Zbog sankcija koje je Rusiji nametnula Europska unija i SAD, zrakoplovni autoprijevoznici u Rusiji prisiljeni su potrošnju svesti na minimum. Tako je ruskim pilotima rečeno da što manje koriste kočnicu kako bi smanjili habanje uslijed nestašice dijelova za popravak aviona, piše britanski Telegraph.
Prema internim propisima iz četiriju ruskih zrakoplovnih kompanija, piloti su zamoljeni da budu nježni prilikom zaustavljanja zrakoplova i kretanja po tlu.
S7 Airlines poručio je svojim pilotima da koriste obrnuti potisak motora i da izbjegavaju način automatskog kočenja ako je pista dovoljno dugačka, izvijestio je Telegram kanal Aviatorshina.
Pilotima je također rečeno da ne smiju prejako kočiti te da se ne žure maknuti s piste kako bi se ustupio prostor drugim zrakoplovima.
Prijevoznici Urals Airlines, Rossiya i Pobeda uputili su slične dopise svojim pilotima u kojima od njih zahtijevaju da obrate veliku pozornost na učinkovitost goriva i štednju zrakoplovnih resursa.
Kontrola zračnog prometa dobila je zasebne upute da zrakoplovima ponudi dulje vrijeme rezervirano za slijetanje kako bi zrakoplovi imali više vremena za rulanje po pisti.
Najveća ruska aviokompanija Aeroflot nije poslao nikakve upute pilotima, no Aviatorshina, popularni ruski portal za avijaciju, prenio je izjavu pilota Aeroflota koji je ustvrdio da im je uprava poručila da štede kočnice.
Ruske zrakoplovne tvrtke imaju sve većih problema zbog nestašice rezervnih dijelova jer međunarodne kompanije odbijaju prodati dijelove zbog sankcija.
Prema procjenama ruskih medija, domaći zrakoplovni prijevoznici do kraja ljeta neće imati drugog izbora nego rastaviti neke zrakoplove kako bi nabavili rezervne dijelove.
Jurij Borisov, zamjenik ruskog premijera zadužen za civilno zrakoplovstvo, priznao je problem, rekavši na novinskoj konferenciji prije nekoliko tjedana da bi postojeći broj zrakoplova strane proizvodnje mogao biti dostatan pet godina za rezervne dijelove prije nego što flota iscrpi resurse.
Potpredsjednik ruskog sindikata zrakoplovnog osoblja rekao je za portal Ridus kako savjeti pilotima ni na koji način ne ugrožavaju sigurnost putnika.
- Ako je pista dugačka, možda uopće ne morate koristiti kočnice, zrakoplov će se zaustaviti na kraju piste zbog zračnih kočnica, obrnutog potiska motora i drugih stvari, rekao je Oleg Prihodko.
- Rješenje leži u racionalnom korištenju resursa, pojasnio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....