Početkom godine, prije koronavirusa i potresa, u Stomatološku polikliniku Zagreb dnevno je dolazilo oko 600 pacijenata. Svi katovi su bili u funkciji i ljudi su bez ikakve zapreke ulazili u njihovu ustanovu u Perkovčevoj ulici. No, danas, u “novoj normalnosti”, posao više od 200 stomatoloških djelatnika u potpunosti se promijenio.
Nakon proglašenja epidemije imaju tri puta više pacijenata nego prije. Nadalje, zbog virusa Covid-19 morali su uvesti strože mjere kontrole ulaska ljudi u zgradu te samim time ograničiti broj posjetitelja koji ulaze unutra. I, uz sve to, u potresu su im stradali viši katovi koje su statičari proglasili nesigurnima za rad pa su sve kirurške sale i ambulante morali preseliti u prizemlje. Unatoč tome i dalje rade te se brinu da građani Zagreba, ali i okolnih šest županija, imaju zdrave zube.
Žuta naljepnica
- Svi zaposlenici rade pod iznimno teškim okolnostima. Zbog mjera zaštite, ali i skučenog prostora, nisu uvijek u mogućnosti osigurati onu uslugu na koju su bolesnici navikli - kaže nam Petra Nola Fuchs, ravnateljica Stomatološke poliklinike.
Posljedice “nove normalnosti” mogu se vidjeti već na ulici ispred Poliklinike. Ljudi stoje ispred vrata zgrade sa žutom naljepnicom i čekaju da ih se pozove na red. Zbog mjera sigurnosti od širenja zaraze virusa Covid-19 ne smiju unutra sve dok po njih ne dođe zdravstveni djelatnik u punoj zaštitnoj opremi. Kada pak uđu u ustanovu, to i dalje nije znak da će biti primljeni jer ih još dva koraka dijele od ulaska u čekaonicu.
Prvo im se izmjeri temperatura i ako je ona unutar granica normale, onda dobiju nekoliko papira koje moraju popuniti kako bi potvrdili da nisu zaraženi koronavirusom. To je procedura koja traje, no mora se napraviti.
Pri ulasku u čekaonicu prolazimo pokraj portira koji se ne skida s telefona. Skoro svake minute dobiva pozive pacijenata koji se žele naručiti za pregled ili pak dobiti neku informaciju o radu svoga doktora. No, on ih ne može samo tako preusmjeriti jer su sobe stomatologa na višim katovima prazne, a i oni koji rade u prizemlju imaju toliko posla da ponekad nemaju ni vremena javiti se na telefon.
Pukotine
- Ovim putem se ispričavam svim bolesnicima i njihovim obiteljima ako nisu u mogućnosti dobiti uslugu ili informaciju preko telefona. Portir, kao i dio osoblja, ponekad ne može raditi svoj posao i istovremeno se javljati na telefon, pa je zato najbolje da pacijenti dođu izravno ovdje te na licu mjesta dobiju termin ili informaciju koju traže - veli Nola Fuchs dok nas vodi prema višim katovima zgrade te nam pokazuje zašto se ne mogu uvijek javiti na sve pozive građana.
Naime, hodnici na drugom i trećem katu su prazni. Harmoniju savršeno bijelih zidova poremetile su pukotine koje otkrivaju gole cigle. Nasreću, zgrada je prije nekoliko godina obnovljena pa šteta nije tako velika, no statičari su tijekom pregleda zaključili da viši katovi nisu sigurni za primitak pacijenata.
- Kad smo saznali kakvo je stanje zgrade odmah smo, u roku od 48 sati, napravili troškovnik za obnovu Poliklinike. No, još uvijek čekamo da završi javna nabava, tako da još ne znamo kad ćemo opet moći koristiti kompletnu zgradu - objašnjava Nola Fuchs.
Otežani uvjeti
Unatoč otežanim uvjetima rada imaju više pacijenata nego ikada prije. Naime, ministar zdravstva Vili Beroš izdao je naputke prema kojima je potrebno osigurati dvije ambulante primarne stomatologije po županiji, dok bi se usluge tercijarne stomatologije obavljala samo u bolničkim ustanovama, i to za životno ugrožene osobe.
Samim time je Stomatološka Poliklinika Zagreb preuzela glavninu pacijenata drugih ordinacija, pa tako dnevno prime i do 2000 pacijenata. Kako bi mogli svima pružiti adekvatnu uslugu, Nola Fuchs kaže kako planiraju ishoditi dozvolu Ministarstva zdravstva da im se radno vrijeme produži s 21 na 23 sata.
- Nadamo se da obnova neće biti prolongirana i - kaže Nola Fuchs.