Pandora proizvodi više nakita od bilo koje druge tvrtke na svijetu. A u utorak je najavila veliku promjenu: u svojim proizvodima više neće koristiti dijamante iz rudnika, piše CNN.
Tvrtka sa sjedištem u Kopenhagenu rekla je da se umjesto toga preusmjerava na upotrebu dijamanata stvorenih u laboratorijima, za koje je naglasila da imaju iste 'optičke, kemijske, toplinske i fizikalne karakteristike'. Kolekcija pod nazivom Pandora Brilliance predstavljena je u Ujedinjenom Kraljevstvu, a globalna premijera očekuje se sljedeće godine.
- Ovi dijamanti su simbol inovacije i napretka jednako kao i trajne ljepote i svjedoče o našoj trajnoj i ambicioznoj agendi održivosti, rekao je u izjavi predsjednik Uprave Pandore, Alexander Lacik. - Dijamanti nisu samo zauvijek, već i za sve.
Kamenje stvoreno u laboratoriju okarakterizirano je etičnom, sljedivom alternativom dijamantima iz rudnika. Pandora je rekla da su procijenjeni istom '4C' skalom kao i dijamanti iz rudnika (4C - cut, color, clarity, carat, odnosno rez, boja, bistrina i karat) prije nego što se prodaju.
Nova kolekcija uključuje ogrlice, naušnice i prstenje. Cijene počinju od oko 350 američkih dolara, a komadi nakita mogu se 'sakupljati i slagati zajedno', što je karakteristika i prethodne kolekcije po kojoj je Pandora i poznata.
Pandorina nova kolekcija također je ekološki prihvatljivija jer se u prosjeku proizvodi s više od 60 posto obnovljive energije. Očekuje da će novi dijamanti biti izrađeni sa 100 posto obnovljivom energijom kada kolekcija bude predstavljena globalno.
Kamenje stvoreno u laboratoriju sve je privlačnije među potrošačima koji žele kupiti proizvode iz održivih lanaca opskrbe. Pandora je prošlog lipnja najavila da će u svojim proizvodima do 2025. godine koristiti samo reciklirano zlato i srebro.
Prošle godine Tiffany & Co. najavio je pokretanje inicijative koja kupcima omogućava da saznaju točnu zemlju u kojoj se kamenje reže, polira i postavlja, ali najnoviji Pandorin potez označava još veći korak naprijed.
Tvrtka cilja svoje najvjernije kupce, a prošle su godine prodali tek 50.000 takvih komada nakita od ukupno 85 milijuna. Ipak je to još uvijek vrlo značajan potez ovog velikog igrača.
Pandora (PANDY) pokušava ostati korak ispred jer su primijetili ogroman rast potražnje za laboratorijskim kamenjem.
- U SAD-u, a posebno u Kini i Indiji, mlađi potrošači kažu da je održivost važna kod njihovog donošenja odluka i da bi mogla utjecati na to kupuju li dijamantni nakit, istaknuo je Bain & Company u izvješću objavljenom ranije ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....