Zastupnici danskog parlamenta odobrili su nacrt za izgradnju golemog umjetnog otoka Lynetteholma na kojem će živjeti 35 tisuća ljudi te koji će luku u Kopenhagenu štititi od rastuće razine mora, piše BBC.
Kopno i otok bit će spojeni obilaznicom, tunelima i metroom, a odobrenje danskog parlamenta znači da bi se otok ukupne površine 2,6 kvadratnih kilometara mogao početi graditi kasnije ove godine.
Aktivisti za zaštitu okoliša protive se izgradnji Lynetteholma jer strahuju da bi projekt mogao negativno utjecati na prirodu.
Prema nacrtima, Lynetteholm bi bio okružen branom koja bi kopenhašku luku štitila od rastuće razine mora i olujnog nevremena.
Bude li se poštivao predloženi plan realizacije projekta, temelji otoka trebali bi se postaviti do 2035., a isti bi bio kompletiran do 2070. godine.
Aktivisti za zaštitu okoliša tužbu protiv projekta Lynetteholm predali su Sudu EU u Luksemburgu.
Jedna procjena utjecaja gradnje na okoliš sugerira da bi 350 kamiona punih sirovina za vrijeme izgradnje otoka svakog dana prolazilo kroz Kopenhagen.
Lokalni mediji pišu da će se na predviđenu lokaciju Lynetteholma trebati dostavili oko 80 milijuna tona zemlje kako bi se tamo stvorio otok.
Aktivisti se brinu i da će zbog izgradnje otoka doći do kretanja sedimenta te da bi izgradnja mogla utjecati na okolne ekosustave kao i na kvalitetu vode.
Prema pisanju Danske radiotelevizije (DR), prosvjednici su se u petak u trenutku odobravanja nacrta Lynetteholma okupili pred zgradom parlamenta u Kopenhagenu. Nacrt je izglasan s 85 glasova "za" i 12 "protiv".
Prosvjednica Eva Larsen rekla je da jako brine zbog potencijalnog povećanja kamionskog prometa u Kopenhagenu.
Prosvjednik Nicholas Woollhead rekao je da se odluka o Lynetteholmu nije trebala donositi prije lokalnih izbora u studenom.
"Ovaj projekt, najveći u povijesti Kopenhagena i jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u povijesti Danske, plasiran je tako da nismo dobili šansu izjasniti se o njemu", rekla je Woollhead.
Carina Christensen, čelnica Udruge za cestovni prijevoz dobara, rekla je da se materijali potrebni za izgradnju Lynetteholma mogu dostaviti i metodama koje nisu toliko štetne za okoliš, ali da takve metode prvo moraju odobriti državni dužnosnici.
"Električni kamioni ne proizvode ugljični dioksid i buku, ali su skuplji i transport pomoću njih trajat će dulje", rekla je Christensen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....