Duh Sveti je protagonist ove Sinode – istaknuo je papa Franjo u kratkom pozdravu ove subote na završnom zasjedanju prve sesije XVI. redovne opće skupštine Biskupske sinode. Tako je – nimalo spektakularno – završio taj vatikanski skup koji je u protekle dvije godine izazvao duboke podjele u Katoličkoj crkvi, jer je pokazao da postoji očita podela na modernizatore, koji bi dopustili blagoslove istospolnih parova, a žene zaredili u svećeničko zvanje, i tradicionaliste, koji su uvjereni kako su spomenuti zahtjevi, anticrkvena rabota.
A da stanje u Crkvi nije dobro, ukazao je i Franjo kada je okupljene na Sinodi dramatično upozorio da se Crkva ponekad svodi na "supermarket spasenja" s cjenikom sakramenata, da bi potom spomenuo klerikalizam koji je poput "biča" i koji "upropaštava" sveti Božji narod, koji s toliko "strpljivosti" mora podnositi "maltretiranja i marginalizaciju od institucionaliziranog klerikalizma".
"Ili je Crkva vjerni Božji narod u pokretu, svet i grešan, ili na kraju postane tvrtka koja pruža razne usluge, a kad pastoralni agenti krenu tim drugim putem, Crkva postaje samoposluga spasenja, a svećenici jednostavni zaposlenici multinacionalne kompanije", ponovio je Jorge Bergoglio.
Crkveni konzervativci
Sinoda o sinodalnosti je višegodišnji proces na svjetskoj razini u kojemu su katolici zamoljeni da svojim lokalnim biskupijama dostave povratne informacije o pitanju: "Koje nas korake Duh poziva poduzeti kako bismo rasli u našem ‘zajedničkom hodu?‘" Franjo je odredio održavanje dva zasjedanja u Vatikanu. Prvo je započelo 4. listopada, a završeno u subotu, dok će se iduće održati za godinu dana. Proklamirani cilj je bio iznjedriti neobvezujuće savjete papi Franji u sklopu široke teme "Za sinodalnu Crkvu: zajedništvo, sudjelovanje i poslanje", ali odavno je jasno kako je sve manje tog zajedništva.
Pojedine teme nervirale su crkvene konzervativce i prije početka Sinode. U prvom redu, službeni sinodski dokument Instrumentum laboris, koji je otvorio mnoga kontroverzna pitanja, poput đakonisa, svećeničkog celibata ili komunikacije prema osobama koje se identificiraju kao LGBTQ+. Što se tiče đakonisa, za sada neće biti ništa od toga, objasnio je Franjo. Onima koji misle da bi time Crkva dobila nove članove, uzvratio je argumentom prema kojem Luteranska crkva ima svećenice, a ipak, kontinuirano gubi vjernike.
Ali, Paolo Ruffini, prefekt Dikasterija za komunikacije je potvrdio da su se sudionici sinode bavili pitanje seksualnog identiteta. Pitanje koje su si postavili bilo je: Kako utjeloviti pastoral ljubavi među homoseksualnim parovima, među rastavljenima, a da ostane vjeran nauku Crkve? Većina onih koji su govorili o tim pitanjima rekli su da treba odbaciti svaki oblik homofobije, rekao je dr. Ruffini, objašnjavajući da je nekoliko članova istaknulo da mnoge poteškoće proizlaze iz nepoznavanja stvarnosti i osobnog puta pojedinaca.
Da u Vatikanu u toj sferi misle ozbiljno, pokazao je Franjo kada se prošlog utorka susreo s vodstvom LGBT organizacije New Ways Ministry, koju su Biskupska konferencija SAD-a i Kongregacija za nauk vjere prethodno osudili zbog izazivanja zbunjenosti i pomutnje o seksualnom moralu među vjernicima. New Ways Ministry osnovali su 1977. u Washingtonskoj nadbiskupiji s. Gramick i otac Robert Nugent, kojima je "trajno zabranjen bilo kakav pastoralni rad koji uključuje homoseksualne osobe" nakon istrage njihova rada, po presudi Kongregacije za nauk vjere u obavijesti iz 1999. godine. No, Franjo ih je primio, na užas konzervativaca.
Hvala za blagoslov
Ostala je tajna o čemu se razgovaralo, ali organizacija je u izjavi od 17. listopada objavila da je trajao 50 minuta, a suosnivačica, sestra Loretta Jeannine Gramick, zahvalila je Svetom Ocu na "njegovoj otvorenosti za blagoslov isto- spolnih zajednica, kao i zbog njegovog protivljenja kriminalizaciji LGBTQ+ osoba u civilnom društvu."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....