Jedini brod koji je ostao u Indijskom oceanu tražiti nestali malezijski Boeing 777 zbog tehničkog je kvara u subotu bio prisiljen odustati od potrage i vratiti se u australsku luku.
Riječ je o kineskom brodu Zhu Kezhen, koji je u južnom dijelu Indijskog oceana uz pomoć posebne opreme izrađivao kartu oceanskog dna, no dio te opreme otkazao je poslušnost tako da brod više nije imao što raditi nasred pučine.
Cilj mapiranja oceanskog dna je pomoći u donošenju odluke kojim će se podmorskim plovilom u nekom povoljnom trenutku ponovno krenuti u intenzivniju potragu za misteriozno nestalim avionom, koji je s radarskih zaslona iščeznuo 8. ožujka.
Zhu Kezhen je skenirao dio oceanskog dna na području na kojem dosad nije bilo potrage u nekom većem obimu. Prijašnje područje, koje je na trenutke pretraživalo i po nekoliko desetaka brodova i aviona, prije nekoliko je dana odbačeno kao moguće posljednje počivalište Boeinga, s kojim je nestalo 239 putnika i članova posade.
Iako to službeno nije potvrđeno, izvori u američkoj ratnoj mornarici medijima su rekli da su pulsirajući signali, za koje se jedno vrijeme vjerovalo da ih je odašiljala crna kutija aviona, zapravo vjerojatno došli s nekog broda uključenog u potragu.
Unatoč sve dubljem misteriju, koordinacjski centar za potragu sa sjedištem u Australiji te australske vlasti obećavaju da će nastaviti s potragom. Mapiranje dna trebalo bi potrajati još koji mjesec, a onda se negdje tijekom kolovoza ponovno može očekivati intenzivnija potraga sa sofisticiranim robotskim podmornicama. Procjenjuje se da bi pretraga u Indijskom oceanu mogla trajati još godinu dana.
U međuvremenu, stručnjaci nastavljaju s detaljnom provjerom svih dosadašnjih izračuna na temelju dostupnih podataka.
Potraga u Indijskom oceanu pokrenuta je ponajprije na temelju matematičkih izračuna britanske kompanije Inmarsat, čiji su sateliti satima nakon iščeznuća s radarom bilježili signale nestalog aviona, ali ne i njegovu točnu lokaciju. Iako u Inmarsatu ostaju pri svojim izračunima, i sami priznaju da ni u što ne mogu biti 100 posto sigurni, a u međunarodnoj su se javnosti pojavile sumnje u točnost izračuna s obzirom da kompanija nije javno htjela objaviti sve podatke koje je u izračunu koristila.
Sjeme sumnje dodatno je naraslo zbog činjenice da baš ništa na jugu Indijskog oceana dosad nije pronađeno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....