Gradonačelnik Londona, Sadiq Khan, suočavao se prošli mjesec s kritikama političkih protivnika zbog nastojanja da se u gradu prošire "Zone s ultra niskom emisijom" (Ultra Low Emission Zone ULEZ), koje su krajem prošlog mjeseca proširene na sve londonske četvrti.
Naime, ako se vozi automobil u glavnom gradu Ujedinjenog Kraljevstva koji nije u skladu s ULEZ standardima — koji slijede europske standarde emisija — mora se platiti dnevnu naknadu od 12,50 £. Kako bi se zrak u Londonu pročistio, Zona ULEZ proširila se na sve londonske četvrti 29. kolovoza ove godine. Ovim se potezom želi pomoći u smanjenju onečišćenja zraka u golemom gradu, za koje je Khan 2021. godine u članku za The New Statesman istaknuo da je faktor koji pridonosi pogoršanju astme i potencijalnom povećanju rizika od demencije.
Općinska vijeća Surreyja, Kenta i Hertfordshirea odbijala su početkom kolovoza da se dopustiti TfL-u postavljanje natpisa ‘ULEZ‘, jer neka lokalna vijeća i vozači automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem nisu dočekali s oduševljenjem ovo nastojanje, piše BBC News. Za takva je vozila poznato da proizvode niz štetnih emisija koje štete javnom zdravlju i pogoršavaju globalno zagrijavanje, dodaje BBC News, te postoje vrlo očite prednosti pokušaja da se vozila koja zagađuju okoliš drže izvan prometnica.
Od uvođenja ULEZ-a u Londonu, gradska je vlada izvijestila o smanjenju onečišćenja dušikovim dioksidom za 50%; između 2016. i 2020. stopa zagađenja smanjila se pet puta brže nego u ostatku Ujedinjenog Kraljevstva. Također je rečeno da je zahvaljujući toj politici izbjegnuto milijun bolničkih prijema. Devet od deset automobila, prema statistikama grada, u Londonu već zadovoljavaju očekivane standarde.
Grad Pontevedra u Španjolskoj, navodi Yahoo News, koji je još 1999. godine izbacio većinu automobila navodno ima izvanredne promjene. Osim što nemaju nesreća izazvanih u prometu, gradonačelnik tog grada Miguel Anxo Fernández Lores, u članku Político-a, istaknu je da je zagađenje zraka smanjeno za 67%. Parkiranje je tada premješteno izvan središta grada, kada je uređen niz podzemnih parkirnih površina.
"Uvođenje ovakvih mjera u početku zahtijeva političku hrabrost. Strah od gubitka izbora ne bi trebao uvjetovati akcije koje poduzimaju odgovorni političari", istaknuo je Fernández Lores.
Očito je, piše Yahoo News, da poticanje uvođenja električnih automobila bez ispušnih cijevi ili samo jednostavno zabranjivanje automobila u gradskim prostorima može donijeti značajne koristi stanovnicima.
Naravno, to nisu uvijek jeftina i jednostavna rješenja.
"Kada bi se ljudima u Kentu koji posjeduju vozila nesukladna propisima moglo pomoći da kupe sukladna vozila, onda bismo od toga imali koristi." istaknuli su u općini Kent, koja se protivila uvođenju Zone ULEZ u Londonu.
Također, problemi otpada baterija iz električnih automobila i drugog su već opće poznata činjenica, ali i ona da bi ipak na ulici ispod prozora stana u gradu bilo bolje radi kvalitete zraka imati promet automobila na struju nego neki drugi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....