Kineski proizvođač pametnih telefona Xiaomi lansirao je svoje prvo električno vozilo Speed Ultra 7 (SU7) i uskoro počinje primati narudžbe. Izvršni direktor tvrtke Lei Jun rekao je da će cijena automobila biti oko 28 tisuća eura, prenosi BBC.
Vjeruju da će operativni sustav SU7 koji imaju i njihovi telefoni, prijenosna računala i ostali uređaji, privući već postojeće kupce. Automobil koji najavljuju od prošle godine, uspoređivan je s Porscheovim modelima sportskih automobila Taycan i Panamera.
Proizvodnja će se odvijati u Pekingu, točnije državnoj tvornici BAIC Group koja može isporučiti čak 200 tisuća vozila godišnje. Xiaomi u sljedećih deset godina planira uložiti 10 milijardi dolara u izradu vozila.
Ovim potezom, tehnološki div se bori protiv rivala kao što su Tesla i BYD, a s obzirom da Xiaomijev ulazak na tržište električnih automobila dolazi u trenutku kad je rast prodaje globalno usporen, došlo je do borbe oko cijena na kineskom tržištu.
Tesla, koju vodi multimilijarder Elon Musk, smanjila je cijene svojih automobila u Kini za tisuće dolara u posljednjih nekoliko mjeseci, dok su lokalni konkurenti poput BYD, najprodavanijeg proizvođača električnih vozila na svijetu, također istovremeno smanjili cijene.
- Kinesko tržište električnih vozila stvara stabilan ekosustav za proizvođače. Lanac opskrbe baterijama je vrlo jak, a mreža punjenja u zemlji također raste kako bi zadovoljila rastuću ponudu - objasnio je Abhishek Murali iz istraživačke tvrtke Rystad Energy.
Mnogi tvrde da je jedan od očiglednih pokazatelja problema prezasićenosti tržišta s kojima se trenutno suočavaju tehnološke tvrtke koje žele proizvoditi električne aute, činjenica da je Apple prošlog mjeseca navodno otkazao svoje planove za izradu automobila.
- Krajnje postignuće bilo bi pokazati da postoji potrošačko tržište za Xiaomi kao marku pametnih električnih vozila - rekao je Bill Russo, stručnjak iz Automobilityja.
Vjeruje da ulazak Xiaomija na tržište automobila odražava njihovo povjerenje u relevantnost za brend u Kini, dok Apple nije vidio dovoljno potencijala na tržištu izvan Kine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....