OČAJNI SUPRUŽNICI

BRAČNI PAR IZ ZAGREBA 'Dosad smo vodu plaćali oko 200 kuna mjesečno. Ali, kada nam je stigao novi račun, skoro nas je pogodio srčani udar...'

 
Ilustracija
 HANZA MEDIA

Supružnici Nataša (72) i Zvonimir (75) Smetko iz Zagreba, otkako su u mirovini, pola godine žive u svom rodnom gradu, a pola godine, kroz nekoliko navrata, provode u Pirovcu, u vikendici od stotinjak kvadrata na adresi Starine 12, izgrađene davne 1965 godine, koju je Nataša naslijedila od svojih pokojnih roditelja.

Nakon odrađenog radnog vijeka, bračni par Smetko živi skromno, tipičnim životom hrvatskih umirovljenika, sa skromnim primanjima dovoljni da nekako izguraju svaki mjesec od prvoga do prvoga. Ovoga ljeta, pričaju nam, umalo ih nije 'strefio' infarkt kada im je krajem srpnja stigao račun 'Vodovoda i odvodnje' d.o.o. Šibenik za potrošenu vodu za mjesec lipanj u iznosu od nevjerojatnih 1.410 kuna i 69 lipa.

- U prvom trenutku pomislili smo da je posrijedi nekakva administrativna pogreška. Godinama nam je mjesečna potrošnja vode kada bi boravili u vikendici iznosila između 15 i 20 kubika, a kada se potrošenoj vodi pridodaju ostale naknade, račun bi iznosio između 200 i 250 kuna. Sve je to vidljivo 'Vodovodu' iz računa prijašnjih godina. A u tom računu za lipanj stajalo je da smo tijekom tog mjeseca potrošili 120 kubika vode što je naprosto nemoguće. To je 120 tisuća litara vode. Pa ne bi toliko potrošili da imamo bazen. A nemamo ga, niti vodu trošimo za zalijevanje omalenog vrta – rezignirano će Zvonimir Smetko.

On i supruga Nataša uvjereni su da je do ovako 'napuhane' potrošnje vode, koja bi stala u 15 velikih vatrogasnih cisterni, došlo zbog pogrešnog očitanja vodomjera od strane djelatnika 'Vodovoda'.

- Godinama radim uvijek isto. Nakon ljeta kada se vraćamo u Zagreb, zatvorim vodomjer, ispustim vodu i cijevi u kući i provjerim je li se vrti vodobrojilo. Pred ovo ljeto u vikendicu smo stigli 18. svibnja. Otvorio sam vodomjer i sve u šahtu bilo je suho. Dva dana kasnije, 20. svibnja, u poslijepodnevnim satima došao nam je djelatnik 'Vodovoda' i u sklopu redovne izmjene promijenio brojilo, očitao stanje starog i stavio novi vodomjer. Nakon toga, kazao mi je kako mu je za danas stvarno dosta. Bio je vidno umoran jer je taj dan mijenjao vodomjere po brojnim kućanstvima. A cijeli dan se saginjati i klečati, nije lako. Stoga i smatram da je uslijed umora ovaj djelatnik 'Vodovoda' krivo očitao stanje našeg dosadašnje vodomjera, prije nego li ga je promijenio. Jer u spornom računu za lipanj navedena je potrošnja od 117 kubika sa starog vodomjera, te tri kubika sa novopostavljenog – ispričao nam je Smetko.

Na ispostavljeni lipanjski račun od 1.410 kuna, Nataša Smetko, kao vlasnica vikendice, podnijela je u zakonskom roku šibenskom Vodovodu žalbu u pismenoj formi. No, ta žalba odbijena je kao neosnovana. I druga žalba Smetković, upućena Povjerenstvu za reklamacije potrošača Vodovoda i odvodnje d.o.o. Šibenik, također je odbijena, uz obrazloženje da je redovnim čitanjem vodomjera nesporno utvrđeno kako je zaračunata potrošnja ispravna.

Supružnici Smetko nikako se ne mire sa ovakvom situacijom i stavom 'Vodovoda' i ne žele platiti vodu koju, kažu, nisu potrošili.

- Platili smo račune za mjesec srpanj i kolovoz koji su iznosili po 265 kuna, u razdoblju kada je potrošnja vode i najveća za našeg boravka u vikendici. No, na oba računa stajala je i dalje opomena 'Vodovoda' da naš dug iznosi 1400 kuna i da ga moramo podmiriti. Ogorčeni smo da nas se prisiljava da platimo toliki iznos, koji je samo nešto manji od mirovine moje supruge. Da platimo nešto što nismo potrošili, da mi plaćamo grešku djelatnika Vodovoda koji je očito krivo očitao vodovodno brojilo. A opet, s druge, strane, bojimo se da nam ne isključe vodu – zaključio je Zvonimir Smetko.

- Kod naših nadležnih službi i djelatnika ispitat ću slučaj obitelji Smetko i nadam se da ću utvrditi pravo činjenično stanje. Dodatno ćemo provjeriti je li staro vodovodono brojilo te vikendice u Pirovcu bilo tehnički ispravno ili nije. Međutim, ne treba isključiti ni ljudsku pogrešku, odnosno da je naš djelatnik pogrešno zapisao broj vodomjera prije njegove promjene. Isto tako, ne treba isključiti ni kvar na privatnoj vodovodnoj instalaciji obitelji Smetko koji je doveo do istjecanja vode – kazao nam je Frane Malenica, direktor šibenskog Vodovoda i odvodnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. prosinac 2024 04:46