LJUBLJANA - Slovenski proizvođač ultralakih letjelica Pipistrel dobio je na međunarodnom natječaju velik posao isporuke 194 mala zrakoplova dvosjeda za treniranje i obuku pripadnika indijskih oružanih snaga.
Školska letjelica "Garud", nazvana po ptici iz indijske mitologije, ima motor od 80 konjskih snaga, može ostati u zraku najmanje tri sata i popeti se na 6.000 mtara visine, a njena je maksimalna brzina 220 kilometara na sat.
Na testovima u Indiji pokazala se najboljom u konkurenciji 11 ponuđenih zrakoplova različitih proizvođača, a koristit će je zrakoplovstvo, mornarica i indijski kadeti, za obuku, izviđanje i posebne operacije.
"Ovo je najveći ugovor koji smo ikad potpisali u 26 godina otkako tvrtka postoji", kazao je za slovenske medije Ivo Boscarol, poznati slovenski poduzetnik, osnivač i većinski vlasnik tvrtke iz Ajdovščine. On je lani dio proizvodnje zrakoplova preselio u susjednu Italiju objasnivši da to čini samo zato jer tako lakše može doći do svjetski priznatih licenci i dokumenata potrebnih za prijavu na međunarodne natječaje.
Prema Boscarolovim riječima, Pipistrel je poslom za indijsku vojsku u cijelosti osigurao rad punim kapacitetom u sljedeće dvije i pol godine, a indijskim će se oružanim snagama svaki mjesec predavati 6 ili 7 letjelica Garud.
Uspjeh slovenskog proizvođača je tim veći što su se na tender javili i mnogo poznatiji takmaci iz svijeta.
Letjelica koju su projektirali Boscarolovi inženjeri prilagođena je i za specijalne misije, a može polijetati i slijetati s trave i sa zemljanih terena.
Uz to, opremljena je i specijalnim katapultom za spašavanje pilota u slučaju nesreće, te opremom za noćno izviđanje i snimanje.
Vrijednost ugovora Pipistrela i indijskih oružanih snaga nije objavljena. No, njime je predviđeno da Pipistrel nakon izvršenja dogovorene isporuke može dobiti narudžbu za još 100 istih zrakoplova ako kupac ocijeni da su zadovoljili njegove potrebe.
Obuku indijskih pilota na avionima obavljat će "Pipistrel Academy", Boscarolovo partnersko poduzeće, a školovat će i indijske tehničare koji će nakon Slovenaca preuzeti redovno servisiranje aviona.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....