Dok je za četiri oštećenja na plinovodu Sjeverni tok, kao i eksploziju koja je uzrokovala kolaps dijela mosta između Krima i Rusije, vrlo jednostavno zaključiti kako se radi o diverzijama koje imaju veze s ratom u Ukrajini, još uvijek je otvoreno pitanje što je iza sabotaže koja je prekinula željeznički promet u sjevernoj Njemačkoj tijekom ovog vikenda.
Nema sumnje da su na dvije odvojene lokacije – jedna u Hohenschonnhausenu, a druga u Herneu – namjerno oštećeni optički kabeli o kojima ovisi vrlo živi željeznički promet Njemačke. Te dvije lokacije međusobno su udaljene 550 kilometara; prva je sjeveroistočno predgrađe Berlina, a druga je u zapadnoj Njemačkoj. Mala je mogućnost da su na tako velikoj udaljenosti namjerno oštećeni važni kabeli bez koordinacije te istog cilja akcije tj. izazivanja prometnog kaosa.
Još nema službenih zaključaka njemačkih istražitelja o pozadini sabotaža na željezničkoj infrastrukturi. Dio njemačkih medija izvijestio je kako vlasti vjeruju kako bi neka država mogla biti iza sabotaže, a glasnogovornik njemačke policije izjavio je da ne mogu isključiti političku motivaciju, iako istraga, zasad, ide u svim smjerovima.
Predstavnik najjače opozicijske stranke - Thorsten Frei iz Kršćanskih demokrata – naglasio je kako simultani napad na kritičnu infrastrukturu na dvije različite lokacije u Njemačkoj indicira „visoki stupanj insiderskog znanja“, kao i „razinu organizacije koju ranije nismo viđali u ovim oblicima“.
Razmjeri prometnog kolapsa u željezničkom prometu Njemačke izazvani sabotažama u subotu ujutro bili su vrlo veliki: tisuće putnika zaglavilo je na stanicama u Berlinu, Hamburgu i Hanoveru zbog otkazanih linija, a pred info pultovima i blagajnama formirani su ogromni redovi onih koji su pokušavali dobiti informacije o alternativnim pravcima putovanja, promijeniti karte, ili dobiti povrat novca.
Tek u subotu navečer u Njemačkoj su postali svjesni razmjera incidenta nakon što je Deutsche Bahn, državna kompanija koja, između ostalog, upravlja njemačkim željeznicama, izvijestila kako moraju suspendirati sve usluge u sjevernoj Njemačkoj na tri sata i to „zbog sabotaže na kablovima nužnima za željeznički promet“. Deutsche Bahn je relativno brzo popravio kabele, ali se prometni kaos odužio jer je promet u Njemačkoj toliko snažan da svako nepredviđeno otkazivanje izaziva lančane reakcije u cijelom željezničkom sustavu.
Nema dvojbe da je izazivanje prometnog kaosa u Njemačkoj bilo namjerno. Ministar prometa Volker Wissing izjavio je kako je udar na željezničku mrežu bio „zlonamjeran i ciljani akt“, a kabeli su oštećeni na „odlučan i proračunat“ način.
Sabotaža na optičkim kablovima srušila je tzv. on-bord bežičnu mrežu koju željeznica koristi za mobilne komunikacije između vlakova i kontrolnih centara te bez nje nema sigurnog pružanja željezničkih usluga. Prekid prometa na sjeveru Njemačke zahvatio je i duge linije i lokalne željeznice, te pojedine međunarodne linije.
Nakon podmorskih napada na Sjeverni tok 1 i Sjeverni tok 2, sabotaža na željeznici još jedan je pokazatelj koliko je osjetljiva njemačka infrastruktura. Švedske vlasti ranije su objavile kako je plinovod oštećen eksplozijama, te su tako potvrdili sumnje na sabotažu s mogućom političkom pozadinom. Nakon tog incidenta europske zemlje povećale su broj vojnih patrola u području plinovoda.
Norveški i danski naftaši koji rade u tim vodama izvijestili su o većem broju neidentificiranih dronova u blizini platformi, što zvuči uznemirujuće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....