RUPA BEZ DNA

Zračna luka u Mostaru ima 58 zaposlenih, a kroz nju je ove godine prošlo 168 putnika: Danas svečano dočekuju prvi charter

Mostarski aerodrom 2022. imao je promet od svega 168 putnika, a ostao je i bez jedine redovne linije, Mostar - Düsseldorf

Slijetanje aviona, ilustracija

 Hideo Kurihara/Alamy/Profimedia/Hideo Kurihara/Alamy/Profimedia

Ono što je u Hrvatskoj HŽ, to je u susjednoj BiH Aerodrom Mostar - rupa bez dna. Klix.ba piše da su ove godine imali promet od svega 168 putnika u 33 operacije, a ostali su i bez jedine redovne linije, Mostar - Düsseldorf. Sve nade sad polažu u charter letove, ali i dotacije od strane političkih vlasti, koje su već upucale oko 16 milijuna maraka, odnosno oko 64 milijuna kuna.

Prvi charter zrakoplov slijeće upravo u utorak, dovest će iz Katowica 150 hodočasnika te tako i prvi put povezati Mostar i Poljsku. Taj svečani događaj prigodno će se obilježiti, na svečani prijem u 14 sati uz rukovodstvo mostarskog Aerodroma dolaze i neki federalni i kantonalni ministri te gradonačelnik Mostara Mario Kordić i predsjednik mostarskog Gradskog vijeća Salem Marić.

Mostarski aerodrom godinama posluje s ogromnim gubicima i opstaje isključivo zahvaljujući budžetskim sredstvima svih nivoa vlasti iz Federacije BiH iako je slijetanje bilo kakve letjelice na mostarskom tlu odavno senzacionalna vijest. Tako je kroz mostarski Aerodrom u 2021. godini prošlo svega 1944 putnika uz 102 leta, a najveći broj putnika imao je još 2013. godine kad je zabilježeno njih 78.205. No činjenice pokazuju da je 2015. godine, kad je zabilježeno 75.244 putnika, počeo kontinuirani pad, nakon čega je pojava koronavirusa dovela do tihog mrtvila, navodi Klix.ba.

Usprkos dramatičnom padu broja putnika, začuđuje podatak, navodi bošnjački portal, da Aerodrom Mostar bilježi samo kontinuiran porast zaposlenih radnika kojima su sve vrijeme primanja bila neupitna.

Tako je, po dostupnim podacima, u 2020. godini broj zaposlenih iznosio 58, dok su davne 2013., kad je zabilježen najveći broj putnika, bile zaposlene 44 osobe, a na kraju 2021. godine službenih podataka o broju zaposlenih nije bilo. Nije bilo ni letova koje je menadžment najavljivao dosad, a dok mostarski aerodrom vodi borbu za uspostavu zračnih linija i broji svega 168 putnika uprkos povoljnoj klimi i geografskom položaju, ostali aerodromi u Federaciji BiH ipak bilježe pozitivne rezultate rada - piše Klix.ba.

Izračunali su da je u prvom kvartalu 2022. godine s Međunarodnog aerodroma Sarajevo prevezeno 177.288 putnika što je značajno povećanje za 320 posto u odnosu na isti period 2021. godine. U istom periodu je s Međunarodnog aerodroma Tuzla prevezeno 58.703 putnika, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kad je prevezeno 32.471 putnika.

Međutim, Aerodrom Mostar još uvijek je ostao potencijal koji zahtijeva dodatna ulaganja kako bi profunkcionirao iako je u periodu od 2015. do 2022. godine Federalno ministarstvo prometa i komunikacija u njega uložilo više od 16 milijuna maraka. Od toga je više od devet milijuna iskorišteno za izgradnju infrastrukture i nabavku potrebne opreme za prihvat i otpremu putnika i aviona, a preostali iznos od oko sedam milijuna dan je kroz tekuće transfere za subvencioniranje linije Zagreb - Mostar i obrnuto, plaće radnika, školovanje, licenciranje djelatnika i ostale tekuće troškove, navodi se u članku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 21:42