MEGAPROJEKT

U Kini niče grandiozni most dug 24 km: Ima i umjetne otoke, tunel, a košta 15 puta više od Pelješkog

Ogromni projekt uključuje dva mosta, dva umjetna otoka, dvosmjerni tunel s osam traka i niz podvodnih kanala

Most Shenzhen-Zhongshan

 Imago/Imago Stock&people/Profimedia/Imago/imago Stock&people/profimedia

Spojena je i posljednja sastavnica 24 kilometra dugog mosta Shenzhen-Zhongshan na području Velikog zaljeva Guangdong-Hong Kong-Makao u Kini.

Radovi su dovršeni u utorak i predstavljaju najznačajniji napredak prije planiranog otvaranja mosta za promet tijekom 2024. godine, objavili su kineski mediji.

image

Most Shenzhen-Zhongshan

Deng Hua/Xinhua News/Profimedia/Deng Hua/xinhua News/profimedia

Upravo dovršena spojnica dio je ogromnog projekta koji zapravo uključuje dva mosta, dva umjetna otoka, dvosmjerni tunel s osam traka kroz koji će se moći voziti brzinom od 100 kilometara na sat i niz podvodnih kanala.

Projekt je koštao 6,15 milijardi eura. Za usporedbu, cijeli projekt Pelješkog mosta, dugog 2.404 metra, koštao je oko 420 milijuna eura, dakle gotovo 15 puta manje.

Ovaj projekt smatra se jednim od najtežih i najkompliciranijih prometnih zahvata na svijetu. Projekt će povezivati gradove Shenzhen i Zhongshan te putovanje između ta dva grada smanjiti na samo 30 minuta, a cesta će biti spojena i na obilaznicu prema Guangzhou, glavnom gradu provincije Guangdong.

11. lipnja ove godine dovršena je izgradnja podvodnog tunela Shenzhen-Zhongshan, najdužeg i najšireg betonskog podvodnog tunela s čeličnim pojačanjem na svijetu. Nekoliko dana kasnije, 20. lipnja, dovršena je izgradnja glavne strukture istočnog umjetnog otoka veze Shenzhen-Zhongshan.

Čak i u zemlji poznatoj po golemim infrastrukturnim zahvatima, ovaj se projekt izdvaja svojom veličinom i složenošću. Dug 24 kilometra, širok osam traka i s umjetnim otocima i podmorskim tunelom, kineski most Shenzhen-Zhongshan, jedan je od najambicioznijih projekata kineskih građevinaca.

image

Most Shenzhen-Zhongshan

Chinaimages/Ddp Usa/Profimedia/Chinaimages/ddp Usa/profimedia

Graditelji mosta nedavno su postavili novi svjetski rekord postavivši u jednom danu više od 22.600 četvornih metara asfalta, što je ekvivalent više od 50 košarkaških igrališta.

Ipak, koliko god čudno zvučalo, ovo nije najduži morski most na svijetu. Ta čast pripada njegovom susjedu dugom 54 kilometra, mostu Hong Kong-Zhuhai-Macao, udaljenom tek nešto više od 30 kilometara.

image

Most Shenzhen-Zhongshan

Chinaimages/Ddp Usa/Profimedia/Chinaimages/ddp Usa/profimedia

Kad most Shenzhen-Zhongshan sljedeće godine bude otvoren za promet nakon osam godina izgradnje, činit će središnji dio kineskog glavnog plana za razvoj područja Velikog zaljeva, jednog od najvećih i najnaseljenijih urbanih područja na svijetu.

Na području Velikog zaljeva živi 68 milijuna ljudi, pokriva 35.000 četvornih kilometara i obuhvaća 11 gradova: Hong Kong, Macao i još devet drugih uključujući Zhongshan i Shenzhen

image

Most Shenzhen-Zhongshan

Deng Hua/Xinhua News/Profimedia/Deng Hua/xinhua News/profimedia

Očekuje se da će se vrijeme putovanja između Zhongshana i međunarodne zračne luke Shenzhen Bao’an – treće najprometnije u kontinentalnoj Kini, koja je 2019. primila više od 37 milijuna putnika – skratiti s dva sata (po trenutnim cestama) na 20 minuta.

image

Podvodni tunel

Deng Hua/Xinhua News/Profimedia/Deng Hua/xinhua News/profimedia
image

Most Shenzhen-Zhongshan

Imago/Imago Stock&people/Profimedia/Imago/imago Stock&people/profimedia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 13:30