MILORAD DODIK

‘Zabrinutost Dubrovnika zbog projekta zračne luke u Trebinju treba ignorirati‘

Zračnu luku u Trebinju dvojbene ekonomske isplativosti zapravo želi graditi Srbija u suradnji s vlastima Republike Srpske no za to mora dati suglasnost BiH kao država

Milorad Dodik

 Antonio Balić/Cropix

Srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik izjavio je u nedjelju da mu uopće nije važno što u Dubrovniku misle o izgradnji zračne luke u Trebinju dodajući kako tome ne bi trebalo pridavati posebnu pozornost.

Komentirajući pismo koje je gradonačlenik Dubrovnika Matro Franković uputio predsjedatelju Vijeća ministara BiH Zoranu Tegeltiji tražeći da se prekinu svi planovi gradnju zračne luke u Trebinju dok se ne utvrdi kakve će posljedice imati po okoliš, a posebice po izvorište rijeke Omble, Dodik je novinarima u Banjoj Luci rekao da bi dubrovačkog gradonačelnika naprosto trebalo ignorirati.

"To je isto kao da je netko iz Rudog (gradića u istočnoj Bosni) napisao pismo ( predsjedniku SAD-a Joeu) Bidenu", kazao je Dodik.

Dodao je kako mu nije jasno zašto se pismu gradonačelnika Dubrovnika uopće pridaje pozornost i konstatirao da je sugovornik tijelima vlasti BiH vlada Hrvatske, a ne gradska uprava Dubrovnika.

Tegeltija koji je ujedno čan Dodikove stranke Savez nezavisnih socialdemokrata (SNSD) u subotu je komentirajući pismo gradonačelnika Dubrovnika kazao da uopće ne vidi razlog zašto bi zračna luka u Trebinju mogla biti sporna ustvrdivši da će ako se sagradi biti na opću korist, no upozorenja o mogućem štetnom utjecaju na okoliš nije komentirao.

Gradonačelnik Franković Tegeltiju je podsjetio da je gradnja zračne luke planirana na propusnom kraškom tlu, a izvor Omble udaljen je tek nešto više od osam kilometara.

Ombla i danas čini osnovu opskrbe Dubrovnika pitkom vodom.

Ombla je poznata i kao najkraća europska rijeka, a preko crpne stanice koja je na njoj izgrađena voda se putem tlačnog cjevovoda vodi do hidrotehničkog tunela koji je prokopan ispod brda Srđ te izlazi u vodospremnik Niska zona iz koje se dalje opskrbljuje cijeli grad.

Zračnu luku u Trebinju dvojbene ekonomske isplativosti zapravo želi graditi Srbija u suradnji s vlastima Republike Srpske no za to mora dati suglasnost BiH kao država. Postupak davanja te suglasnosti kroz postizanje memoranduma o razumijevanju pokrenut je ranije ovog tjedna na Vijeću ministara BiH a mora ga odobriti Predsjedništvo BiH.

Srbijanska državna tvrtka "Aerodromi Srbije" je bez obzira na to što nisu ispunjenjene formalno-pravne pretpostavke za gradnju prošle godine raspisala najrečaj za izradu projektne i planske dokumentacije za trebinjsku zračnu luku.

Uz uzletno-sletnu stazu, servisne prometnice, vatrogasni poligon, parking te zgradu terminala, toranj kontrole leta, vatrogasnu postaju i cargo terminal predviđena je i gradnja skladišta goriva s crpkom za gorivo.

Ne postoji nikakav dostupni elaborat o ekonomskoj isplativosti tog projekta koji bi se gradio u blizi Trebinja gdje živi jedva 30 tisuća stanovnika, a šira okolica iznimno je rijetko naseljena i nema nikakvih gospodarskih kapaciteta niti infrastrukture.

Uz to, Trebinje je udaljeno tek pedesetak kilometara od tri već postojeće zračne luke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:20