poznate modne marke, u Cvjetnom ne bi bilo nikoga”.
- Da je kojim slučajem H&M u sredini Centra, a ne na samom ulazu, sigurno bi svi profitirali. Ovako, kupce pokušavamo pridobiti vlastitim marketinškim akcijama, budući da marketing Centra ne radi praktički ništa - kažu u trgovini tehničkom robom.
Osim problema s promidžbom, trgovcima smeta i dugo radno vrijeme. Podsjetimo, dućani u Cvjetnom otvoreni su svaki dan od 9 do 22 sata, a nedjeljom rade od 9 do 21 sat.
Nisu pogodili tržište
- Nije nam problem raditi ako ima kupaca i posjetitelja. No, vikendom poslije subotnje špice u centru više nema nikoga, a nedjeljom nema nipsa. Nadamo se da će Uprava to korigirati - kažu trgovci.
U Upravi kažu da se u svakom centru oko 4 do 5 posto ukupnog broja zakupaca može svrstati u red onih koji svojom ponudom nisu pogodili tržište, iz čega slijedi relativno nezadovoljstvo.
- Velika većina zakupaca zadovoljna je poslovanjem, što pokazuju i vrlo pozitivni poslovni izvještaji koje su dostavili Upravi Centra. Do sada nije bilo nijednog otkazivanja ugovora, ali mi smo u skladu sa statistikama spremni na otprilike 5 do 10 posto otkaza ugovora i fluktuaciju zakupaca u prvih šest mjeseci.
Naravno, lista čekanja za prostore u Cvjetnom postoji tako da po jednom prostoru cijelo vrijeme imamo 1-2 zainteresirana zakupca - objasnio je Benjanino Franić, direktor Trgovačkog centra Cvjetni.
Jedini prostor koji uz H&M radi punom parom jest podzemna garaža. Ona je svakodnevno puna, u njoj se traži mjesto više.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....