SUNDAR PICHAI

'TAJNA LEŽI U 200 SIGNALA' Šef Googlea objasnio zašto tražilica nakon ukucavanja riječi 'idiot' prikazuje fotografije Donalda Trumpa

 Carlos Barria / REUTERS

Šef Googlea Sundar Pichai je objasnio kako funkcionira algoritam za pretragu u popularnoj tražilici i zašto ponekad prikazuje neprimjerene fotografije Donalda Trumpa, piše Independent.

Način funkcioniranja Googleova algoritma ostaje misteriozan čak i velikom broju ljudi koji ga koriste svakodnevno tragajući za informacijama na osnovi kojih donose važne odluke.

S tim misterijem se povezao i cijeli niz teorija od kojih neke sugeriraju da Google namjerno odabire ili čak manipulira rezultatima da bi ostvario svoje političke ciljeve.

Na pitanja o toj problematici je Sundar Pichai odgovarao na saslušanju američkog Kongresa, gdje su ga ispitivali o njegovoj tvrtki, privatnosti i nizu drugih pitanja.

Za vrijeme tog saslušanja Pichaiju je spomenuto kako ukucavanje riječi 'idiot' u tražilicu Google Images rezultira prikazom fotografija Donalda Trumpa. To je samo jedan među brojnim kontroverznim rezultatima pretrage, a i sam Trump se žalio kako Google 'namjerno prikazuje samo loše vijesti'.

Pichai je objasnio: 'Omogućujemo pretragu na način da svaki put kad utipkate riječ, mi iz Googlea smo arhivirali kopije milijardi web stranica pa uzmemo ključnu riječ i usporedimo je sa stranicama pa ih rangiramo na osnovi 200 signala: u obzir uzimamo relevantnost, svježinu, popularnost i kako je drugi ljudi koriste. Na osnovi toga u svakom trenutku pokušavamo rangirati i pronalazimo najbolje rezultate za tu pretragu. Tada ih procijenimo na osnovi vanjskih kriterija da bismo bili sigurni da ih objektivno procjenjujemo. Tako se uvjerimo da proces funkcionira.'

Naglasio je da za Google ne bi bilo moguće da pregledava ogroman broj pretraga koje su svaki dan unošene u tražilicu i da se ne intervenira direktno na neki određeni rezultat pretrage. Zaključak je da ne postoji određena osoba, 'neki mali čovjek' koji sjedi iza zavjese smišljajući što će se na kraju prikazati korisniku. Postoji niz faktora, koji su i dalje misteriozni ljudima koji tragaju za informacijama na Googleu, a koji kreiraju krajnji rezultat pretrage.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 20:20